hvor er Blitzerene nå????

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Lurer på når blitz gjengen skal ut i gatene for å demostrere mot Burma og deres hjelpere i FN systemet( Kina og Russland)?Men USA får vel skylden for det som skjer dernede vil jeg tro. :( Regimet i Burma er jo ikke USA "styrt" så da kan de gjøre som de vil.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Kan du ikke bare ta en telefon til de? Eller hvis du ikke tørr det, skrive en e-mail og spørre de?
Svaret du får kan du jo alltids gjengi her.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Det skal være en støttemarkering for demonstrantene i Burma fredag 28.09 ved Fredssenteret i Oslo. Men ikke i regi av Blitz.

N

nb

Gjest
Blitzerne har sikkert blitt voksne, fått seg enebolig, stasjonsvogn og hund.

G

Gjestemedlem

Gjest
JE skrev:
Lurer på når blitz gjengen skal ut i gatene for å demostrere mot Burma og deres hjelpere i FN systemet( Kina og Russland)?Men USA får vel skylden for det som skjer dernede vil jeg tro. :( Regimet i Burma er jo ikke USA "styrt" så da kan de gjøre som de vil.
Jeg tror ikke du trenger å være så veldig engstelig for at blitzmiljøet skal stille seg på militærejuntaens side.

S

Slubbert

Gjest
Blitzerne står ikke opp på et par timer ennå, men hvor er SU?

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Blitzerne står ikke opp på et par timer ennå, men hvor er SU?
I dag den 27.sept står Instruktørkurs i feministisk sjølforsvar på programmet (avanserte luggeteknikker). Noe for seg Slubb?

Men jeg kan ikke helt se for meg at SU heller er de store forsvarerene av Burmaregimet. Selv om de er aldri så langt ute på bærtur av og til.

EDIT: sorry feil dato det var vist 27 okt. Så man kan jo kjøpe en parrykk å begynne å øve så smått frem til da.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.655
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
JE skrev:

WHO CARES? ::)

IMO

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg tror ikke man skal undervurdere viktigheten av det faktum at USA ikke uten videre kan anklages for noe i den pågående konflikten.
Dette gjør nok sitt til at de nevnte sektene holder seg passive.

De baserer jo hele sin eksistens på sitt hat til USA og Israel. Ja og til kapitalister generelt naturligvis.

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Jaerbu skrev:
Kan du ikke bare ta en telefon til de? Eller hvis du ikke tørr det, skrive en e-mail og spørre de?
Svaret du får kan du jo alltids gjengi her.
Hva er adressen til de typene ? Takk for prøve et spørsmål da.
Hadde en tanke om det var noen av dem her på sentralen som kunne svart. Men hvem bryr seg om det miljøet på blitz? De orker vel ikke ,da ikke USA / kapitalisene er innblandet på den undertrykkende siden.

T

Thomas1

Gjest
du finner ikke Blitzerne hjemme i dag. De er hos meg og gjør forfallende arbeid. Vasker, lager eplekake, vafler o.l
Satt noen til å strikke sokker, og skal si det var populært.

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
oddgeir skrev:
De baserer jo hele sin eksistens på sitt hat til USA og Israel. Ja og til kapitalister generelt naturligvis.
Det er da noe. Folk flest baserer jo hele sin eksistens på klaging på skatter og avgifter, retten til å forurense, og å kjøpe seg flere ting. I motsetning til blitzerne velger de dog å slappe av hjemme foran TV-en, framfor å gjøre noe som helst for å påvirke systemet. Men de jobber i alle fall, og tjener sine egne penger. Men vent - mange finansfolk tjener jo X antall millioner på børsdealer og liknende - og det er vel ingen som til syvende og sist greier å gjøre seg fortjent til en årslønn på 10 mill.? Osv. osv.

;)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Til Jaerbu
Nå er spørsmålet sendt til Blitz. som en opplysning.kommer tilbake med svar.

JE

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
SOS-rasisme burde også engasjere seg, buddhister er vel egen rase de og..?

