Hvilke plateselskaps sine lp utgivelser samer du på?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Hvilke plateselskaps sine lp utgivelser samler du på?

For å støtte litt opp om norske artister så har jeg kjøpe det meste fra Rune Grammofons utgivelser på lp de siste årene. Av en eller annen grunn så kjøper jeg også frijazz fra NoBusiness Records fra Litauen. NoBusiness Records LP Catalogue
Har også begynt å kjøpe Hubro sine utgivelser for å få med meg litt mer ny norsk musikk. Hu-huuu-hu hu hu!
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker utgivelser på 45rpm så jeg har ikke fått med meg Music Matters sine Blue Note utgivelser, men kjøper litt da platene er så flotte. archive

Så hvilke plateselskaper samler du på, og hvorfor?

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Fra gammelt av, min ungdoms musikkvår, den gang norsk neogarage haddde høyt aktivitetsnivå.
http://www.discogs.com/label/That's+Entertainment+Records+(2)

Fordi en god platespillende kompis er hjernen bak dette enmannselskapet med teft for interessante navn på hjemmebane. Har gitt oss mange godbiter og mer er i vente.
Home | Jansen PlateproduksjonJansen Plateproduksjon

Fordi jeg har lagt min elsk på selskapet, og fordi det er mye vindskeivt og morsomt der.
VOODOO RHYTHM RECORDS

Fordi Tim Warren er kongen av garagepunkrockarkeologi og har gitt ut 23 av tidenes mest essensielle 60s garagesamleplatene på labelen. Kombinert med utgivelser inneholdende høyoktan kvalitetsturbobråk av nyere dato
CRYPT RECORDS

fordi fordi fordi fordi det kommer mer etterhvert. :)

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Jeg så jeg hadde skrevet feil,og rettet det, men det ble opprettet en ny tråd? Det går ikke å rette opp tittelen på tråden, dette burde fikses. (ikke siste gang jeg kommer til å skrive feil)

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Hadde ikke fått med meg Jansen Plateproduksjon før. Selv om jeg skrev lp så går det fint med 7' 10' og 12'.
Music Matters er vel strengt tatt ikke long play med 45 rpm og typisk 8-15 min pr. side.

Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det står Epic på ganske mange labler hos meg.

Kan hende de har hatt noen kompetente (les: enig med meg) folk på 'artiste & repertoire'-avdelingen oppigjennom. :rolleyes:

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.824
Sted
Hus
Har en hang på 60 og 70 talls UK EMI subsisiarys som Probe, Stateside, hvit Asylum, Sovereign, Stax og Bogart label Casablanca. Det samme med pink scroll Charisma og mad hatter Charisma fra B&C Records UK. :)

Sist redigert:
J

J.J

Gjest
Moonfog Productions

Mange legendariske metall utgivelser derifra.

/JR

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Bizarre records og Straight records finner jeg ofye i hyllene mine. Lurer på hvorfor :cool:
R

Topp Bunn