Hvor farlig er Russland?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2529080.ece

Litvinenko drept med radioaktiv gift, drap på kritiske journalister, valg hvor oposisjonen var fratatt alle muligheter for å drive valgkamp i presse og TV. Nå militære trusler mot Tsjekkia og Georgia (forrige uke). Jeg aner konturene av en totalitær og farlig nabo som gjerne vil vise muskler. Nå må Europas demokratier vise fasthet, enhet og militær styrke. Hva sier vår kongelige, norske venstreside? Skal Putin få bestemme i Europa?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Jeg sier at Shtokman er det viktigste for Norge og Statoil-Hydro.

Mvh. Bjørn

S

Slubbert

Gjest
"Militær styrke" er nonsense, Europas demokratier må vise åpenhet og først og fremst: frihandel. Liberalisme bragte ned Sovietunionen, hvis Russland fortsetter å integreres i en globalisert verdensøkonomi så vil den militære trussel de måtte utgjøre, som jeg mener er betydelig overdrevet i utgangspunktet, fortsette å forvitre. Samarbeidspartnere angriper ikke hverandre; la globaliseringen akselerere, la handel og arbeidskraft flyte fritt, og grensene vil etterhvert forsvinne av seg selv.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
"Militær styrke" er nonsense, Europas demokratier må vise åpenhet og først og fremst: frihandel. Liberalisme bragte ned Sovietunionen, hvis Russland fortsetter å integreres i en globalisert verdensøkonomi så vil den militære trussel de måtte utgjøre, som jeg mener er betydelig overdrevet i utgangspunktet, fortsette å forvitre. Samarbeidspartnere angriper ikke hverandre; la globaliseringen akselerere, la handel og arbeidskraft flyte fritt, og grensene vil etterhvert forsvinne av seg selv.
Vi kan nå bare håpe. Også på menneskelig glaobalisering, ikke utelukkende på økonomisk globalisering som de rikes krig mot de fattige og eskalering av utbytting av de svakeste - slik en begynner å se i f.eks. EU. Mer WSF mindre WTO, G8 og så videre.

Ai.

Mvh
Atle K

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
17.664
Sted
Sølvbyen
Gammel tråd, men var ikke så mange andre steder jeg syns dette passet. Dokumentarserie som går på NRK om Russland - et ganske annerledes land enn Norge. Første episode handler om russiske høyreekstreme.

https://tv.nrk.no/serie/reggie-yates/KOID21009615/sesong-2/episode-1

[h=3]Episodebeskrivelse[/h] Br. dokumentarserie. Bli med Reggie Yates til Russland, der det bor nesten 150 millioner mennesker. I Putins tredje presidentperiode er landets forhold til den vestlige verden kjøligere enn på lenge. I Moskva møter Reggie unge nasjonalister som mener du ikke hører hjemme i Russland om du ikke er hvit. Han treffer også noen av dem som lever i stadig frykt for rasistiske angrep. (Reggie Yates: Extreme Russia) (1:3)

Tilgjengelig til: Lør 30. jun 2018 kl 23:59

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Russland huser en del syrere for tiden.

Topp Bunn