|
Ja, bunnplaten er «inngangen» på alle 22GA'-spillerne. Jeg husker ikke alle detaljene på hver enkelt av dem, men vær oppmerksom på ledningene når du tar av bunnplaten og «tre-rammen». Når den er åpnet ser du holderne for pærene ...Må jeg ta av bunnplaten, osv...
Inne i spilleren, på akselen til tonearmen er det en annen arm. Der enden av den er når PU kommer til slutten av platen sitter en holder med en pære og en lysfølsom motstand ... Når du åpner spilleren, hadde du forstått det uten forklaring.Hvor finner jeg pæren i autostopp-kretsen
Jeg er skeptisk til at de er farget, men en hvit variant kan sannsynligvis brukes som erstatning for alle pærer i spilleren.... kan dissepærene brukes:
6 Green E10 6V LED Bulb Light Lamp for LionelMarx GL | eBay
Etter det jeg kan se på skjema, er de originale pærene for «33» og «45»: 6V/0,05A. De to som relatert til «stop» er: 6V3 /0,1A.Kjøpte noen E10 6v 0,4 A pærer fra Clas Ohlson.
Det er i alle fall konstatert at for høyt strømtrekk ikke er bra. Spilleren ser ut til å virke uten pærer, så pærer med lavere strømtrekk bør gå bra.Obs. Har lest at hvis ikke erstatningspærene har eksakt lik motstand som originalåærene, så vil det føre til at hastigheten på spilleren blir ujevn.
Noe som likner denne?For mange år siden ordnet jeg litt på en død 212. Brukte vanlige lommelyktpærer til de gamle, flate lyktene. .
Dette kan være fordi LED-pærene er avhengig av polariteten. Dersom du har en loddebolt du kan håndtere er det «bare» og bytte om på ledningene til soklene.Men - ingen av de to andre pærene ville lyse, heller ikke 45-knappen som lyste tidligere.
... mener det er slått fast at (alt) for stort strømtrekk gir problemer. Derfor:Jeg ser at de lampene fra ELFA har oppgitt strømstyrke 150mA, men er det ikke slik at de bør være 500mA? Kan da disse være et godt alternativ?:
https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=33-413-02&toc=19146