hvorfor stoppe islamistene?

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Inspirert av en annen tråd spør jeg meg dette.

Mange ønsker å beskytte vår livsstil, men er Islam virkelig en trussel mot denne? Er vår livsstil verdt å beskytte, eller skal vi bare la utviklingen gå sin gang? Folk gifter seg i økende grad på tvers av landegrenser, religioner og samfunn. Folk flytter mellom land og kulturer. Innvandrere integreres idéelt sett ofte i sine nye samfunn. Dette gjør at samfunn sammenblandes, lærer hverandre og kjenne, og i mange tilfeller er med på å ufarliggjøre hverandre. Dette skjer selvfølgelig ikke hver gang, men det skjer.

Tror vi at dette til slutt vil være løsningen på nasjonalistiske og kulturelle stridigheter, og at vi på sikt kan leve i fordraglighet blant hverandre? Følgene er selvfølgelig at nasjonalarv og kultur blir utvannet, eller får nye impulser, slik at de tradisjonelle verdiene i en kultur mister status, eller må vike for nye, men er dette problematisk?

Eller må vi kjempe en kamp for å holde vår tradisjon og kultur i hevd? Er alternativet faktisk at vi blir underlagt en annen kultur, og ikke en sammenblanding/utvanning slik jeg skisserer over?

Om svaret er at vi må beskytte våre interesser, stiller ikke dette oss i en posisjon hvor vi må handle? Må vi ikke undertrykke konkurrerende kulturer og deres representanter? Er ikke da en større konflikt mellom vesten og islam uunngåelig? Flere mener islam eller midtøsten har som agenda å undertrykke vår kultur. Er min tidligere skisserte globale sosialiseringstrend nok til å motstå en slik agenda? Eller vil vi bli undertrykt hvis vi sitter passivt og venter på at denne sosialiseringstrenden skal gjøre jobben?

Jeg mener følgene av å si "islam må stoppes" er at vi må forsvare våre interesser. Vi må da aktivt ta del i kampen for vår kultur, og intensivere den mens maktbalansen fortsatt peker i vår fordel. Dette er skremmende nær en krigserklæring. Eller, i følge retorikken som sier at vi må forsvare vår kultur er det ikke vi som står for krigserklæringen, men vi må akseptere islams krigserklæring, uansett nærmer vi oss i så fall en konflikt.

Knut

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Ok, temaet er kanskje for likt det som diskuteres i "hvordan stoppe islamistene?"-tråden. Kanskje burde dette heller vært et bidrag i den tråden. Men jeg mener dette er grunnleggende spørsmål man burde avklare før man dikuterer "hvordan".

K

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg deler helt og holdent denne innfallsvinkelen. Det ser ut til å være konsensus i de "muslim-fryktsommes" leir at islam per se representerer en fare, og at majoriteten av troende muslimer er onde og ønsker død ov fordervelse over "oss" vantro. Om vi velger dette som innfallsvinkel, ville det være viktig å sjekke om dette virkelig er fakta. Hvor stor del av den muslimske befolkning i verden er villige til å drepe / lemleste / true for å overta herredeømme over verdensutviklingen? Dersom det faktisk viser seg å være et slikt scenario, ville det være plausibel grunn for å stoppe islam / islamistene.
Dersom det derimot ikke er tilfelle, burde det jo være like klare årsaker for å stoppe vårt paranoide tankesett. Og med det har jeg vel touchet sakens kjerne; vi er paranoide på begge sider av en panikkskapt skillelinje.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Grunnen til å stoppe islamistene er selvsagt å prøve å bekytte oss mot en ideologi som går på å fjerne den individuelles rettigheter og frihet, som ønsker straffemetoder som steining for utroskap eller usømmelig oppførsel, dette har vi vært inne på så mange ganger at jeg synes vi terper på det til det kjedsommelige. Islams tankegang er så ulik vår at jeg tror få her fatter hvor store forskjellen er, men islams mål er faktisk total herredømme over hele jorden (bare le..) og de står ikke tilbake for drap for å nå sitt mål.

Hvis derer gidder kan dere f.eks lese fra side 36 i denne artikkelen:
http://www.norskisraelsenter.no/pdf/nis-info/2006_1.pdf

Honkey får vel åndenød igjen, men jeg synes du bør se det også fra denne siden. ;)

W

wurst

Gjest
Det ser ut til å være konsensus i de "muslim-fryktsommes" leir at islam per se representerer en fare, og at majoriteten av troende muslimer er onde og ønsker død ov fordervelse over "oss" vantro.
Selv i Storbritannia er det over 40% av de fastboende muslimene som ønsker sharialovgivning. Dette er et stort tall, selv om det ikke er majoriteten.

