Hvordan løse problemer med støy og brumming

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg har en Rega P3 med elys 2 og en pro ject tube box SE II .

Selv med subsonicfilteret på tube boxen på så vil en på moderate volumer på enkelte innspillinger oppleve at basselementene står og pumper/durer.
Jeg antar dette enten er resonans opp igjennom gulv og eller følsom stift.

På feks Susanne sundførs " It`s all gone tomorrow" går høytalerene "bananas". Ved lavere volum er ikke dette noe problem.
På gamle vinyler blir det også til dels mye støy.

Er der justeringer som kan eliminere eller redusere dette ? Eventuelt andre stifter som kan passe bedre ?
Eventuelt dempemateriale en kan bruke som underlag for spilleren ?

Ps: Problemet er ikke sså stort som det høres ut , men like fullt sånn passe irriterende ;)

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
756
Torget vurderinger
1
Kan være akustisk tilbakekopling. Hvordan er oppheng eller fundament? Altså: vegghylle eller gyngende tregulv?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.092
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Enig med siste taler,du må få spilleren opp på en vegghylle hvis du ikke har det allerede?
skikkelig avkobling er helt nødvendig når du får slike problemer som du har beskrevet.

mvh

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Barbaresco skrev:
Kan være akustisk tilbakekopling. Hvordan er oppheng eller fundament? Altså: vegghylle eller gyngende tregulv?
Gyngende tregulv som du kaller det ;) .

Jeg har panel på trevegger også og jeg har relativt få muligheter for veggfeste . Ihvertfall på en skikkelig måte.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.092
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
rocknrolla skrev:
Barbaresco skrev:

Jeg har panel på trevegger også og jeg har relativt få muligheter for veggfeste . Ihvertfall på en skikkelig måte.
skjønte ikke helt den,hvorfor har du problemer med å montere en vegghylle når du har panelvegger?

mvh

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
motoren skrev:
rocknrolla skrev:
Barbaresco skrev:

skjønte ikke helt den,hvorfor har du problemer med å montere en vegghylle når du har panelvegger?

mvh
Alt kommer litt an på hvilken hylle og hvor tungt det blir, men kun panelen holder nok ikke så mye og der er lengre mellom stenderene.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.092
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
rocknrolla skrev:
motoren skrev:
rocknrolla skrev:
Barbaresco skrev:

mvh
Alt kommer litt an på hvilken hylle og hvor tungt det blir, men kun panelen holder nok ikke så mye og der er lengre mellom stenderene.
Bruker du en rega hylle el lign og bare treffer en stender så skulle det holde i massevis med en lett P3 :)

mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.092
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg bruker denne hyllen fra Hifi klubben,får ordentlig feste på en stender :)

mvh

Vedlegg

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Så om en hylle er løsningen så må jeg bare ha en slik .

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Neida... Bytta fra Hegel til EC forsterker fikk problemet tilbake . Selvfølgelig ikke så markant men dog.

Tenker io første omgang å sette noe dempemateriale under høytalere eventuelt under spiller også.

Noen forslag ?

Jeg synest også at bassen er noe upresis og utflytende, men det kan vel være mer PU relatert.

Topp Bunn