Hvilken Vinyl har du kjøpt nå!

AlfaR1

Medlem
Ble medlem
18.04.2025
Antall liker
30
Sted
Klokkarvik
tenkte eg kunne starte en tråd der alle er gjertlig velkommen til å dele de siste funnene. hovedsakelig som inspirason får oss andre her inne. Og kanskje det kan bidra til at andre får øynene opp for annen musikk sjanger eller band.

AlfaR1

Medlem
Ble medlem
18.04.2025
Antall liker
30
Sted
Klokkarvik
etter en dagstur til hovedstaden endte jeg opp med 4 nye plater i samlingen . U2 - Boy tidlig trykk plate. ¨orginal¨
resten opptrykk. men uansett fornøyd med dagens handel.
IMG_34711.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
19.672
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Flott at du deler.
Men har du sett denne tråden.

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Antall liker
25.894
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
5
Har du sjekka denne tråden?

AlfaR1

Medlem
Ble medlem
18.04.2025
Antall liker
30
Sted
Klokkarvik
Flott at du deler.
Men har du sett denne tråden.

mente eg hadde sett noe og eg leitet og leitet men fant den ikke da får eg heller legge det inn der

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.956
Sted
Kongsberg
Du har ikke kjøpt "fire Vinyler" - men til nød "fire vinylplater", "fire album" - eller aller mest presis "fire LPer "...

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.956
Sted
Kongsberg
Denne var ikke nødvendigvis mot deg, men alle dem som betegner plater som vinyler. Nei, det har ingen ting med dysleksi å gjøre.
Det finnes bråtevis med folk som betegner "en LP" som "en vinyl" og ikke alle dem kan påberope seg dysleksi. Det er bare en feil
betegnelse liksom om men begynte å betegne "en loffskive" som "en hvetemel".

Man kan godt si at man spiller vinyl - eller liker vinyl - men ikke at man kaller selve "LP-plata"(12"/33,33 rpm), "singlen" (7"/45 rpm),
"maksisingelen" (12"/45 rpm), eller "EPen" (10"/33.33 rpm) - for "en vinyl". Hvorfor bruke fremmedord når vi har adekvate norske
synonymer ;)

Velkommen til forumet. :)
Hilsen en gretten gammel gubbe - med dysleksi - som liker korrekt språkbruk, til tross for at jeg ikke alltid lever opp til det selv.
PS. Jeg hater også at noen forkorter betegnelsen for MC-trafoer til SUT (Step Up Transformar). Et alt for udelikat navn på en av
de mest spennende hifikomponentene der ute...

AlfaR1

Medlem
Ble medlem
18.04.2025
Antall liker
30
Sted
Klokkarvik
Denne var ikke nødvendigvis mot deg, men alle dem som betegner plater som vinyler. Nei, det har ingen ting med dysleksi å gjøre.
Det finnes bråtevis med folk som betegner "en LP" som "en vinyl" og ikke alle dem kan påberope seg dysleksi. Det er bare en feil
betegnelse liksom om men begynte å betegne "en loffskive" som "en hvetemel".

Man kan godt si at man spiller vinyl - eller liker vinyl - men ikke at man kaller selve "LP-plata"(12"/33,33 rpm), "singlen" (7"/45 rpm),
"maksisingelen" (12"/45 rpm), eller "EPen" (10"/33.33 rpm) - for "en vinyl". Hvorfor bruke fremmedord når vi har adekvate norske
synonymer ;)

Velkommen til forumet. :)
Hilsen en gretten gammel gubbe - med dysleksi - som liker korrekt språkbruk, til tross for at jeg ikke alltid lever opp til det selv.
PS. Jeg hater også at noen forkorter betegnelsen for MC-trafoer til SUT (Step Up Transformar). Et alt for udelikat navn på en av
de mest spennende hifikomponentene der ute...
kjenner meg absolutt igjen i det du skriver. det som er litt artig er at eg i dag var i møte med Standard Norge for å korrigere en standarder . Jeg som er kraftig plaget av dysleksi skal sitte med det arbeidet :) men det er vel av den grunn at jeg ikke helt forstår slik ¨rar ¨omlyd som ofte er i en standard å jeg vil da skrive den om til noe mer ¨folkelig ¨tekst :))

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.404
Torget vurderinger
2
Fint om vi fortsetter i tråden som allerede er nevnt ovenfor:

Topp Bunn