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Det hender vi er enige ja, Honkey :)

Grunnen til å stoppe islamistene er selvsagt å prøve å bekytte oss mot en ideologi som går på å fjerne den individuelles rettigheter og frihet, som ønsker straffemetoder som steining for utroskap eller usømmelig oppførsel, dette har vi vært inne på så mange ganger at jeg synes vi terper på det til det kjedsommelige. Islams tankegang er så ulik vår at jeg tror få her fatter hvor store forskjellen er, men islams mål er faktisk total herredømme over hele jorden (bare le..) og de står ikke tilbake for drap for å nå sitt mål.
Betyr dette at det er utenkelig at situasjonen vil endre seg gjennom "global sosialisering", og at konfrontasjon mot de utagerende islamistiske krefter er eneste løsning, slik du ser det?

Skal se ann arbeidstrykket litt, er alltid interessant å se de impliserte uttrykke seg på hjemmebane, hvor de "taler for menigheten".

Selv i Storbritannia er det over 40% av de fastboende muslimene som ønsker sharialovgivning. Dette er et stort tall, selv om det ikke er majoriteten.
At innvandrerne får ta del i innenrikspolitikken er avgjørende for integreringen. At dette fører til at noen greier kuppe enkelte deler av politikken er litt av hensikten med demokratiet. Når vi gir nye statsborgere stemmerett, er disse en del av befolkningen med samme rettigheter som alle andre. Ønsker vi ikke at personer med annen kulturell bakgrunn ikke skal påvirke norsk politikk, kan vi ikke gi dem stemmerett. En dårlig måte å integrere på, en fin måte å skape 2.rangsborgere på.

K

K

knutinh

Gjest
Nei klart, man må jo ikke prøve å se det fra deres side...
Jeg ble nylig ferdig med boka "The Case For Democracy: The Power of Freedom to Overcome Tyranny and Terror,"av Nathan Sharansky, så vennligst ikke beskyld meg for å være ensidig.

"Natan Sharansky  (born January 20, 1948) is a notable former Soviet dissident, anticommunist, Zionist, Israeli politician and writer."

"His book The Case For Democracy: The Power of Freedom to Overcome Tyranny and Terror, cowritten with Ron Dermer, was a "must reading" on the Embassy Row. It had a major influence on the United States president George W. Bush and other government officials, who urged their subordinates to read the book:"

http://en.wikipedia.org/wiki/Natan_Sharansky

Jeg har erfaring med Israels venner og lignende som bruker religiøs overbevisning som argumenter i internasjonal politikk. Enkelte av disse "pro-israel" gruppene driver også sponsing av "ekte jøder" for å sikre at mest mulig av territoriet er befolket av en folkerase. Noe nærmere rasisme enn det tror jeg ikke man kan komme...

-k

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Link for å underbygge denne påstanden?

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg ble nylig ferdig med boka "The Case For Democracy: The Power of Freedom to Overcome Tyranny and Terror,"av Nathan Sharansky, så vennligst ikke beskyld meg for å være ensidig.

"Natan Sharansky  (born January 20, 1948) is a notable former Soviet dissident, anticommunist, Zionist, Israeli politician and writer."

"His book The Case For Democracy: The Power of Freedom to Overcome Tyranny and Terror, cowritten with Ron Dermer, was a "must reading" on the Embassy Row. It had a major influence on the United States president George W. Bush and other government officials, who urged their subordinates to read the book:"

http://en.wikipedia.org/wiki/Natan_Sharansky

Jeg har erfaring med Israels venner og lignende som bruker religiøs overbevisning som argumenter i internasjonal politikk. Enkelte av disse "pro-israel" gruppene driver også sponsing av "ekte jøder" for å sikre at mest mulig av territoriet er befolket av en folkerase. Noe nærmere rasisme enn det tror jeg ikke man kan komme...

