Hvor får jeg tak i balansert tonearm kabel, evt deler?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.532
Torget vurderinger
10
Det er tydeligvis uvanlig med balansert riia, hvertfall etter utvalget av tonearmskabler og dømme?

Jeg har hverken lommebok, ører, IQ eller skonummer høyt nok (velstående) til at dyre luksuskabler er aktuelt.

De billigste jeg fant på ebay var en brukt gammal sme kablel som fort kommer på kr 1200 inn til landet.
Jelco koster nærmere 2000 inn til landet.
Sjekket med Blu jeans men de hadde ikke.

Jeg kan jo kjøpe XLR plugger og mekke en selv, men hvor får jeg tak i pluggen som man stikker inn under tonarmlageret i bunn?

Alle slags forslag tas i mot med takk :)

T

TT.

Gjest
Er ikke den pluggen en vanlig hunkjønn DIN plugg uten "kåpe"

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.510
Torget vurderinger
1
Merk 5 polet plugg «SME style» til tonearmer til er ikke en DIN plugg (bl.a. feil diameter)

De billigste jeg har funnet på ebukta er disse:
Tonarmstecker Tonearm Plug Connector SME DIN 5 Pin Gerade | eBay
Tonarmstecker Tonearm Plug Connector SME DIN 5 Pin Gewinkelt | eBay
Kvaliteten er OK, men settskruene på den vinklede varianten er ikke veldig gode og bør evt. byttes til konvensjonelle skruer (2,0 eller 2,5 mm trur eg)
Det virker som kontaktinnsatsen er den samme på begge pluggene (bortsett fra at den rette har forgylte kontakter og den vinklede reklamerer med rhodium) og felles for mange andre varianter.

Aktuelle XLR-kabler :
SME V 5 IV 4 309 1 1M Tonearm Balanced Interconnect Cable SME XLR Timestep | eBay
Van Damme Tonearm Cable Balanced Ultra Pure Silver Plated OFC Copper | eBay

Van Damme er en relativt anerkjent produsent av kabler til pro-lyd Welcome to Van Damme - The Route of Least Resistance

mvh
KJ

Topp Bunn