Først og fremst synes jeg selve konseptet med en god, separat DAC er genialt. Du kan få samme gode lyd (DAC-ens lydsignatur) fra alle kildene dine med digital utgang. DVD/Blu-Ray/CD-spiller (Alle disse kan godt være samme boks. Lyden blir i praksis den samme uansett, siden du tar signalet ut digitalt, før boksenes analoge utgangstrinn får satt sitt preg på lyden.), mediastreamer (Squeezebox, Sonos, WDTV, etc.) eller dab-radio. I prinsippet kan du få dac-ens godlyd ut av i utgangspunktet billige kilder som ikke har mye lydkvalitet å skryte av på egen hånd. TV-tuner og slikt kan du også koble til DAC-en for et skikkelig løft i TV-lyden. (Selvsagt er lyden i TV-sendingene lossy komprimert, så det vil ikke låte som CD, men moro er det likevel.)
PC-lyd (f.eks. over USB) er jo selvsagt også en god kilde til akkurat den samme godlyden.
Jeg synes at å kjøpe en squeezebox og/eller en billig, men egnet (altså uten mekanisk støy, og som leser CD-er raskt nok til at det ikke blir irriterende å bytte plater) Blu-ray-spiller og en fin DAC, er en MYE mer fremtidsrettet og fleksibel måte å få godlyd fra CD-plater på enn å kjøpe en dyr CD-spiller. Du har kanskje en egnet blu-ray eller DVD-spiller allerede, og selvsagt kan du bruke cd-spilleren din som kilde også. (...Men det blir litt bortkastet å ha mer enn ett drivverk for sølvplater hvis du likevel bruker samme DAC på alle sammen, synes jeg.)