-k
Bra om du leser, men mannen du ikke ønsker å lese av her er en med doktorgrad i islamske studier, og han jobber som professor i islamsk historie, så jeg vil tro han har endel peiling på dette med islam, og at det bør være av interesse å lese for de som ikke har så mye kjennskap til denne religionen.
Mulig det virker sånn, men jeg er ikke tilknyttet noen menighet eller sekt eller hva dere måtte tro, jeg har bare sympati med jødene og velger å høre på deres side av saken også. For det er ikke den som kommer mest frem i våre media.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Honkey får vel åndenød igjen, men jeg synes du bør se det også fra denne siden.  ;)
Har skummet noe av det; igjen slående hvor håpløst propaganda-griseri som blir akseptert som "sannhet" av enkelte. Det jeg fant i dette skrivet kunne like gjerne fungere som grunnlag for en ny tråd med tittel "Hvorfor og hvordan stoppe jødene?". En slik tittel får det til å velte seg i meg av ren avsky, jeg har ingen tro på at "de" (jødene) har slike holdninger i særlig stor grad, selv om litt for mange slike utskudd finnes også blant dem.
Problemet vi tar opp i denne tråden er om det er logiske og/eller demagogiske forhold som gjør det nødvendig og/eller ønskelig å stoppe islam som fenomen, noe som i utgangspunktet virker like absurd eller like intelligent som å spørre om vi behøver å stoppe kristendommen.
Tja. Hva med å spørre hvordan vi kan stoppe overbefolkningen? Det er da faktsik et betydelig mer reelt problemkompleks. Eller hvordan vi kan stoppe den globale oppvarming. Sistnevnte fenomen vil av demagogiske og geografiske årsaker ramme islam hardere enn protestantismen, f.eks.

Honkey

K

knutinh

Gjest
Bra om du leser, men mannen du ikke ønsker å lese av her er en med doktorgrad i islamske studier, og han jobber som professor i islamsk historie, så jeg vil tro han har endel peiling på dette med islam, og at det bør være av interesse å lese for de som ikke har så mye kjennskap til denne religionen.
Mulig det virker sånn, men jeg er ikke tilknyttet noen menighet eller sekt eller hva dere måtte tro, jeg har bare sympati med jødene og velger å høre på deres side av saken også. For det er ikke den som kommer mest frem i våre media.
"Mest fram i media" er vanskelig å definere. Usa har en mer Israel-vennlig presse, Cuba hadde en betydelig mer muslim-vennlig presse. Hvordan vite hvem som har rett? Både Amerikanske og Cubanske myndigheter har løyet til folket sitt og bevisst ført dem bak lyset. Det har helt sikkert norske også.

Bare en liten del av nyhetsbildet er objektive sannheter som kan bevises eller motbevsies. En stor del er "synsing" og utvalg av nyheter som kan brukes bevisst for å styre befolkningen i en retning, eller "gi folket det de vil ha" som styrker eksisterende feiloppfatninger blant folket.

Jeg kjenner til professorer jeg ikke ville ha kjøpt bruktbil av. Titler garanterer ingenting. Hvis nettstedet ditt hadde hett "midtøstens venner" og faktisk var for å korrigere eventuelle feil i nyhetsbildet BEGGE VEIER, ville jeg ha vært betydelig mer positivt innstilt.

-k

K

knutinh

Gjest
Problemet vi tar opp i denne tråden er om det er logiske og/eller demagogiske forhold som gjør det nødvendig og/eller ønskelig å stoppe islam som fenomen, noe som i utgangspunktet virker like absurd eller like intelligent som å spørre om vi behøver å stoppe kristendommen.
Hurra!
Tja. Hva med å spørre hvordan vi kan stoppe overbefolkningen? Det er da faktsik et betydelig mer reelt problemkompleks. Eller hvordan vi kan stoppe den globale oppvarming. Sistnevnte fenomen vil av demagogiske og geografiske årsaker ramme islam hardere enn protestantismen, f.eks.
Det er tilsynelatende en betydelig korrelasjon mellom de som frykter islam og fremmedkulturelle og de som avskriver global oppvarming som vås.

-k

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Har skummet noe av det; igjen slående hvor håpløst propaganda-griseri som blir akseptert som "sannhet" av enkelte.
Det er vel ikke overraskende å finne denne retorikken her, akkurat som man finner den samme retorikken på palestinsk side. Interessante plakater på side 37:

-Be prepared for the real holocaust
Noen kan å provosere!

-Behead those who say Islam is violent
Et fint paradoks på bare 7 ord.

