Forsterkere Hvordan låter Rotel?

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Er blitt litt nysgjerrig på dette merket. Hvordan låter en forsterker fra RoteL? Har aldri hørt Rotel, men forestiller meg klinisk/lys lyd, som kan være katastrofe på lyse høyttalere. Men ser at ofte anbefales Rotel, eller brukes Rotel på slike høyttalere. Jeg ble faktisk anbefalt Rotel til mine høyttalere, som kan være litt pågående/aggressive i toppen.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.835
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Jeg syns ofte at Rotel har en egenlyd som "alle" på en eller annen måte kan like.. Litt hengekøye-struktur med luftig, snill topp og en solid, myk bunn.
Låter ofte helt greit med stativhøyttalere og lettdrevne gulvstående, men man må opp på de aller kraftigste effekt-trinnene for å få noe særlig kontroll på større golvstående modeller. De små integrerte forsterkerne blir ofte kritisert for å mangle kontroll i bunnen.
NB; jeg har ikke hørt de digitale modellene.

M

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.359
Torget vurderinger
1
Klassisk Rotel låter varmt og behaglig, men litt "hengekøye! Et anglojapansk samarbeid som har bygd ryet på Value For Money, og dertil hørende volumsalg. Ikke veldig spennende, men kan fungere på det meste av partnere, opp til øvre mellomklasse. Den gamle Michilinja er mine- og verdens- Rotelfavoritter. Med disse, viste Rotel at de kan hvis de vil..bedre har de aldri laget, hverken før eller siden.Med to Michi effektforsterkere, CD, RHT10 Tuner, RIAAen RHQ10 og forforsterker pluss en god vinylsnurre, kan du virkelig kose deg. De har tresider, som Tandberg hadde, men lakkert i en slags rød fiolinlakk, som dessverre hadde en tendens til å sprekke opp over tid! Synd..de ligger i klasse med Tandberg lydmessig også..virkelig gode..men koster sitt og mer..

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.189
Torget vurderinger
4
Blant enkelte går Rotel RB 1090 for å være en super forsterker uavhengig av pris.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.979
Sted
Nøtterøy
Hei xnn.

Hadde et røroppsett med rør i alle ledd (cd, for og effektforsterker) fram til i sommer. Effektforsterkeren var av den kraftigere sorten.
Fikk lyst til å prøve noe annet, og falt for en Rotel for og effektforsterkerløsning etter å ha lest mye positivt det. Rotel RC-1550 og Rotel RB-1552.

Hadde også innbilt meg at Rotel låt klinisk og lyst, men der ble jeg skikkelig overrasket. Synes faktisk at røranlegget mitt låt mer lyst og agressivt i toppen.
Mellomtonen er også meget bra, og flott bredde i lydbilde. Bassen går ikke like dypt som mitt tidligere ARC anlegg, men det skulle jo også bare mangle med tanke på pris i forhold.

Topp Bunn