hvordan merker en at rør er gåen?

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
et eller annet skjedde med bat-en i kveld. den har stått på litt over 250 timer i trekk nå i forbindelse med at ny kilde skal få sette seg skikkelig, innbrenning tror jeg det kalles 8). det har kneppet litt ekstra i den ene kanalen ved pådrag av volum fra 0 lyd til litt lyd i de to siste dagene. i kveld så kneppet den litt og konka like godt ut den ene blokka ved volumpådrag, og da med en gang volumet går fra 0 og til det minste db-kneppet. det kunne kom litt sus fra selve forforsterkeren i tillegg. jeg har slått av "skiten" for i kveld og skal la det kjøle seg ned litt før jeg gjør et nytt oppkoplingsforsøk i morgen, sånn i tilfelle den har fått "hetetokter" av å stå på så lenge, men det skal den vel tåle. det er ikke dc på utgangen, det har jeg hatt en gang tidligere og da var det nok å ha pre-en kopla opp mot blokka så tok den kvelden umiddelbart uten fikling med volumkontrollen. er det bare å skifte rør å ta en test eller, noen som har en formening?
jakr

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Ikke den minste altså ;)
Hvis det er rørfeil, er det ganske enkelt å finne ut av. Men er du blank på elektronikk, kan det tenkes at du trenger hjelp.
Sender deg en PM.

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
ja da var eventuell rørfeil sjekket ut. her er det noe annet muffens, ikke bra og nå som sacd-spilleren er innkjørt til og med. inni he....te kjedelig. av og til skjønner jeg ikke hvorfor en velger rør-pre...
nå blir denne jula amputert. jeg tror jeg får gjøre alvor av å kjøpe meg en solid state reserve pre. ???
jakr

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Synd du ikke bor i Bergen, da kunne jeg lånt deg en PRE. :)

Samleren

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
takk for tilbudet :) ser ut som jeg må sjekke ut en "reservepre" ja. dersom en har rør i systemet så må en vist regne med litt nedetid av og til. mulig at en arc hadde vært litt mer pålitelig, ikke vet jeg. en ref 3 eller noe i den duren hadde kanskkje vært midt i blinken for meg. 8) tror jeg skal sjekke det ut litt nærmere, en ref 3 i sort ser jo rimelig majestetisk ut, spørs bare om den matcher nemoene og om den er bedre en bat-en, det er vel heller tvilsomt..
jakr

Topp Bunn