Blitz er nok litt sliten etter siste demonstrasjon, dessuten hadde de sikkert fest i helgen, tar på det og..

Nei så lenge skylden ikke kan legges på USA er det ingen vits å slite seg ut med unødvendig trakking, bedre å lade batteriene til viktigere saker å kjempe for.
Dessuten tar det seg i grunn dårlig ut at ikke-voldelige demonstrasjoner skal støttes av voldelige grupper.

Fikk sms om en aksjon om å gå med rød t-skjorte i morgen i sympati med demonstrantene i Burma, hjelper selvsagt ikke, men skader ikke heller, kan gjerne gå i rød t-skjorte jeg.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Hehe, skal vi lage en avstemming om hva de kommer til å svare?
Jeg tipper de, på en noenlunde høflig måte, kommer til å si att nei det som skjer der er ganske så forkastelig. ;D

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Sjekket mailen nå, fikk beskjed fra mailerdemon? at adressen var ukjent. Så da blir det vel ikke noe svar fra dem i denne omgang. ;) har prøvd ihvertfall.Men er vel ikke umulig at svaret hadde blitt som du skrev.
JE

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
De har kanskje slurvet med rekningene sine. ;D. Anyway tlf. er: 22112349.
Hjemmesia: blitz.no

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Kanskje litt på sidelinja men..Er det noen andre som har vært på konsert i kjelleren i Hausmannsgata? Jeg var der sammen med en venninde som spillte der en kveld. Og jøss for ett lokale! Skikkelig bomberomsfeeling over det. Som skapt for å høre beinhard pønk i. Det att vi kunne ta med ølpose selv, og ikke trengte kjøpe grisedyre( ;D) øl til 20 kroner i baren var også ett pluss. Allt i allt en meget fet konsertopplevelse. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Jaerbu skrev:
Kanskje litt på sidelinja men..Er det noen andre som har vært på konsert i kjelleren i Hausmannsgata? Jeg var der sammen med en venninde som spillte der en kveld. Og jøss for ett lokale! Skikkelig bomberomsfeeling over det. Som skapt for å høre beinhard pønk i. Det att vi kunne ta med ølpose selv, og ikke trengte kjøpe grisedyre( ;D) øl til 20 kroner i baren var også ett pluss. Allt i allt en meget fet konsertopplevelse. ;D
Fydda! Har du tatt del i kulturelle aktiviteter utenfor "the Establishment". Ikke bra det vettu, kan treffe mye rart da, og ikke minst få usunne impulser...... ;)

Blitzerne er forresten på Parkteateret på Grünerløkka ikveld, og ser på gamle ærverdige Hærverk. Med gode gamle Harald Fossberg i front.
For de som ikke har peil. Harald er tidligere vokalist i Turboneger og nå musikkjournalist i Atenposten. Før den tid vokalist i legendariske Hærverk. Fxxx at jeg må jobbe med bilder utover, kan tenke meg det blir en kanonkveld. :) :p :)

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Hehe, i ettertid slo det meg att det å troppe opp med harley-davidson jakke, samt råolje under neglene kanskje ikke var den type utstrakt hånd som fungerer mest effektivt der i gården. Men de sa nå ikke noe, så da så. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
ErosLoveking skrev:
Blitzerne er forresten på Parkteateret på Grünerløkka ikveld, og ser på gamle ærverdige Hærverk. Med gode gamle Harald Fossberg i front.
For de som ikke har peil. Harald er tidligere vokalist i Turboneger og nå musikkjournalist i Atenposten. Før den tid vokalist i legendariske Hærverk. Fxxx at jeg må jobbe med bilder utover, kan tenke meg det blir en kanonkveld. :) :p :)
De som har peil har markert sin støtte til folket i Burma.
Sosialistene er naturligvis opptatt med å klø seg selv på ryggen. Det er jo ikke USA som som står bak.??????

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.681
Komponenten skrev:
Har du begynt med egne raseteorier? Buddhisme er en religion på lik linje med kristendom. Men hvor er dine sitater fra Hege Storhaug?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:
Har du begynt med egne raseteorier? Buddhisme er en religion på lik linje med kristendom. Men hvor er dine sitater fra Hege Storhaug?
Knis..

