Hvilken prisguide skal jeg kjøpe?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Bare sånn for å ikke drite meg for mye ut på ebay... Gidder neppe å kjøpe mer enn en.

Selvsagt snakker vi om gammel vinyl.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.628
www.popsike.com ? Riktignok ikke en vurdering av fagfolk, men historikk på hva skivene har gått for på ebay de siste årene.

N

nb

Gjest
Du viser platene til Eros, så lurer han deg og stikker av med godbitene selv ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Eros stikke av med gullet blant progskivene jeg finner? That'll be the day!! ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
prisguider er noe av den største dritten som noen gang oppfunnet. Seriøst.
Har ikke sett en eneste prisguide som henger med markedet.
Eneste riktige måten er å følge hyppig med på eBay, se hva ting går for over tid. Lære seg trendene i markedet, nesten som aksjekurser. Søk rundt på diskusjonsfora etter den musikken du er interessert i. Spesielt de fora som tiltrekker seg platesamlere innen sjangeren Er du heldig begynner du å dumpe borti privatlister, "set sale"-lister og auksjonslister. Det er da det begynner å bli gøy. :)

Robertens tips støttes 110%. Jeg er innom flere ganger daglig.
Betal $35 for et abonement hos www.popsike.com

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er nok flere her som jeg trygt kan rådføre meg med, ja.... ;D

Takk for linken, forresten. Tipper jeg kommer til å bruke den litt. Men jeg har lyst på en bok, altså.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.643
Torget vurderinger
28
Zomby_Woof skrev:
Det er nok flere her som jeg trygt kan rådføre meg med, ja.... ;D

Takk for linken, forresten. Tipper jeg kommer til å bruke den litt. Men jeg har lyst på en bok, altså.
Typisk samler, liker å eie det fysisk.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Er sikkert noen som kan tenke seg å bytte drøye garagesingler mot overpriset prog. Er ikke meg imot....... ;) ;) ;)

zomby, hvis du er redd for å drite deg ut på eBay, da kjøper du deg seriøst ikke en prisguide.
Hvis du derimot skulle finne på å kjøpe deg slik en bok, sørg for rikelig mengder dasspapir. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har fornektet det lenge. Men nå er jeg altså i gang med å bytte en del utvalgte represser med originaler. Jeg vet ikke hva som er verst av audiofile eller samlermaniske beveggrunner.

Jeg tror jeg er en samler.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Zomby_Woof skrev:
Jeg har fornektet det lenge. Men nå er jeg altså i gang med å bytte en del utvalgte represser med originaler. Jeg vet ikke hva som er verst av audiofile eller samlermaniske beveggrunner.

Jeg tror jeg er en samler.
ikke noe galt i det.
Det beste er platesamlere som samler for musikkens del, på samme måte som audiofile som driver med det for musikkens del. Ytterpunktene tiltaler meg lite, og bryr meg ditto.

Topp Bunn