Alt til hus og bolig Hvor handle utebelysning?

Latentfreak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2012
Antall liker
375
Hei!

Jeg holder på med ny terrasse og ønsker noe lys. Dvs uplights/markeringslys i selve dekket (treterrasse) og noe atmosfærelys (spotter f.eks.).

Planen er å legge trekkerør før dekket skrus på, fra sikringsskap og ut. Så hadde jeg tenkt å ha 12V trafo i sikringskapet, slik at jeg kan montere alt av utelys selv.

Men hva og hvor er det lurt å handle? Det flommer jo over av nettbutikker og produkter...
Har dere gode erfaringer som dere vil dele?

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.171
Elektroimportøren.no kan du jo prøve. De selger ihvertfall kurant utstyr. De har hatt en del gode tilbud nå på litt forskjellig.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
Jeg handler stort sett hos grossister men elektroimportøren har jevnt over konkurransedyktige priser.

Personlig ville jeg skydd trafo og kjøpt produkter fra SG.

Tenk på kabellengder og spenningsfall ved 12V.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.040
Sted
Ytterst i havgapet...
Elektroimportøren, Elhandelen og Elby er tilgjengelig for privatpersoner og har litt av hvert til greie priser.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Skal privatpersoner skru strøm selv altså? Er det innafor?

Latentfreak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2012
Antall liker
375
Skal privatpersoner skru strøm selv altså? Er det innafor?
Trodde lavvolt (12V) var noe man kunne gjøre selv uten evt avkortning fra forsikringsselskap dersom noe skulle skje? 230v er vel litt mer risikosport mht forsikring, men jeg kjenner til situasjoner hvor brann i elsystem som har vært utført av privatperson (uten godkjenning) likevel har gått gjennom.

Topp Bunn