Hvilken cd-spiller skal jeg velge?

Tourbillon

Fersking
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
0
Hei. Jeg skal kjøpe cd spiller og lurer på om noen kan gi meg noen anbefalinger.
Hadde tenkt å holde meg under 6-7000 kr i pris. Jeg har vurdert Marantz SA 7001 og rega apollo.
Cd-spilleren skal brukes sammen med proac d15, sugden a21, Esoteric Ultra-Path Bi-wire og Audioquest Audiotruth Diamond X2 Hyperlitz. Setter pris på om noen kan gi meg noen tips.
MVH.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg vil være først:

MHZS bør du vurdere. Den er stor, tung og spiller flott!

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Har du vurdert en SqueezeBox? Har ofte lest at denne kan sammenlignes med CD-spillere i den aktuelle prisklasse også med bruk av analogutgangene.

Om du må ha CD-spiller ville jeg vurdert EC, Primare eller Hegel. Mange gode spillere og de holder seg godt i pris om man kjøper dem brukt.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Tourbillon skrev:
Hei. Jeg skal kjøpe cd spiller og lurer på om noen kan gi meg noen anbefalinger.
Hadde tenkt å holde meg under 6-7000 kr i pris. Jeg har vurdert Marantz SA 7001 og rega apollo.
Cd-spilleren skal brukes sammen med proac d15, sugden a21, Esoteric Ultra-Path Bi-wire og Audioquest Audiotruth Diamond X2 Hyperlitz. Setter pris på om noen kan gi meg noen tips.
MVH.
Siden jeg ikke har hørt ditt oppsett i ditt rom og ikke vet noe om din smak, så er det bortimot umulig å svare konkret på slike spørsmål..
Jeg ville tatt meg en tur innom noen Hi-Fi sjapper og lagt frem saken, spurt om du kunne låne med deg en spiller som de anbefaler sammen med ditt oppsett, så bruker du manuell visa eller skriver under på en utlånskontrakt..
Da kan du sitte noen dager i ro og mak og kose deg med de spillerene som du har på hjemlån..

Når du føler at du har en del spillere å sammenligne med, så er det lettere for oss å hjelpe deg litt videre i søken etter spilleren som du ønsker deg..
Lykke til.!
Kjell

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.569
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Til anlegget som er nevnt er nok Rega Apollo et meget godt valg. En svært god spiller.
Ellers bør du sjekke ut Creek Destiny, evt Evo. Disse spiller meget bra til prisen.
Hold deg unna altfor varmt klingende spillere og spillere som har dårlig kontroll i bassen, slik som f.eks noen rotel eller marantz-spillere..

M

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har et forslag; spar litt til og en ny verden av cd-ytelse åpner seg. Strengt tatt; under 6-7k (nypris) for en cpd med så supert avspillingsutstyr er optimistisk i beste fall.
Ellers er Sugdens nye matchende cdp veldig, veldig god; og representerer det nivået du bør se for deg for å utnytte potensialet i den glimrende forsterkeren og høyttalerne.

Jeg kan ellers selvsagt ramse opp forskjellige gode (til prisen) spillere til under 6-7k, det er ikke poenget med dette innlegget; andre kommer sikkert med plenty forslag der. Jeg vil bare poengtere ubalansen du risikerer å legge opp til; og slik fremtung balanse er en nokså sikker oppskrift på å aldri komme helt i mål, bli helt fornøyd lydmessig og musikalsk med så flott utstyr ellers.

Mvh Vidar P

Tourbillon

Fersking
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
0
Takk så mye for disse rådene.
Skal undersøke litt rmer anngående disse merkene. Søkte litt her på forumet og dette spørmålet har jo kommet opp flere ganger før,
så jeg har allerede funnet mange interressante kandidater. MVH :)

J

Jurassic

Gjest
Greven skrev:
Har du vurdert en SqueezeBox? Har ofte lest at denne kan sammenlignes med CD-spillere i den aktuelle prisklasse også med bruk av analogutgangene.

Om du må ha CD-spiller ville jeg vurdert EC, Primare eller Hegel. Mange gode spillere og de holder seg godt i pris om man kjøper dem brukt.
Stereophile mente den kunne sammenlignes med en 2000 kroners dvd spiller.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ta en titt i Fidelity nr30, poå side 84-----MUSIC HALL,banket marantz 7001 der i allefall,det er ikke spart på godordene til denne spillern,fin er den og....5995,-Ny ;D

Denne skal i allefall ejg prøve før jeg ødsler ut av kroner på ny spiller,selv om jeg har en dyrere spiller pr i dag 8)....

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.308
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg tro Vidar P er inne noe på noe vesentlig her.
Etter at jeg koblet min Audio Note dac opp sammen med et godt drivverk, Marantz DV12s2 og Consonance Orfeo, så ble musikk noe helt annet.

Jeg har eid Sugden A21 selv, en fantastisk forsterker. Men jeg tror du skal være litt bevisst på hva du parrer den med. Jeg ville vel gått etter en cd spiller som ikke er for laidback og mørk i lyden, eller tar jeg feil?

Håvard

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.096
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Jeg solgte en Denon DVD2900 i forrige uke for 3000.-, det er en spiller som fullt ut konkurerer med allt av dagens cd spillere i prisklassen opptil 5000.- MEN den har SACD mulighet og akurat når man avspiller slike plater får man en overraskelse, da konkurerer spilleren lydmessig fullt ut mot rene cd spillere i + 10000 kr's klassen etter min mening, i tillegg får man en helt grei DVD spiller med på kjøpet.
Skulle jeg kjøpt cd spiller i 5000 kr 's segmentet hadde iallefall ikke jeg vært i tvil om hva jeg ville ha gjort.

Topp Bunn