tenkte eg kunne starte en tråd der alle er gjertlig velkommen til å dele de siste funnene. hovedsakelig som inspirason får oss andre her inne. Og kanskje det kan bidra til at andre får øynene opp for annen musikk sjanger eller band.
mente eg hadde sett noe og eg leitet og leitet men fant den ikke da får eg heller legge det inn derFlott at du deler.
Men har du sett denne tråden.
![]()
Hvilken vinylplate har vi kjøpt
Letet etter en tråd som omhandler kjøp av musikk på vinylplater, kan ikke se att det finnes noen sen tidligare? står sikkert skrevet i andre vinyl relaterte tråder om div plater, tenkte dette kunne være ett samlet sted man kan vise til sine kjøp og anbefale eller ev styre undan. Brukte plater...www.hifisentralen.no
dysleksien smeller till på kveldingenDu har ikke kjøpt "fire Vinyler" - men til nød "fire vinylplater", "fire album" - eller aller mest presis "fire LPer "...
kjenner meg absolutt igjen i det du skriver. det som er litt artig er at eg i dag var i møte med Standard Norge for å korrigere en standarder . Jeg som er kraftig plaget av dysleksi skal sitte med det arbeidetDenne var ikke nødvendigvis mot deg, men alle dem som betegner plater som vinyler. Nei, det har ingen ting med dysleksi å gjøre.
Det finnes bråtevis med folk som betegner "en LP" som "en vinyl" og ikke alle dem kan påberope seg dysleksi. Det er bare en feil
betegnelse liksom om men begynte å betegne "en loffskive" som "en hvetemel".
Man kan godt si at man spiller vinyl - eller liker vinyl - men ikke at man kaller selve "LP-plata"(12"/33,33 rpm), "singlen" (7"/45 rpm),
"maksisingelen" (12"/45 rpm), eller "EPen" (10"/33.33 rpm) - for "en vinyl". Hvorfor bruke fremmedord når vi har adekvate norske
synonymer
Velkommen til forumet.
Hilsen en gretten gammel gubbe - med dysleksi - som liker korrekt språkbruk, til tross for at jeg ikke alltid lever opp til det selv.
PS. Jeg hater også at noen forkorter betegnelsen for MC-trafoer til SUT (Step Up Transformar). Et alt for udelikat navn på en av
de mest spennende hifikomponentene der ute...