Jurassic skrev:
Komponenten:
Det er en forskjell på å stigmatisere en gruppe og en enkeltperson.
Dessuten er du ganske enkel å stigmatisere da du er du har en agenda om å være de svakes beskytter. Nobel sak det men du har etter min mening ukritisk valg av kilder og du stigmatiserer hele folkegrupper uten å ha et objektivt syn på sakene.
Så at du blir satt i bås har jeg full forståelse for.
Å sette alle muslimer i samme bås (er stort sprang mellom muslimer) har jeg ingen forståelse for.
Hva i alle dager mener du?
Det er ikke meg som person muslimene undertrykker, det er ALLE kvinner.
Om ikke dette er akkurat like ille, faktisk verre, enn å stigmatisere muslimer så vet ikke jeg. Muslim kan man faktisk velge å IKKE være, det er en tro, ikke en medfødt egenskap, man kan velge det vekk.
Ser du virkelig ikke hva som kommer først her?
Jeg misliker de som undertrykker andre, hadde ikke de sett på kvinner som laverestående vesen og behandlet dem dårlig, så hadde heller ikke jeg hatt noen grunn til å mislike dem.
Det er de som trenger å forandre sitt syn, den dagen de gjør det vil jeg også endre mitt, motsatt vei blir ikke helt det samme..
En muslimsk mann kan nekte å håndhilse på en kvinne, fordi hun er kvinne, og respekteres for det. Hva om jeg hadde nektet å håndhilse på en muslim med begrunnelse at han var muslim?
Om dere ikke ser likhetene, og forskjellsbehandlingen her så forstår jeg ingenting.
Hva dere personlig mener om meg driter jeg da i, det er ikke det jeg snakker om, deres mening om meg betyr ingenting, det er ikke det som plager meg.