Hvorfor snakkes det lite om Grado hodetelefoner?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Faen hva dere surrer. Alle head-fi trådene er jo snart bare jalla, så jallatråden har vi vel strengt tatt ikke bruk for, eller?. :mad:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    565
    Sted
    Bergensregionen
    Frekvensrespons

De har ikke lite bass - men er dårlige på dyyp bass. Men de fleste er jo det - bortsett fra Audeze...

Her kan du se at både Grado PS1000 og ATH-W5000 skiller seg mer fra det lineære målet (med unntak av diskaneten, som helst skal helle litt nedover) enn visse andre.. Grado har mye morro-faktor.. I hvertfall to steder ;)

-edit: Burde jo brukt LCD3, da - men kurven ser jo nesten identisk som LCD-2.

Vis vedlegget 155195

For min egen del så har ikke grado vært aktuelle, for da jeg begynte å lese litt om de - for å finne ut litt om lyd signatur osv - så ble jeg møtt stort sett med at de var perfekt for rock, rocke-telefoner, og at de generelt hadde lite bass og mye av alt ellers. Så jeg har bare styrt unna de av den grunn.
    Vi sammenlignet for en god stund siden Grado PS1000 og Denon AH-D7000 som en følge av tittentei1000s misnøye med førstnevnte.

Supplerende graf med delvis andre modeller.
    • Man ser igjen at Denon AH-D7000 egentlig har en ganske fin kurve som er ganske flat og går dypt før den til slutt runder av
    • Gradoene, og også Sennheiser HD 650 (muligens gammel driverutgave) dabber av mye tidligere
    • Grado PS500 har et noe annet diskantforløp enn Grado GS1000 og flere andre Grado, men også den har en kraftig (men smal(ere)) diskanttopp. Den er derimot (nesten flat) fra 600-2000 Hz

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.205
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vi er som humla. Den kommer til målet til slutt, selvom det ser vimsete ut. Faktisk er ikke humleflygning så ineffektivt som det ser ut til, iflg illustrert vitenskap.

Faen hva dere surrer. Alle head-fi trådene er jo snart bare jalla, så jallatråden har vi vel strengt tatt ikke bruk for, eller?. :mad:

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Nevermind me. Jeg var bare litt skarp og pågående et øyeblikk - akuratt som en Grado *). ;)

*) Jeg spekulerer bare, fordi jeg har aldri hørt Grado.

T

Tittentei

Gjest
    Vi er som humla. Den kommer til målet til slutt, selvom det ser vimsete ut. Faktisk er ikke humleflygning så ineffektivt som det ser ut til, iflg illustrert vitenskap.

Du klarte ikke å la være! :D

Nei, det viser seg at den kaster de små vingene fremover for å skape oppdrift, og så vertikalt ned. Dette er svært effektivt, og ble påvist ved å benytte slow motion-kamera som gjorde opptak av vingekastene, men hva har det med Grado å gjøre?

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.205
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Nettopp!! Imponerende at Loevhagen ikke engang trenger å høre ting for å vite slikt. Men det stemmer på en prikk. Ikke at det er noe galt i å være skarp og pågående sånn i og for seg. Jeg like Grado jeg, den er bare litt for skarp. Pågåenheten er fin.

.... litt skarp og pågående et øyeblikk - akuratt som en Grado *). ;)

*) Jeg spekulerer bare, fordi jeg har aldri hørt Grado.

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    407
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Fikk nylig importert ett Sr325is sett, som jeg må si meg meget fornøyd med. Brukes sammen med en Little Dot 1+ :) Elsker designet på headsettet også <3

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn