Hvordan gjøre DVD-spillere sonefrie?

O

OldBoy

Gjest
Jeg har hørt at man kan gjøre, i hvert fall enkelte, DVD-spillere sonefrie.

Det er mange i familie- og vennekretsen som kunne tenke seg å gjøre dette, hvis vi bare får vite hvordan. Vi regner med at det ikke er ulovlig.

Er det noen her på HFS som kjenner til linker til hvor man få tips om hvordan man skal gjøre dette?

I første omgang er det snakk om kurante merker som Denon, Pioneer, Primare og Arcam, bare for å ha nevnt noen.

N

nb

Gjest
Om du gjør et nettsøk på modellnavnet, så får du nok svar. Det er stort sett noen mer eller mindre kryptiske tastekombinasjoner og slikt som skal til. En del butikker gjør det også gjerne for kundene.

Hva som skjer med evt. garanti avhenger nok litt fra forhandler til forhandler, jeg kjøpte min Denon på HFK, jeg mener å ha hørt at de ikke er veldig velvillige om man gjør det selv, de prøver entatil å ta seg betalt noen hundrelapper for tjenesten. Det sa jeg imidlertid de kunne glemme, ellers ville jeg ikke kjøpe spilleren, da slapp jeg å betale for det;)

O

OldBoy

Gjest
Takk for hjelpen!

Fant et par aktuelle som jeg har videreformidlet til rette vedkommende. Så får vi se....

Ellers fant jeg ganske mye da jeg søkte på "unlock your dvd-player" på Google. Opplegget var imidlertid stort sett at man måtte betale, rundt 100 kroner, pluss/minus, og det var ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg.

O

omholt

Gjest
Jeg har brukt videohelp som Joe linket til og det har fungert glimrende.
Ellers så hjelper det å søke på noe sånt som "make ..... (tast inn DVD spilleren din) regionfree".
Flere av Pioneer spilleren kan gjøres sonefri på denne siden:
http://www.pioneerfaq.info/
Det er beste er å bruke en nyere firmware (Pioneer siden), da blir spilleren automatisk sonefri i tillegg til at det kan vær diverse forbedringer. En veldig kjekk sak med min Pioneer DV696 etter at jeg oppdaterte med firmware, er at jeg kan skippe forbi reklame snutter og gå rett til menyen.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Virker som om de fleste japanske er greie å få sonefrie...Amerikanske dvd spillere er ikke så enkle de jeg har prøvd...bla Theta.

Hadde en Micromega en gang, den hadde ikke en gang brikken som gjenkjenner soner innebygget... ;D

Topp Bunn