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.906
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:
Mnja, Buddhisme er ingen gudetro.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:
Man blir jo kalt rasist når man stigmatiserer muslimer, så da må muslimer være en rase, og dermed er buddister en egen rase. Ikke sant? ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:
Man blir jo kalt rasist når man stigmatiserer muslimer, så da må muslimer være en rase, og dermed er buddister en egen rase. Ikke sant? ;)
Akkurat. De er litt tette i nøtten disse andre, men du er i alle fall klar i toppen. :-* :-* :-*

A

Atle Kristiansen

Gjest
Du skal nå se at blitz er sterkere repsresentert i burmademonstrajonen enn stort sett de fleste andre grupperinger i folket. Slubbert anntok feilaktig at en vil bli stigmatisert på Blitz om en ikke følger en kleskode. Det som derimot vil være et faktum er at klær fra Myanmar/Burma vil være sterkt underrepresentert i forhold til hva det er blant resten av befolkningen f.eks.

Når det gjelder spørmålet hvorfor Blitz ikke fronter saken "kollektivt" vil jeg anta det har noe med deres profil å gjøre. Universalitetsprinsippet sier at en skal leve opp til den standarden en setter for andre. Blitz har alltid kjempet mot det utbredte hykleriet (i følge bibelsk definisjon) som er blitt den konforme og intellektuelle kotyme i vesten. I så måte er ikke dette en av deres fanesaker.

Finner det også lettere patetisk at det menneske jeg har "opplevd" som er mest ensidig i sin retorikk hevder at Blitz er en ensidig eller hyklersk gruppering. Det er å utvise lite selvinnsikt og en manglende begrepsforståelse. Hva gjorde du for å øke strafferammen for voldtekt til minimum to år? Hva har du gjort for å sikre driften for voldtekts og incestmottak som stadig ikke står tilstrekkelig utrustet til å hjelpe på grunn av manglende finansiering? Etc. saker du aldri nevner. Jeg mistenker deg sterkt for å utnytte mennesker der allerede er overgått de forferdeligste av overgrep mot. Skinnhellig.

Nei, dere konformitetsronkere bommer nok en gang grovt på målet og klarer i mine øyne bare å latterliggjøre dere selv i forsøke på å avskrive nok en gruppe "avvikere og tankekriminelle".

Nå er jeg ingen blitzer og følgelig ingen talsmann for Blitz, men det er min fortolkning av saken.

Se forøvrig http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann.

Mine fem øre.
Mvh

A

Atle Kristiansen

Gjest
Oi, antok det var Komponenten som startet tråden, beklager.

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:

Forskjelsbehandling, diskriminering og nedtalenhet av folk basert på opphav eller folkegruppe er definert som rasisme. Det er på ingen måte begrenset til hudfarge. Så selv om det er forskjell på religion og rase kan man ikke gjemme deg bak dette.

Man kan jo unnslippe ved å lage sin egen private omdefinering av ordet, hvis man finner betegnelsen rasist stigmatiserende. Eventuelt klamre seg til 50 år gamle ordbøker.

Kanskje andre betegnelser er mer dekkende dog.

Har vi en god oversettelse på det engelske ordet bigot?

A

Atle Kristiansen

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Bigott

Mvh
Kunnskapsforlagets Engelsk blå ordbok, engelsk - norsk delen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:

Forskjelsbehandling, diskriminering og nedtalenhet av folk basert på opphav eller folkegruppe er definert som rasisme. Det er på ingen måte begrenset til hudfarge. Så selv om det er forskjell på religion og rase kan man ikke gjemme deg bak dette.

Man kan jo unnslippe ved å lage sin egen private omdefinering av ordet, hvis man finner betegnelsen rasist stigmatiserende. Eventuelt klamre seg til 50 år gamle ordbøker.

Kanskje andre betegnelser er mer dekkende dog.