Knut

W

wurst

Gjest
Link for å underbygge denne påstanden?
Beklager, jeg har lest det og husker det, men finner ikke link i farten. Jeg skal fortsette å lete. Det jeg finner er bl.a. dette fra en diskusjon i Dagbladet:

"Det vestlige samfunn burde bringes til opphør, det er umoralsk og dekadent. Det mente 32% i en nylig gjennomført spørreundersøkelse blant i muslimer i England. 24% sympatiserte med selvmordsbombernes motiver. "

Ellers vil jeg anbefale alle å lese følgende artikkel om den muslimske frammarsjen i Europa:

http://www.rights.no/hrs_skrib_gen/arkiv/hrs_65.60_050215_102.htm

Hvis dette er etterrettelig (og det finner jeg ingen grunn til å tvile på) er det sterke saker, og jeg antar de fleste på forumet vil være interesserte i å motvirke utviklingen. På hvilken måte en skal gjøre det, er et spørsmål for seg.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Beklager, jeg har lest det og husker det, men finner ikke link i farten. Jeg skal fortsette å lete. Det jeg finner er bl.a. dette fra en diskusjon i Dagbladet:

"Det vestlige samfunn burde bringes til opphør, det er umoralsk og dekadent. Det mente 32% i en nylig gjennomført spørreundersøkelse blant i muslimer i England. 24% sympatiserte med selvmordsbombernes motiver. "

Ellers vil jeg anbefale alle å lese følgende artikkel om den muslimske frammarsjen i Europa:

Hvis dette er etterrettelig (og det finner jeg ingen grunn til å tvile på) er det sterke saker, og jeg antar de fleste på forumet vil være interesserte i å motvirke utviklingen. På hvilken måte en skal gjøre det, er et spørsmål for seg.
Har heller ingen grunn til å mistro artikkelforfatteren. Problemet med slike ensidige artikler er dog at de ikke bevirker stort annet enn å øke avstandene mellom etniske grupperinger. Det dreier seg kun om en oppramsing av negativt ladde episoder, og sier i grunn lite om helheten.
Vi i Norge har også våre svin på skogen: http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/05/11/465958.html
De muslimske kvinner, som om ikke de har det vanskelig nok som gruppe, skal altså måtte ta det fra begge sider! Vi, så vel menn som kvinner, burde nå for alvor øke vår solidaritet med de kvinnene som gruppemessig betraktet er mest utsatt for diskriminering her i landet i øyeblikket!

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel, vel...
Hvis det ikke er slik at dere kan se hva som er galt med islam, hvorfor er det da ingen (som jeg vet om) land hvor man finner kombinasjonen islamsk tro blant store deler av befolkningen, og menneskerettigheter, frie valg, demokrati og at menneskene i dette landet lever godt og har det bra? Hvor kvinnene har like rettigheter som menn, kan bestemme over sitt eget liv, osv?
Tyrkia er vel det nærmeste jeg kan komme på, ellers er det ufattelig med eksmpler på det motsatte.
Jeg leser mye annet også om det kan berolige enkelte her, men det er jo litt merkelig hvordan mange får sånn bakoversveis om man linker til noe presentert fra "feil" side.
Nei hvem vet hva som er rett og galt, det blir man vel heller aldri enige om, men den ene linken er vel sånn sett ikke bedre enn den andre, hvem kan bedømme ut fra en link på internett hva som er riktig og hva som er galt?
Nylig var det en reportasje fra palestinske sykehus hvor det ble vist frem syke unger som ikke får medisiner da de ikke har penger. I samme anledning kunne man selvsagt også nevnt at myndigheten deres nettopp har brukt titals millioner på kjøp av våpen, hvorfor blir ikke dette nevnt av Odd K. Tveit?
Og at presidenten deres sitter med tilgang på store deler av arven etter Arafat ( som han urettmessig stjal fra sitt folk) og selvsagt kunne tillatt å bruke noe av dette på medisiner.

