Mat, drikke og røyk Hvilket øl til ribba i kveld?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.510
Torget vurderinger
96
Jeg kjøpte en del øl på polet til jul, og i kveld er det tid for ribbe igjen. Er jo snart to dager siden sist. Jeg får ikke nok av julemat.
Hvilke av disse 3 kan passe til ribba tro, hva sier ølkjennerne her inne; Franziskaner, Zoller Hof eller Bernard lager?

Øl.jpg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg hadde gått for den tyske pilsneren for egen del; ribbe er så fett og rikt at det trenger en bitterhet og "munnrenseevne" mer enn hva iallefall det ørlite søtlige hveteølet klarer. Bernard burde sikkert gå bra også.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.510
Torget vurderinger
96
Takk for innspill. Jeg er fryktelig glad i litt søtlig og fyldig hveteøl, men liker også selv litt bitterhet til mektig julemat. Har alltid kjøpt øl i butikk, men i det siste har jeg begynt å frekventere ølhyllene på polet litt oftere. Ellers er det bare å fyre på med andre gode drikketips til julemat, om noen føler for det.

6

65finger

Gjest
jeg ville gått for en riesling av god kvalitet. Helt overlegent til Svineribbe og pinnekjøtt
Markus-Molitor-Riesling-Spatlese-2008-Label.jpg

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.510
Torget vurderinger
96
Da skal jeg prøve den ved en senere anledning :)

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.491
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
serveimage.jpg

Denne drakk jeg til økologisk ribbe fra Grøstad like før jul. Det fungerte utmerket.

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Jeg hadde gått for den tyske pilsneren for egen del; ribbe er så fett og rikt at det trenger en bitterhet og "munnrenseevne" mer enn hva iallefall det ørlite søtlige hveteølet klarer. Bernard burde sikkert gå bra også.
Utrolig kjekt å se deg tilbake Vidar P!

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.515
Jeg hadde gått for pinnekjøtt.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.510
Torget vurderinger
96
Jeg hadde gått for pinnekjøtt.
Nei nei nei. Kommer ikke på min tallerken i eget hus. Til nød noe stekt lammekjøtt. Svinekjøtt er verdens beste kjøtt :)
Forresten passet tyskeren utmerket til ribba. Så har det vært Spyro Gyra på stereon, og nå er det Ant-Man på surre rundt delen. Jula er kos.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.510
Torget vurderinger
96
Hadde ribbe ikveld. Fant ut at Aass klasse 3 juleøl vellagret var utmerket til.
Aass lager ok øl. På sommern liker jeg den alkofrie varianten deres godt til grillmat hvis jeg skal kjøre etterpå.

Topp Bunn