Hvordan reservere seg mot reklame/telefonselgere?

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Jeg er så "heldig" at jeg fortsatt gjerne blir oppringt flere ganger daglig av forskjellige telefonselgere selv om jeg reserverte meg hos Brønøysund Registrene i 2005. Hvordan stoppe dette? Telefonselgerene er etter hva jeg forstår pliktig til å oppdatere sine lister i henhold til Brønøysund Registeret en gang i mnd. Tydelig at de ikke er spesielt nøye på dette....

Problemet ble ikke mindre etter at jeg opprettet enkeltmannsforetak. Jeg blir nedringt av ivrige selgere som skal selge meg relevante produkter til mitt firma, selvfølgelig på mitt allerede reserverte nummer. I tillegg oversvømmes postkassen av reklame som da er adressert til mitt firma slik at det ikke er "uadressert post".

Derfor: Er det mulig å reservere seg mot direkte markedsføring rettet mot enkeltmannsforetak?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Du kan ikke reservere deg når du er registrert med foretak. Så enkelt.

Jeg har ordnet meg selv. Jeg har laget en Asterisk basert PBX som sender alle telefonselgere registrert hos telefonterror.no rett vest. Det fungerer upåklagelig.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Det var da som pokker.... Ikke post heller da går jeg ut ifra?

Merkelig at man ikke kan reservere seg. Det er uansett uaktuelt å kjøpe noe som helst som blir tilbudt via telefon/post. Det blir jo mye søppel ut av dette også.

Fant litt info her. Hadde jo være smart om det fantes et program for iPhone som kunne blokkere nummer fra listen til telefonterror.no.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
www.brreg.no
Det tar deg max fem minutter. Det tar dog opptil et halvt år før du kan forvente tilnærmet full stopp av ivrige selgere.
gronnhverdag.no kan du også laste ned nei til uadressert reklame og aviser merke.

Animal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1
Folkens! Det er jo ikke noe som er herligere en telefonselgere! Gratis live underholdning!

Topp Bunn