Kom over dette på min sykkeltur i dag og hvilket dyr har vært på ferde er da mitt spørsmål. Hodet var borte og innvollene lå ca 2 meter fra liket
Vedlegg
-
171.3 KB Visninger: 215
Da hadde neppe fenalårene ligget igjen?oddgeir skrev:Det heter vel ikke lik når man snakker om døde dyr. Det heter kadaver.Mener jeg.
Hvem som har vært der? Kan det være restene etter et velanrettet herremåltid? Det vandrer mange sultne mennesker rundt i byen.
Hver sin smak.BT skrev:Da hadde neppe fenalårene ligget igjen?oddgeir skrev:Det heter vel ikke lik når man snakker om døde dyr. Det heter kadaver.Mener jeg.
Hvem som har vært der? Kan det være restene etter et velanrettet herremåltid? Det vandrer mange sultne mennesker rundt i byen.
Jerven tar rein, men vi har ikke i nærheten av nok jerv til å ta så mange. I Finland måtte de til slutt sette stopp for useriøse søknader om erstatning. Bestanden av jerv var så lav at de få dyrene de hadde måtte ha drevet serieslakting av rein 9-5 hver dag for å rekke å drepe så mange tusen dyr.BT skrev:Hvis det var på Oppdal er det jo sett bjørn som har vært svært nærgående der i vår.
"Årlig erstattes 510 000 rein som jervdrepte." Lurer på hvor godt dokumentert det er at disse dyra faktisk er tatt av jerv...
Knis...2.000 rein drept av ørn...and so it goes. Men, fem år tidligere var det 25.000 rein som ble drept av kongeørna, så rovdyrene har nå roet seg endel.BT skrev:"Årlig erstattes 510 000 rein som jervdrepte." Lurer på hvor godt dokumentert det er at disse dyra faktisk er tatt av jerv...
Der er ikke alle bjørner som liker røkt kjøtt.BT skrev:Kona på nabohytta til mor sto ved elva og røykte da hun oppdaget en bjørn mellom seg og hytta. Reaksjonen hennes var å sette i et vræl og løpe alt hun orket - mot hytta! Bjørnen løp bare ved siden av henne, uten å angripe eller noe. Det var litt av et syn som møtte mannen da han så ut av hyttevinduet for å sjekke hva dette var for et spetakkel. ;D
Nei, de fleste av oss foretrekker ferske lammelår... :oddgeir skrev:Der er ikke alle bjørner som liker røkt kjøtt.BT skrev:Kona på nabohytta til mor sto ved elva og røykte da hun oppdaget en bjørn mellom seg og hytta. Reaksjonen hennes var å sette i et vræl og løpe alt hun orket - mot hytta! Bjørnen løp bare ved siden av henne, uten å angripe eller noe. Det var litt av et syn som møtte mannen da han så ut av hyttevinduet for å sjekke hva dette var for et spetakkel. ;D
Ja, ikke sant.Slubbert skrev:Knis...2.000 rein drept av ørn...and so it goes. Men, fem år tidligere var det 25.000 rein som ble drept av kongeørna, så rovdyrene har nå roet seg endel.BT skrev:"Årlig erstattes 510 000 rein som jervdrepte." Lurer på hvor godt dokumentert det er at disse dyra faktisk er tatt av jerv...