Noe av grunnen til at islam skremmer meg er også at jeg har lest bøker skrevet/fortalt av kvinner fra mange forskjellige land, men med det til felles at de er muslimske og der de alle forteller om den samme undertrykkelsen, volden og det samme tragiske livet. Jeg har tidligere anbefalt dere å lese boken til Ayaan Hirsi Ali, hun er vokst opp som muslim og lever nå med livvakter rundt seg døgnet rundt etter å ha vendt seg vekk fra denne religionen, og laget film om den sammen med den drepte Theo van Gogh.
Hun vet nok mye mer om hva islam innebærer enn alle oss til sammen.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

Dette understreker viktigheten av en fast front mot islamsk praksis i Norge. Det er forstemmende når naive nordmenn skal glatte over den aggresjon og motvilje mot åndsfirhet og meningsfrihet som hersker i de muslimske miljøer. At dette avler vold er jo åpenbart. Vi har bare sett begynnelsen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi i Norge har også våre svin på skogen: http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/05/11/465958.html
De muslimske kvinner, som om ikke de har det vanskelig nok som gruppe, skal altså måtte ta det fra begge sider! Vi, så vel menn som kvinner, burde nå for alvor øke vår solidaritet med de kvinnene som gruppemessig betraktet er mest utsatt for diskriminering her i landet i øyeblikket!

Honkey
Enig i dette, og jeg forsvarer selvsagt ikke undertrykkelse av kvinner som bærer hijab, de er allerede undertrykket nok og trenger selvsagt ikke mer av slikt. Men jeg blir litt fortvilet når jeg ser småjenter og også kvinner som må bære dette plagget,for meg er det et symbol på undertrykking, samme hva de kaller det.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Har heller ingen grunn til å mistro artikkelforfatteren. Problemet med slike ensidige artikler er dog at de ikke bevirker stort annet enn å øke avstandene mellom etniske grupperinger. Det dreier seg kun om en oppramsing av negativt ladde episoder, og sier i grunn lite om helheten.

Honkey
Som sagt, det er forstemmende når naive nordmenn skal glatte over den aggresjon og motvilje mot åndsfrihet og meningsfrihet som hersker i de muslimske miljøer. Noen inbiller seg visst at dersom vi er greie og hyggelige mot herr muslim, så blir han en god og snill norsk sosialdemokrat som låner bøker på biblioteket og leverer dem tilbake i tide. Få bort skylappene. Vi kan begynne med å sende Krekar hjem til Kurdistan.

K

knutinh

Gjest
Vel, vel...
Hvis det ikke er slik at dere kan se hva som er galt med islam, hvorfor er det da ingen (som jeg vet om) land hvor man finner kombinasjonen islamsk tro blant store deler av befolkningen, og menneskerettigheter, frie valg, demokrati og at menneskene i dette landet lever godt og har det bra?
Hvordan kan det ha seg at jeg kjenner muslimske jenter og gutter som har det veldig bra, tar utdanning, får seg jobber og fremdeles har en annen gud enn det nordmenn historisk sett har hatt?

Du har tidligere etterspurt nyansering, og akkurat det tilbyr jeg. Tar du imot?

Jeg har ingen problem med at Arafat var en despot som utnyttet folkets lidelse til egne inntekter. Men folket kan ikke straffes for at lederen er grisk. Folket kan heller ikke straffes for å ha blitt ført bak lyset av sine ledere. Derfor er det ikke så rart at mange muslimer tror at verden styres av israel og jødiske amerikanere : det står i skolebøkene, ikke i koranen (såvidt jeg vet).

Det ironiske er at den muslimske verden sannsynligvis hadde hatt det bedre om de ikke hadde blitt "velsignet" med olje, og dermed sterke internasjonale interesser.

-k

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Vel, vel...
Hvis det ikke er slik at dere kan se hva som er galt med islam, hvorfor er det da ingen (som jeg vet om) land hvor man finner kombinasjonen islamsk tro blant store deler av befolkningen, og menneskerettigheter, frie valg, demokrati og at menneskene i dette landet lever godt og har det bra? Hvor kvinnene har like rettigheter som menn, kan bestemme over sitt eget liv, osv?
Tyrkia er vel det nærmeste jeg kan komme på, ellers er det ufattelig med eksmpler på det motsatte.
Jeg leser mye annet også om det kan berolige enkelte her, men det er jo litt merkelig hvordan mange får sånn bakoversveis om man linker til noe presentert fra "feil" side.
Nei hvem vet hva som er rett og galt, det blir man vel heller aldri enige om, men den ene linken er vel sånn sett ikke bedre enn den andre, hvem kan bedømme ut fra en link på internett hva som er riktig og hva som er galt?
Nylig var det en reportasje fra palestinske sykehus hvor det ble vist frem syke unger som ikke får medisiner da de ikke har penger. I samme anledning kunne man selvsagt også nevnt  at myndigheten deres nettopp har brukt titals millioner på kjøp av våpen, hvorfor blir ikke dette nevnt av Odd K. Tveit?
Og at presidenten deres sitter med tilgang på store deler av arven etter Arafat ( som han urettmessig stjal fra sitt folk) og selvsagt kunne tillatt å bruke noe av dette på medisiner.

