Hvor ble Kautsjuk drivremmene av..?

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Min vinylsnurregreie fra 1974 var opprinnelig utstyrt med en drivrem som så ut som og ganske sikkert var laget at helt eller delvis rågummi Kautsjuk,

Kautsjuk, rå naturgummi, gummielastisk hydrokarbon som finnes i og utvinnes av lateks (melkesaft) fra forskjellige tropiske og subtropiske planter.
Erstatningreimer, har en fra Technics nå, er laget av noe syntetiske greier og spiller som overstemte fiolinstrenger og lyd fra drivverket forplanter seg til tallerknen. Det finnes remedier for å tune ut dette men originalreima som enten var av ren rågummi eller hadde en betydelig komponent av rågummi var "store dead".

Så, noen som kjenner til drivremmer av rågummi. Disse er gjerne bredere enn de syntetiske og har fargen av vanlig posestrikk.

Disse ligner originalen men har 60% naturgummi. Lengder er dessverre ikke tilgjengelige.

GRN_C1015010.jpg

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Update.

Fikk tak i en reim som er laget av den originale produsenten eller at den er laget i hht original spec. https://www.lpgear.com/category/TB.html

Shocker, 50Hzn fra motoren som tidligere var hørbar på "the inner grove" og oppholdene mellom sporene, de stille partiene er nå eliminert så mye at jeg ikke klarer å registrere noen 50Hz lengre.

Leste et sted på eBay hvor en selger påpekte at reimens egenskaper kan være helt avgjørende for å få optimalt ut av spillerene godt begrunnet og søkte meg frem til lpgear som så ut til å ha reimer med den rette specen.

Funket i hvertfall meget bra.

• Liker
Reaksjoner: TT.
Topp Bunn