Mange muslimer undertrykker kvinner kun basert på kjønn. Derfor blir jeg forbannet ( stigmatisert eller utsatt for rasisme kan det vel også kalles i følge din definisjon) Når jeg påpeker dette og kritiserer dem for det blir JEG kalt rasist...
Vennligst forklar meg en gang for alle hvorfor jeg skal finne meg i stigmatisering basert på kjønn, mens de som stigmatiserer meg ikke skal kunne tåle kritikk.

J

Jurassic

Gjest
Komponenten:
Det er en forskjell på å stigmatisere en gruppe og en enkeltperson.

Dessuten er du ganske enkel å stigmatisere da du er du har en agenda om å være de svakes beskytter. Nobel sak det men du har etter min mening ukritisk valg av kilder og du stigmatiserer hele folkegrupper uten å ha et objektivt syn på sakene.

Så at du blir satt i bås har jeg full forståelse for.
Å sette alle muslimer i samme bås (er stort sprang mellom muslimer) har jeg ingen forståelse for.

A

Atle Kristiansen

Gjest
korstog
1 i middelalderen: hærtog for å befri Det hellige land fra muslimene; krigersk ekspedisjon mot vantro og kjettere og for å utbre den kristne tro
[...]

kritikk
1 vurdering, bedømmelse, kunstanmeldelse øve k- / stå for k- / være under enhver k- svært dårlig / teaterstykket, boka fikk god, dårlig k- / k-en var ikke nådig / positiv, negativ k-
[...]

Mvh
Atle "trekker seg stille ut av hifisentralen" K

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Komponenten:

Dessuten er du ganske enkel å stigmatisere da du er du har en agenda om å være de svakes beskytter. Nobel sak det men du har etter min mening ukritisk valg av kilder og du stigmatiserer hele folkegrupper uten å ha et objektivt syn på sakene.

Å sette alle muslimer i samme bås (er stort sprang mellom muslimer) har jeg ingen forståelse for.
Hva i alle dager mener du?
Det er ikke meg som person muslimene undertrykker, det er ALLE kvinner.
Om ikke dette er akkurat like ille, faktisk verre, enn å stigmatisere muslimer så vet ikke jeg. Muslim kan man faktisk velge å IKKE være, det er en tro, ikke en medfødt egenskap, man kan velge det vekk.

Ser du virkelig ikke hva som kommer først her?
Jeg misliker de som undertrykker andre, hadde ikke de sett på kvinner som laverestående vesen og behandlet dem dårlig, så hadde heller ikke jeg hatt noen grunn til å mislike dem.
Det er de som trenger å forandre sitt syn, den dagen de gjør det vil jeg også endre mitt, motsatt vei blir ikke helt det samme..

En muslimsk mann kan nekte å håndhilse på en kvinne, fordi hun er kvinne, og respekteres for det. Hva om jeg hadde nektet å håndhilse på en muslim med begrunnelse at han var muslim?
Om dere ikke ser likhetene, og forskjellsbehandlingen her så forstår jeg ingenting.

Hva dere personlig mener om meg driter jeg da i, det er ikke det jeg snakker om, deres mening om meg betyr ingenting, det er ikke det som plager meg.

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:
Komponenten:

Om ikke dette er akkurat like ille, faktisk verre, enn å stigmatisere muslimer så vet ikke jeg. Muslim kan man faktisk velge å IKKE være, det er en tro, ikke en medfødt egenskap, man kan velge det vekk.

Jeg misliker de som undertrykker andre, hadde ikke de sett på kvinner som laverestående vesen og behandlet dem dårlig, så hadde heller ikke jeg hatt noen grunn til å mislike dem.
Det er de som trenger å forandre sitt syn, den dagen de gjør det vil jeg også endre mitt, motsatt vei blir ikke helt det samme..

En muslimsk mann kan nekte å håndhilse på en kvinne, fordi hun er kvinne, og respekteres for det. Hva om jeg hadde nektet å håndhilse på en muslim med begrunnelse at han var muslim?
Om dere ikke ser likhetene, og forskjellsbehandlingen her så forstår jeg ingenting.