Noe av grunnen til at islam skremmer meg er også at jeg har lest bøker skrevet/fortalt av kvinner fra mange forskjellige land, men med det til felles at de er muslimske og der de alle forteller om den samme undertrykkelsen, volden og det samme tragiske livet. Jeg har tidligere anbefalt dere å lese boken til Ayaan Hirsi Ali, hun er vokst opp som muslim og lever nå med livvakter rundt seg døgnet rundt etter å ha vendt seg vekk fra denne religionen, og laget film om den sammen med den drepte Theo van Gogh.
Hun vet nok mye mer om hva islam innebærer enn alle oss til sammen.
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/id.html#Govt

Bruker amerikansk link, så jeg sikrer at jeg ikke kommer opp med noe vrøvl fra "feil" side... :)
Indonesia er verdens største islamske stat, og har i hvert fall noe av det du etterlyser, komponenten. Men som i alle andre land finnes selvsagt også her et antall ekstremister, noe som har vært klart økende etter at Indonesia ble ekstra hardt rammet av det økonomiske krakket i Østen på 90-tallet + naturkatastrofer og bombene på Bali (som var intern terror utført av ektreme islamister)

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Som sagt, det er forstemmende når naive nordmenn  skal glatte over den aggresjon og motvilje mot åndsfrihet og meningsfrihet som hersker i de muslimske miljøer.  Noen inbiller seg visst at dersom vi er greie og hyggelige mot herr muslim, så blir han en god og snill norsk sosialdemokrat som låner bøker på biblioteket og leverer dem tilbake i tide.  Få bort skylappene.   Vi kan begynne med å sende Krekar hjem til Kurdistan.
Her Typsik Norsk Muslim er akkurat det du beskriver:
Lovlydig, hyggelig og leverer lånte bøker i tide. Dette finnnes det utrolig nok også statistikk på! :)
Står litt om det her: http://home.online.no/~ivajoha/innvkriminalitet.html
som vi ser, ikke vestllige innvandrere er overrepresentert, noe som det tar litt lang tid og mye plass å probelematisere her. Men generelt er Typisk Norsk Muslim like hyggelig og grei som Typisk Norsk Kristen.
Hva angår Krekar blir du nå bønnhørt, så vidt jeg kan se. Av og til er det irriterende at vår demokratiske kvern maler så langsomt, men heldigvis fører ikke det til at lovverket driter i alt og begynner å oppføre seg som en Udemokrat. Vi kan selvsagt mislike sterkt at Mullah Brakar har benyttet systemet vårt etter beste evne, men basert på at vi har en struktur, så skal vi som prinsipp være glad for at det fungerer for alle, gode som dårlige venner.

Men nå blander vi visst hvordan og hvorfor-tråden igjen. "Hvordan...." er tråden der det som utgangspunkt er fastslått at alle som tror på Allah er slemme. Dette er tråden der vi spør: Er alle som tror på Allah slemme? :)

Honkey

W

wurst

Gjest
Har heller ingen grunn til å mistro artikkelforfatteren. Problemet med slike ensidige artikler ---
Artikkelen beskriver faktiske forhold og problemer tilknyttet det emnet vi diskuterer, og det er vel da viktigere å finne en måte å angripe disse på enn å søke å ufarliggjøre det gjennom å skylde på at framstillingen er ensidig. Selv om ikke artikkelen omhandler ev. positive aspekter ved den økende "islaminisering" i Europa så er problemene såvisst reelle nok.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Her Typsik Norsk Muslim er akkurat det du beskriver:
Lovlydig, hyggelig og leverer lånte bøker i tide. Dette finnnes det utrolig nok også statistikk på! :)
Står litt om det her: http://home.online.no/~ivajoha/innvkriminalitet.html
som vi ser, ikke vestllige innvandrere er overrepresentert, noe som det tar litt lang tid og mye plass å probelematisere her. Men generelt er Typisk Norsk Muslim like hyggelig og grei som Typisk Norsk Kristen.
Hva angår Krekar blir du nå bønnhørt, så vidt jeg kan se. Av og til er det irriterende at vår demokratiske kvern maler så langsomt, men heldigvis fører ikke det til at lovverket driter i alt og begynner å oppføre seg som en Udemokrat. Vi kan selvsagt mislike sterkt at Mullah Brakar har benyttet systemet vårt etter beste evne, men basert på at vi har en struktur, så skal vi som prinsipp være glad for at det fungerer for alle, gode som dårlige venner.

