Hvordan skal vi ha det?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.060
Sted
Holmestrand
Ut i fra den nære historie bør vi prøve å lære noe.
Først noen fakta:
  • Bransjeaktører vil alltid kunne seile under falsk flagg
  • Basis for all kommunikasjon er et minimum av folkeskikk

Jeg mener vi bør ha alle aktører med over alt.
De skal opptre tydelig slik at vi vet hvem.
Hvis de skal drive promo/salg bør dette skje i dertil egnet tråd.

Ellers foreslår jeg at vi innfører Kardemommeloven: Du skal være snill og grei, ellers kan du gjøre som du vil.

Med andre ord: Om du hater eller elsker ledning X skal du ikke skrive (eller tenke...) ting du ellers ikke ville ha sagt om dere snakket sammen på vanlig vis.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Kardemommeloven går vel strengt tatt slik:
"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil."

Problemet med å anvende denne er vel at den enes ærlige mening er den andres provokasjon. Ytringsfrihet er et tveegget sverd, og tar man "man skal ikke plage andre"-regelen til ytterpunktet, så kan ytringsfriheten begrenses ganske kraftig.

Kardemommeloven er fin, og de fleste er vel enige om dens grunntanke, men i praksis er det konflikter mellom friheter, og det er grunnen til at vi har langt flere lover i et samfunn enn Kardemommeloven.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Kan man ikke bare ta det man leser på forumet med en klype salt?
Det er vanskelig å kontrollere hvem som gjemmer seg bak de forskjellige aliasene.
Det er jo allerede mange her inne som burde hatt en slik "bransjeaktør" logo, men som ikke har det. I de tilfellene en person eller et firma bedriver overdreven hype av egene produkter tar det aldr lang tid før det slår tilbake på de - Norge er et lite land.
Jeg synes høvdinger gjør en knall jobb og stor sett så blandes ikke buisnes og pleasure her inne, slik det gjør til stadighet på avforum eller skal jeg si hjemmekino?

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
så lenge aktørene er merka aktør kan de jo si hva søren de vil, spør du meg.

Hvor går egentlig grensen for bransjeaktør? En som oppgraderer/nedgraderer, bytter ut osv vil jo også drive en del i kjøp og salg, og dermed reklamere litt for sitt eget utstyr...

Utestengelse av brukere fra et forum skal det argumenteres godt for spør du meg, så lenge det ikke er snakk om direkte personangrep (litt får man tåle der også, det hører med til internett, det...)

Nei, dette er egentlig en sak for chuck norris!

Topp Bunn