Digitale avspillere Hvilken USB-->S/PDIF

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.368
Hei
Er fryktelig i tvil om jeg skal investere i separat dac til diverse USB kilder her i huset. Nå er det asynkron USB dac med coax innganger som oversvømmer markedet, og ofte får du en brukbar hodetelefonforsterker på kjøpet. De få jeg har hørt har dog ikke overbevist meg, og derfor lurer jeg på om det kunne være like greit å gå for USB til S/pdif konvertere, og bruke en "gammel" men velprøvd dac i stedet.
På eBay finnes et veld av slike konvertere fra nesten gratis, til litt dyrere
Er det noen fallgruver Her??
Hvilke erfaringer har sentralens medlemmer gjort?
Mvh
Steen

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
252
Torget vurderinger
16
Steen: Jeg har nettopp koblet min Hegel HD20 som ikke har asyncron USB inngang gjennom en Musical Fidelity v-link (asyncron) USB til Coax converter og resultatet var uten tvil possitivt. Uten at jeg vet for mye om dette tror jeg at det viktigste er at du får asyncron overføring.

Sist redigert:

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
351
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Hei
Er fryktelig i tvil om jeg skal investere i separat dac til diverse USB kilder her i huset. Nå er det asynkron USB dac med coax innganger som oversvømmer markedet, og ofte får du en brukbar hodetelefonforsterker på kjøpet. De få jeg har hørt har dog ikke overbevist meg, og derfor lurer jeg på om det kunne være like greit å gå for USB til S/pdif konvertere, og bruke en "gammel" men velprøvd dac i stedet.
På eBay finnes et veld av slike konvertere fra nesten gratis, til litt dyrere
Er det noen fallgruver Her??
Hvilke erfaringer har sentralens medlemmer gjort?
Mvh
Steen
900Nok ferdig i postkassa resultat = :D
http://www.hifisentralen.no/forumet...sb-i2s-module-analog-board-version-1-1-a.html

Topp Bunn