Litt betraktninger her. På papiret kan vel alle enes om at "kina-merker" gir mye nytt. Tenker på watt, amp, dac og slike ting. Samtidig virker det som at de holder seg temmelig bra brukt (tror det skyldes relativt lav nypris). Mange "store" merker koster jo skjorta nytt (og selges vel sjelden til veiledende pris) Disse finner man for for 1/3 av prisen brukt, allerede etter 1-2 år. Så valget når man handler kan jo fort bli slik at en ny "kina-effekfortserker" og en brukt 2 år gammel kjent forsterker koster omtrent likt (satt på spissen). Personlig heller jeg til å kjøpe brukte ting, da folk som har slikt utstyr som dette steller pent med det alle sammen og når oppdateringspøkelset kommer, så begrenser man jo tapet sitt litt. Mener dessuten at holder man seg på brukt markedet får man generelt veldig mye mere value for pengene, versus det å handle nytt. Hvis man i tillegg handler brukt med merker som EC, Hegel etc. får man stort sett igjen pengene selger man etter ett år eller to.
Hva er så konklusjon her: Jo jeg tror det er mindre avhengig av merker for å få verdi for pengene, mere avhengig av handlephilosofi. Dvs. skal man kjøpe nytt, må man mye mere vurdere merker, modeller etc. leter man etter value for pengene, kjøper man brukt er de største tapene allerede tapt og man har større valgmuligheter.
N.B. til alle som nå vil reagere, dette er ikke bastante konklusjoner, det er bare mine vurderinger og min handlephilosofi for å søke value for money.