Hvem tror dere går videre i den andre semifinalen av MGP?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ja i dag er det den andre semifinalen av programmet som "alle" hater og elsker!

Det er en av og på knapp på TV,en, for dere som vil spare hørselen og sinnet, men vil uansett tippe på at Sverige, Tyskland, Aserbajdsjan, Danmark, Sveits og Kypros går videre til finalen på lørdag!

Traff på en av to forrige gang, så vi får se om man treffer på 50 % i dag også ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Min tv har tre knapper: av/på - volum - kanalskifter. Den er en veldig billig tv og dekoder jeg bruker, men med den kan jeg se på film, nyheter, musikk, serier, dokumentarer og ellers det meste utenom porr (bummer). Men nå ser jeg MGP, og her er det sannelig mye rart å se. Nederlandsk alpepop av klassisk song contest-tradisjon. Den merkelige saken som Slovenia presenterer akkurat nå. Oj oj oj.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Glemte Tyrkia...

Kult med litt rock (hard) etter alpepopen!

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.281
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Heia Sverige, Danmark og Nederland ;D

C

Cyber

Gjest
Jeg må si jeg synes dette er artig, jeg gidder ikke være surmaget som mange her, gratulerer til NRK med en spenstig og god produksjon - jeg gleder meg til å samle troppene på lørdag! ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
Jeg må si jeg synes dette er artig, jeg gidder ikke være surmaget som mange her, gratulerer til NRK med en spenstig og god produksjon - jeg gleder meg til å samle troppene på lørdag! ;D
Jeg tipper MGP er det store samtalepunktet på barneskoler rundt omkring i morgen, så det blir smådigg, chips og cola i tv-kroken med guttungen på lørdag. Det blir sikkert en fin kveld for både d.e. og d.y. :)

Men det skal sies at jeg fikk litt bakoversveis mer enn en gang i kveld, og jeg mistet fokus flere ganger. Gud bedre så mye speisa de finner på til MGP. At ikke underholdningsverdien er åpenbar for alle er meg uforståelig. Om du ikke ler med MGP, så ler du av MGP. Og i begge tilfeller ler du, og det er jo alltid artig. Få ting forbundet med tv er mer gøy å si enn :eek: OMG :eek:! Og det får vi i rikelig monn når vi ser MGP. Så i år er det planlagt for første gang siden jeg ble myndig. Uten alkohol før d.y. har gått til sengs. Da blir det hodetelefon med selvvalgt musikk.

Kypros skal forresten være svært hyggelige og oppegående mennesker hvis jeg forstår mine kontakter backstage riktig. :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
De kaller det show, men ja, er enig med at de finner på mye rart ;)

Kanskje musikken ikke står i stil med innnsatsen, men en vel gjennomført semifinale var det!

Har vi et par "gode" melodier i finalen?

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
At Ukraina gikk videre var en stor men gledelig overraskelse.
Resten var omtrent som forventet.
Synes forresten at Kypros, Sverige og Ireland sine låter er veldig oppskrytt.
Det er dog mere trist at ikke Makedonia kom med enn at Sverige ikke klarte det.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er påtagelig at enkelte nasjoner bidrar med forlagslåter, noe som i og for seg hever nivået mtp vestlige preferanser. Litt vanskelig å fokusere i dag, kanskje bedre på lørdag. Var det forresten Bruno som stilte for Tyrkia? ;D

Vi skal være obs på Israel. De er modige nok til å stille med eget språk, og sangeren har utvilsomt pasjon i sin fremførelse. Slik kan folket noen ganger like ut fra min erfaring. Og den er jo ikke verst sett i perspektiv av enkelte grusomt kjedelige forsøk på å være internasjonale. Romania var et stort gjesp for meg. Ukraina var jo fryktelig søt, da. Noe som ikke er uventet fra det landet.

Topp Bunn