Hvilken forforsterker til Doxa 70 / 140 Signature?

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
Noen som har noen anbefalinger av forforsterker til Doxa 70 / 140 Signature?
Må ha fjernkontroll og to linje utganger til effekt trinn.

babayaga

Medlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
0
Re: Hvilken forforsterker til Doxa 70 / 140 Signat

Jeg bruker Primare Pre 30 med stort hell til mine 2 stk. Signature 140 (pseudo balansert). Åpen, detaljert og nøytral. Har 2 balanserte innganger (1 balansert + 2 s.e. utganger). Signalk. EMC1 up, Høytalere Sonus Faber Amati.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen

Har sagt det før og sier det igjen :
Conrad Johnson sine pre-amper er en fantastisk god match!!!!
Jeg kom over PV 11 rør pre og det var heaven med en gang ;D

André

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.171

Noen som har noen anbefalinger av forforsterker til Doxa 70 / 140 Signature?
Må ha fjernkontroll og to linje utganger til effekt trinn.
Med B&W høyttalere og 70 Sign., er Kenwood L-1000 er MEGET god match i tillegg til å være en MEGET billig. Tillitsvekkende bygd,- ekte balansert, godt Riaa-trinn mm.

Problemet er at den er vanskelig å få tak i,- mange år siden den gikk ut av produksjon. Kikk under topplokket om du likevel klarer det, rake motsetningen til Doxa...!

R

Rojoh

Gjest

Av litt rimeligere preamper som tilfredstiller dine krav (to utganger og fj.kontroll): Electrocompaniet og Densen. Har ikke prøvd dem selv, men har hørt at det kan fungere bra (litt etter hvilket annet utstyr som brukes). Ellers har vel også Musical Fidelity blitt nevnt. Conrad Johnson er et standard "bankers" tips...

Mvh. Johan

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7

Noen som har prøvd den passive audio synthesis passion på doxa? Det funker fantastisk bra. Hvis ikke jeg tar skammelig feil, så er dette en av Lauvlands favoritter.
Var en doxa type midt i mellom 70 signature og 140 vi prøvde den på. (Kun 5 av den utgave så vidt jeg vet. Skal låte som 140, men litt svakere)
Audio synthesisen koster jo litt da, men den er verdt hver krone etter min mening.

R

Rojoh

Gjest

Jeg har også kun (ganske god) erfaring med passiv drift av Doxa, men er litt usikker siden impedansen blir mindre ved bruk av to (ulike!!) effektrinn. Akkurat det ville jeg sjekket ut, sTo: Vil de to effekttrinnene gi likt utsignal ved likt innsignal, da jeg mener å huske at du har tenkt å biampe med en 70Signature og en 140Signature. Eller husker jeg feil?

Mvh. Johan

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.171

Ellers har vel også Musical Fidelity blitt nevnt.

Mvh. Johan
Har prøvd en Musical Fidelity F22 rørforforsterker på Doxa. Fungerer, men langt ifra like godt som Kenwooden nevnt over.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen

Kikk under topplokket om du likevel klarer det, rake motsetningen til Doxa...!

;D ;D

André

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.171

Hehe... det var den ja. Ikke verst for en 15 år gammel forforsterker ?

Effekttrinnet var ikke like vellykket etter min mening,- innelukket, men godt med krefter. Hadde vært artig å prøvd CD-spilleren og ikke minst radioen.

1000-serien:

Forforsterker:

Effektforsterker:

CD-spiller:

Radio:

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3

Musical Innovation MI6 er utstyrt med 2 utgangar med volumkontroll + 1 uregulert. Den har fjernkontroll på volum.
Meinar Hi-Fi huset har nokre brukte for sal på heimesidene sine. Meiner nyprisen låg på omtrent 12 tusen.
Har brukt MI6 til Doxa Signatur i fleire år no og har ikkje planar om å skifte den ut med det fyrste. Prøvde både Doxa sine eigne Pre og Conrad Johnsen men enda opp med at Malmin sin pre fungerte best for meg.
mvh
johs

Topp Bunn