Lå visst en Rega P3-platespiller under treet i år, og jeg trenger et phonotrinn, og av praktisk årsaker, så har jeg noen merker å velge mellom, Rega, Vincent og Thorens, budsjettet ligger i rundt 1000 kr, hva skal jeg velge?
Rega har en rimlig sak, har dog aldri testet denne. Rega Fono er god, men dyrere. Selv om den ikke på listen din er jeg fristet til å foreslå Cambridge 640p Den er fin fin til prisen.Roberth skrev:Lå visst en Rega P3-platespiller under treet i år, og jeg trenger et phonotrinn, og av praktisk årsaker, så har jeg noen merker å velge mellom, Rega, Vincent og Thorens, budsjettet ligger i rundt 1000 kr, hva skal jeg velge?
24 volten er en super spiller. Sleng på en TT-PSU etterhvert, så svinger det noe voldsomt. Hvilken PU skal du bruke?Roberth skrev:Hei, ja det er 24 volts modellen, har vurdert cambridgen, men av tidligere erfaring opplever jeg lydsignaturen til cambridge produkter som kald og analytisk, noe som er motsatt av hva jeg er ute etter, så jeg er skeptisk.
Enig med Gunnar her. Har aldri hatt den store sansen for Rega sine MM PU. Rega EXACT er ok på en P3-24, men ingen stjerne til prisen. Synes de låter litt harde og er ikke så gode på overflatestøy.Gunnar_Brekke skrev:Skal du holde deg på budgett ville jeg byttet ut Biasen med
en Audio Technica AT-95E. Så ville jeg koblet dette til den
tidligere anbefalte Cambridge 640P.
Der ser duVidar P skrev:Vil bare notere det forbeholdet at disse 2.generasjonene fra Rega (f.eks Bias2, Elys2 osv) er mye bedre enn de fleste av oss husker de originale var. De er rikere, har klart mer liv i bassen og sporer bedre.
Jeg har en viss sympati for at noen kan oppfatte 640P som litt lys/kjølig (avhengig av kontekst), men den er i mine ører ganske "nøytral" og langt i fra "slitsomt" analytisk. Jeg mener dog at dette er et marginalt karaktertrekk, som ikke vil velte noen tuer. Dvs PU/spiller og anlegget forøvrig vil mest sannsynlig "overdøve" denne tendensen mot lyst/kjølig. Kort og godt - ikke avskriv 640P som lys/kjølig. Dersom du vil være på den sikre siden så kan du evt. velge en "varm" PU.Roberth skrev:Hei, ja det er 24 volts modellen, har vurdert cambridgen, men av tidligere erfaring opplever jeg lydsignaturen til cambridge produkter som kald og analytisk, noe som er motsatt av hva jeg er ute etter, så jeg er skeptisk.
Til prisen meget bra, imho.Roberth skrev:Etter som flere her inne og andre steder, lovpriser Cambridge 640p, så har jeg gitt etter for presset og bestilt denne.
Hva koster denne og hvem selger den?Destiny skrev:Har selv Graham Slee Era V, og er veldig fornøyd!!!!! Den har en litt varm glansfull lydsignatur, litt røraktig vil jeg si.
Les litt omtaler, det anbefales
Destiny..![]()
http://www.stereolab.no/Graham_Slee_Projects.htmoyvjorge skrev:Hva koster denne og hvem selger den?
Neste stopp er audionJanR skrev:Til prisen meget bra, imho.Roberth skrev:Etter som flere her inne og andre steder, lovpriser Cambridge 640p, så har jeg gitt etter for presset og bestilt denne.
Graham og Audion er heller ingen sinker
Men koster litt mere.
/jan