Jeg skal skaffe meg ny evt. nyere brukt pc, og er svært usikker på hva jeg skal velge. Jeg har ikke fulgt med utviklingen på pc-sida på et par år, og er ikke særlig oppdatert i så måte. Jeg har i dag en tro tjener, en Dell Inspiron og en Asus A6jc, som jeg overtok etter at en av gamer-sønnene mine hadde herja seg ferdig med den. Til husbruk, internett-, og en del bilderedigering samt musikk, funker den greit nok - men jeg vil ha større skjerm, ikke under 16 tommer, har jeg funnet ut. Og gjerne best mulig lydkort. Og best mulig skjerm, heldst LED, wide-screen med best mulig oppløsning. Dobbelkjerneprosessor, min 500GB harddisk og min 4GB RAM regner jeg som en selvfølge i dag.
Antar noen vil foreslå Apple, noe jeg er heilt ukjent med. Basic vil jeg ha en pc med Win 7 operativsystem, stabil kasse som tåler litt. Gjerne blue-ray, men det er ikke noe must..
Jeg har sett litt på Asus, f.eks. N61VG, på Acer og på Dell. Har meget god erfaring med flere Dell-pc'er, men Asus'en har som sagt fungert helt ok.
Maks. pris 8 -10K.
Forslag? Noen som har en nyere brukt som de tenker å kvitte seg med???
mvh. VilhelmW
Antar noen vil foreslå Apple, noe jeg er heilt ukjent med. Basic vil jeg ha en pc med Win 7 operativsystem, stabil kasse som tåler litt. Gjerne blue-ray, men det er ikke noe must..
Jeg har sett litt på Asus, f.eks. N61VG, på Acer og på Dell. Har meget god erfaring med flere Dell-pc'er, men Asus'en har som sagt fungert helt ok.
Maks. pris 8 -10K.
Forslag? Noen som har en nyere brukt som de tenker å kvitte seg med???
mvh. VilhelmW