Men nå blander vi visst hvordan og hvorfor-tråden igjen. "Hvordan...." er tråden der det som utgangspunkt er fastslått at alle som tror på Allah er slemme. Dette er tråden der vi spør: Er alle som tror på Allah slemme? :)

Honkey

Man kan sikkert tro på allah uten å være slem. Problemet er at mange som "tror" på allah er svært slemme, og at allah brukes som begrunnelse for ondskapen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/id.html#Govt

Bruker amerikansk link, så jeg sikrer at jeg ikke kommer opp med noe vrøvl fra "feil" side... :)
Indonesia er verdens største islamske stat, og har i hvert fall noe av det du etterlyser, komponenten. Men som i alle andre land finnes selvsagt også her et antall ekstremister, noe som har vært klart økende etter at Indonesia ble ekstra hardt rammet av det økonomiske krakket i Østen på 90-tallet + naturkatastrofer og bombene på Bali (som var intern terror utført av ektreme islamister)

Honkey
Skal innrømme at jeg ikke kjenner så godt til Indonesia, men fant nå dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1066108.ece

Ellers er jo denne interessant:
http://www.rights.no/islam_gen/hrs_25.20_051109_109.htm

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Haha, jeg fant linken likevel jeg Honkey!!!

http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/2006/03/14/sharia_oforenligt_med_demokrati

Etter mitt syn blir de vesentlige spørsmålene som følger:

1. Er det slik at den økende innvandringen av muslimer til Europa skaper problemer, både for dem og oss?
2. Gitt positivt svar på 1: Hva består problemene i?
3. Hvordan skal vi ev. løse dem?
Linken din gikk til en blogg i en svært høyreradikal partiavis, så jeg kna hjelpe deg med den riktige linken:
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/02/19/nsharia19.xml
Meningsmålingen er gjort under de største bølgene rundt de velkjente tegningene, og Sunday Telegraph gir her ingen av premissene i undersøkelsen. Men det må selvsagt tas på alvor uansett. Det britiske samfunnet har betydelige fattigdomsproblemer, nettopp slike forskjellssamfunn som har latt seg utvikle i England produserer potensielt farlig ektremisme. Derfor er det av meget stor viktighet at vi ikke går i den fella Frankrike, Enngland og til dels USA har gått i, ved å la ghettotilstander og fattigdom utvikle seg uten tilsyn. Det er vesentlig for en hver kultur at fok føler seg verdsatt og har oppgaver å gå til som føles nyttige. Ved å distansere seg og håpe at problemene går over av seg selv, skaper vi ekstremoppførsel.
Men ved bare å si at "dette er Islams skyld" viser man stor ignoranse og ansvarsfraskrivelse. Vis behøver ikke stoppe Islam, vi må stoppe fattigdom og ledighet. Det er enkel psykologi.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Skal innrømme at jeg ikke kjenner så godt til Indonesia, men fant nå dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1066108.ece

Ellers er jo denne interessant:
http://www.rights.no/islam_gen/hrs_25.20_051109_109.htm
Det var ikke min mening å hevde at Indonesia er noe drømmesamfunn, bare at de har noen strukturer som er noe mer humane enn de typiske prestestyrer som f.eks. Ayatollah Khomeini's Iran.

Har lest litt om HRS, de er relativt kontroversielle, forstår jeg. Denne anmeldelsen av Storhaugs bok om omskjæring er balansert og tillitvekkende:
http://www.fokuskvinner.no/Temasider/Kjonnslemlestelse/Artikler/3631

Det er viktig for meg her og nå å understreke at jeg er i FOR likestilling uavhengig av kjønn, tro, rase, opphav eller legning. Noen ser ut til å tro at man er for ektremisme hs "de andre" når man er i mot det hos "oss". Ekstremisme er utålelig og uakspetabelt uavhengig av om det er religiøse ellerr politiske årsaker som benyttes som årsak / verktøy for å "forklare" disse syke handlinger. Ekstremisme er symptomet når noe går fryktelig galt i et samfunn.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Man kan sikkert tro på allah uten å være slem.  Problemet er at mange som "tror" på allah er svært slemme, og at allah brukes som begrunnelse for ondskapen.
Hvor mange av de som tror at Allah er den rette Gud er slemme, egentlig?