Hva dere personlig mener om meg driter jeg da i, det er ikke det jeg snakker om, deres mening om meg betyr ingenting, det er ikke det som plager meg.
Trudde jeg uttrykte meg tydelig med hva jeg mener.

Du stigmatiserer jo muslimer som grupper til og med i dette innlegget.

Tror du virkelig at ALLE muslimer undertrykker kvinner?

Jeg ser ikke likhetene og forskjellsbehandlingen her, eneste jeg ser er generalisering og hverdagsrasisme.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:
Komponenten:

Trudde jeg uttrykte meg tydelig med hva jeg mener.

Du stigmatiserer jo muslimer som grupper til og med i dette innlegget.

Tror du virkelig at ALLE muslimer undertrykker kvinner?

Jeg ser ikke likhetene og forskjellsbehandlingen her, eneste jeg ser er generalisering og hverdagsrasisme.
Du skjønner i alle fall ikke hva jeg mener.
Grunnen til at jeg kritiserer muslimer er deres kvinnesyn, om de ikke mener at jeg er like mye verdt som dem, så har jeg ikke respekt for dem heller. Jeg sier ikke at det gjelder alle, men det gjelder i alle fall et stort flertall, og det er det som er grunnen til min misnøye. Jeg finner det utrolig merkelig at jeg skal stemples som rasist når det eneste jeg prøver er å si at alle skal være like mye verdt, og at de som ikke mener dette har jeg ingen respekt for.
Om du skulle mislike Ottar for deres syn på menn så er det vanligvis ingen som spør seg om ALLE der hater menn, man skjærer alle over en kam og mener at de er like skrullete hele gjengen der og. For det er regelverket de forholder seg til som gjelder, det samme gjelder muslimer, de forholder seg til islam, og der er kvinnesynet under enhver kritikk. Det er dette som plager meg. Så lenge man forsvarer islam så støtter man også undertrykking av kvinner.
Hvorfor skal kvinner dekke seg til? Hvorfor skal de arve mindre enn menn? Hvorfor skal de være en manns eiendom? Mener du at kvinner er likestilte innen islam, mener du at muslimer flest er for full likestilling?

J

Jurassic

Gjest
Komponenten:
Jeg skjønner utmerket godt hva du mener mener, spre fordommer og fremmedfrykt til flest mulig.

Hvor får du det store flertallet ditt fra? Høyrepopulistiske nettsteder?

Finner det ikke rart i det hele tatt at du stemples som rasist når du utelukkende bidrar med å spre fordommer og fremmedfrykt.

Har faktisk muslimske venner som har reagert på at nordmenn ikke respekterer kvinnfolk (da med tanke på hvordan de omtaler samboere og ektefeller på jobb) og de er da tilpasset det norske samfunnet selv om de ønsker å beholde sin religion. Derimot har jeg til gode å bli kjent med muslimske menn i Norge med nedlatende kvinnesyn.
Hvordan det er ute i verden vet jeg ikke men jeg ern overbevist om at det finnes et mer nyansert bilde enn det dine rasistiske samt kristne nettsteder beskriver.

Kvinnesynet i bibelen er vel ikke noe bedre enn det som er i Islam, det er tolkningen av skriftene som er temaet og ekstremister finnes det i begge leirer.

Hvis kvinner ønsker å dekke seg til skal de få lov til det, forøvrig bør det være et fritt valg. For mange familier er kvinner og menn likestilte og ja, muslimer i de vestlige samfunn støtter ofte full likestilling.
Forøvrig er det noe som heter respekt og likeverd, noe du bør sette deg inn i?
Hva mener du at skiller deg fra et Vigrid medlem?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jurassic skrev:
Derimot har jeg til gode å bli kjent med muslimske menn i Norge med nedlatende kvinnesyn................

............... Forøvrig er det noe som heter respekt og likeverd, noe du bør sette deg inn i?
Hva mener du at skiller deg fra et Vigrid medlem?
Hva heter planeten du bor på?

Topp Bunn