Hvilken pickup til denne spilleren?

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Antall liker
832
Sted
Bergen
Er ute etter en god mm pu til denne Akai spilleren fra 1978,men hvilken? Det står nå på en ortofon til 500 kr men hvor dyr/god pu klarer spilleren å yte rettferd.Hvilke passer til armen osv
image.jpg
image.jpg
image.jpg

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Antall liker
1.563
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Du sier ikke noe om budsjett, men en av de aller beste MM PU til latterlig lav pris som tåler medium/ tunge armer: AT95E (495kr)
Om du vil ha enda bedre lyd: AT120E/b (ca. 1200kr). Varm men samtidig detaljert. Har mer detaljer enn AT95E, og låter latterlig godt. Både AT95E og AT120E tåler spillere av høy kvalitet; så ikke se deg blind på prisen:) Synergi er viktig, og mange kjøper altfor dårlig Riaa i starten, og tror pickupen er dårlig. Ofte er det svakt Riaa-trinn.

Av meget godt Riaa-trinn til ditt bruk (kun MM) så kommer du ikke utenom Graham Slee Era Gold V:)

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Antall liker
832
Sted
Bergen
Hei tusen takk for svar.Spilleren brukes i ett rimelig anlegg i kjellerstuen.Det er kun to høyttalere Castle,pluss int.Marantz pm14 (innebyggd phonotrinn)og denne platespilleren.Anl.låter overraskende godt som det er,men hadde vert artig med en en bedre pickup om det har noe for seg,hadde tenkt opp til max 5tus.Denne armen blir ver å regne som en tung arm eller?Har ingen planer om riaa trinn enda ivertfall eller må det til for å løfte lyden?Det lureste er vel som du antyder en rimelig pu og et riaa i tillegg ja.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Antall liker
1.563
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Bare hyggelig:) Uten at jeg vet, vil jeg tro armen ligger innenfor medium tung arm. Og siden du har avtagbart headshell så bestemmer du vekten der også. Kan se ut som om det sitter et SME shell på armen din, som jo er ganske lett ift andre headshell (f.eks Sumiko HS-12).

Jeg mener at AT120E vil passe utmerket, dersom prisen er innenfor ditt budsjett. Dersom du vil gå opp mot 2000kr er mitt stalltips AT440MLb. Begge har høy følsomhet på ca. 4mV og vil være enkle å drive for ditt innebygde Riaa-trinn.

• Liker
Reaksjoner: oct
Topp Bunn