Honkey

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Linken din gikk til en blogg i en svært høyreradikal partiavis, så jeg kna hjelpe deg med den riktige linken:
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/02/19/nsharia19.xml
Meningsmålingen er gjort under de største bølgene rundt de velkjente tegningene, og Sunday Telegraph gir her ingen av premissene i undersøkelsen. Men det må selvsagt tas på alvor uansett. Det britiske samfunnet har betydelige fattigdomsproblemer, nettopp slike forskjellssamfunn som har latt seg utvikle i England produserer potensielt farlig ektremisme. Derfor er det av meget stor viktighet at vi ikke går i den fella Frankrike, Enngland og til dels USA har gått i, ved å la ghettotilstander og fattigdom utvikle seg uten tilsyn. Det er vesentlig for en hver kultur at fok føler seg verdsatt og har oppgaver å gå til som føles nyttige. Ved å distansere seg og håpe at problemene går over av seg selv, skaper vi ekstremoppførsel.
Men ved bare å si at "dette er Islams skyld" viser man stor ignoranse og ansvarsfraskrivelse. Vis behøver ikke stoppe Islam, vi må stoppe fattigdom og ledighet. Det er enkel psykologi.

Honkey
USA og Storbritania er de landene hvor integrasjonen av innvandrere har gått best. Frankrike har riktignok store problemer med gettoer omkring byene. Canada er også et land hvor innvandrere lett integreres. Befolkningene i USA og Canada har også et mer positivt syn på innvandrere. De sosiale ytelsene i disse landene er forholdsvis lave. Ingen kan leve på en trygd, men må ta seg en jobb. Dermed skjer integreringen automatisk. I Norge kan du være terrorist og morder fra Kurdistan (les Krekar), og få norsk ledighetstrygd og bostøtte. Hvem gidder da lære seg norsk for å kunne få seg en jobb?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Det var ikke min mening å hevde at Indonesia er noe drømmesamfunn, bare at de har noen strukturer som er noe mer humane enn de typiske prestestyrer som f.eks. Ayatollah Khomeini's Iran.

Har lest litt om HRS, de er relativt kontroversielle, forstår jeg. Denne anmeldelsen av Storhaugs bok om omskjæring er balansert og tillitvekkende:
http://www.fokuskvinner.no/Temasider/Kjonnslemlestelse/Artikler/3631

Det er viktig for meg her og nå å understreke at jeg er i FOR likestilling uavhengig av kjønn, tro, rase, opphav eller legning. Noen ser ut til å tro at man er for ektremisme hs "de andre" når man er i mot det hos "oss". Ekstremisme er utålelig og uakspetabelt uavhengig av om det er religiøse ellerr politiske årsaker som benyttes som årsak / verktøy for å "forklare" disse syke handlinger. Ekstremisme er symptomet når noe går fryktelig galt i et samfunn.

Honkey
Poenget er at islam er hovedbegrunnelsen for mesteparten av den ekstremismen vi ser i dag. For 30 år siden var det klassekamp som var begrunnelsen (Røde brigader, RAF osv).

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Hvor mange av de som tror at Allah er den rette Gud er slemme, egentlig?

Honkey

Like under 100%. Religion anser jeg som en en form for sløvsinn, noe som disponerer sterkt for alvorlig sinnsykdom med betydelig vrangforestillinger. Kristendommen er ille, islam er enda verre.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Like under  100%.   Religion anser jeg som en en form for sløvsinn, noe som disponerer sterkt for alvorlig sinnsykdom med betydelig vrangforestillinger.  Kristendommen er ille, islam er enda verre.  
Jeg var redd for det. Som sagt; jeg er i mot ekstremisme.

Honkey

K

knutinh

Gjest
Du fremstår som en umoden, redd liten mann ved å stadig poste slikt, BB...

-k

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Du fremstår som en umoden, redd liten mann ved å stadig poste slikt, BB...

-k
Ja, du har helt sikkert rett: Jeg må være liten, redd og umoden.
Som Darwin P. Erlandsen så treffende har sagt det: Fornuften er en ensom ting.

Topp Bunn