Hvor kjøpe filtmatte?

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Kjøpte meg en ProJect Xpression2. Spilleren fungerer helt fint, men jeg vil ha ei ny filtmatte til den. Den som følger med er jo helt tragisk! Tynn som et løv og platene blir stående stille når man bruker børsten på dem... :p

Hvor kan man kjøpe ei rimelig og grei filtmatte av bedre kvalitet?
Thorens'en jeg hadde var utstyrt med ei tykk gummimatte. Den likte jeg!
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
Ringmat, er en opgradering til alle platespillere.Audioaktøren i Horten forhandler slike.Mvh Terje
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Ringmat, er en opgradering til alle platespillere.Audioaktøren i Horten forhandler slike.Mvh Terje
Noe skeptisk, funker bra på Linn og andre, men skal visstnok være en dårlig match på Rega og andre med glasstallerken.
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Jeg har aluminiumstallerken på min...
 

armaniak

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
73
Antall liker
0
Hva med oss som har glasstallerken da? :)
jeg skulle gjerne testet ut litt forskjellige matter til min spiller..
 
Z

Zomby_Woof

Gjest


Jeg har en sånn tallerken på min P-25 (Iron Audio). Det er en akrylvariant. Etter min mening gir den litt mer ro og orden i lyden.

Du finner dem på http://www.amusicdirect.com

Musicdirect har også et rikt utvalg av matter og lignende. I tillegg finnes det oppgraderinger av motvektslodd til Rega som anbefales på det varmeste.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Achromat virker interessant. Kanskje noen tar inn Funkspillerne til Norge, og matta blir å finne hos velassorterte o.s.v.?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
TAS skamroste Nonefelt for en stund siden. Spesielt anbefalte de 'Donut'-variantensom gjør at labelen ligger fritt. Jeg vet ikke om 'Donut' funker bra sammen med platestrammere. Kanskje de da presser opp ytterkantene på plata så den ikke har kontakt med tallerkenen.

Jeg mener at Nonefelt ble omtalt i forbindelse med en artikkel om tweaking av Rega, sammen med Iron Audio og diverse. Skulle muligens funke både på glass og akryl.

P.S. Gi lyd fra deg hvis du kommer til å bestille JH. Jeg er muligens interessert i å spleise på frakt og fortollingsgebyr.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hva med oss som har glasstallerken da?  :)
jeg skulle gjerne testet ut litt forskjellige matter til min spiller..
Jeg har hørt gode resultater med flere generasjoner Ringmat på glasstallerkener... både AudioNote og Rega's.

Forresten, skal man ha filt, så er ikke Linn sin den dummeste. Gummi låter.... gummi, og jeg unngår det så sant jeg kan.

Mvh Vidar P
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
TAS skamroste Nonefelt for en stund siden. Spesielt anbefalte de 'Donut'-variantensom gjør at labelen ligger fritt. Jeg vet ikke om 'Donut' funker bra sammen med platestrammere. Kanskje de da presser opp ytterkantene på plata så den ikke har kontakt med tallerkenen.

Jeg mener at Nonefelt ble omtalt i forbindelse med en artikkel om tweaking av Rega, sammen med Iron Audio og diverse. Skulle muligens funke både på glass og akryl.

P.S. Gi lyd fra deg hvis du kommer til å bestille JH. Jeg er muligens interessert i å spleise på frakt og fortollingsgebyr.
Kan komme tilbake til deg jeg om jeg bestiller derifra. Har sendt dem en mail og spurt om fraktpris.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Ringmat, er en opgradering til alle platespillere.Audioaktøren i Horten forhandler slike.Mvh Terje
Brukt selges på børsen as we speak.
 
Topp Bunn