Hvem forgiftet drikkevannet i Oslo ??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Man skal høre mye før ørene detter av, og nå er jeg VELDIG usikker på om de egentlig sitter fast.

På radioen i morges hørte jeg at Øystein Djupedal, dere vet han som er undervisningsminister fra SV, mente at han og hele partiet hadde tatt feil i skolepolitikken. Nå mener både han og hele SV at KUNNSKAP er VIKTIG i skolen !! ?? Hvor skal dette ende ?? Han ( Djupedal ) sa at man må satse på å bedre kunnskapsnivået i matematikk, norsk og engelsk ( og noen fag til ?? ).

Denne i og for seg sjokkerende nyheten ble fulgt av en uttalelese fra Rune Gerhardsen om at han GARANTERTE at det ikke ville bli gjenninført boligskatt i Oslo hvis AP vant kommunevalget !! Men HALLO !! ?? Hvor skal dette ende ?? AP vil IKKE øke skatter !! ??

Den eneste logiske forklaringen jeg kan se er at noen ( FRP ? ) har tilsatt drikkevannet i Oslo ett eller annet stoff som gjør politikere på venstresiden fullstendig spinnville !! ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det næmer seg valg, og da skal på sedvanlig vis politikerne gjøre sine hoser grønne.

At Djupedal, uten å skjemmes, står frem å sier det stikk motsatte av hva han har sagt de siste årene er bare kostelig.
Folk flest gjennomskuer nok løgnene, men for de som sitter fast i venstresumpen, må dette være litt pinlig.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
PINLIG ?? !! ?? For deres skyld vil jeg håpe at ansiktsfargen til vanlig er så rosa at rødmen ikke synes ! ;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nåja. Politikere er politikere.

Det er ikke så lenge siden jeg leste om en Frp-representant som snakket om å satse på innhold i soningen, rehabilitering, og satsing på psykiatrisk behandling for innsatte i fengslene. Jeg tror det var Solveig Horne. Ikke at dette er dårlig i seg selv, det er faktisk veldig bra.

Derimot måtte jeg flire godt av at hun mente at det 'ikke var noe nytt'. Det var bare en 'liten' endring i fokus. Dette fra partiet som tidligere kun snakket om 'mer politi' og 'lengre straffer'.

Hvis dere inbiller dere at politikere på høyresiden ikke juger så det renner av dem, er dere bra naive.

Det samme gjelder for øvrig venstresida, naturligvis.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
At folk ønsker å endre sine oppfatninger grunnet ny lærdom, nye opplysninger, ny innsikt, whathaveyou, må vel være av det gode? Hvorfor skal det harseleres? Undertegnede har alltid irritert seg over at politikere ALDRI har kunnet si de forløsende ord: "jeg har endret mening"! Nå, når noen faktisk sier det, PLUSS at de snakker om en "felles erkjennelse", herregud, da er det bare å applaudere!

Honkey

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Hei Spiralis, har du det bra med dag selv idag ?

javel

ok

fortsett med det da.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Honkey-Chateau skrev:
At folk ønsker å endre sine oppfatninger grunnet ny lærdom, nye opplysninger, ny innsikt, whathaveyou, må vel være av det gode? Hvorfor skal det harseleres? Undertegnede har alltid irritert seg over at politikere ALDRI har kunnet si de forløsende ord: "jeg har endret mening"! Nå, når noen faktisk sier det, PLUSS at de snakker om en "felles erkjennelse", herregud, da er det bare å applaudere!

Honkey
En annen som har skiftet mening er den store helten, sosialistenes fyrtårn, Hugo Chavez.
I dag stenger han den eneste kritiske TV-stasjonen i Venezuela. Sosialisme i praksis.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.866
Sosialistenes fyrtårn...du må ikke tro alt du leser i den høyrevridde pressen, Oddgeir. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Pink_Panther skrev:
Sosialistenes fyrtårn...du må ikke tro alt du leser i den høyrevridde pressen, Oddgeir. ;D
Det har du rett i, må vel avbestille Aftenposten tenker jeg. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Aftenposten !? Men Oddgeir, leser du slikt venstresosiaistisk "søppel"?

Nei etter at Morgenbladet mistet sjelen og gamle CC sluttet, har det gått i "Sjøfarten" her i huset. Ja dere plebeiere vet kanskje ikke at Dagens Næringsliv hadde et mer velklingende navn tidligere, men slik er det, og her i huset omtaler vi den som "Sjøfarten". For øvrig må jeg si at jeg savner Farmand. Det var slik en givende publikasjon for dannede patrisierfamilier.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spiralis skrev:
Aftenposten !? Men Oddgeir, leser du slikt venstresosiaistisk "søppel"?

Nei etter at Morgenbladet mistet sjelen og gamle CC sluttet, har det gått i "Sjøfarten" her i huset. Ja dere plebeiere vet kanskje ikke at Dagens Næringsliv hadde et mer velklingende navn tidligere, men slik er det, og her i huset omtaler vi den som "Sjøfarten". For øvrig må jeg si at jeg savner Farmand. Det var slik en givende publikasjon for dannede patrisierfamilier.
Hvem har sagt at jeg ikk leser Sjøfarten?
Jeg får både den og Aften gjennom jobben. Ja, også Flynytt da. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Joda jeg har hele tiden hatt deg mistenkt for være et dannet menneske ! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
Er nok 100% enig med deg. Var bare så overasket av at det faktisk kunne skje at jeg nok ikke formulerte meg tydelig nok. Har vel aldri opplevd politikere på så høyt nivå som så galant har innrømmet å ha tatt feil før. Vi får håpe at det er starten på en ny trend. Har MYE større tillit til en som tør inrømme at han har gjort noe dumt enn en som bare ror og ror.

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Før siste valg kunne Hill Marta Solberg på direkte TV GARANTERE at med AP ved styret ville renta IKKE gå opp! Det er eneste gang jeg har sett Per Kristian Foss le på direkte TV!

3

322_911

Gjest
oddgeir skrev:
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
En annen som har skiftet mening er den store helten, sosialistenes fyrtårn, Hugo Chavez.
I dag stenger han den eneste kritiske TV-stasjonen i Venezuela. Sosialisme i praksis.
Tv kanalen som ved hjelp av en håndfull generaler og CIA kuppet den demokratisk valgte regjeringen og skapte unntakstilstand, hvorpå folket gjorde opprør og tok tilake makten etter et par dager, - og krevde å få utlevert sin rette president Chavez. Dette gjorde tvkanalen gjennom sterk bevisst manipulering og løgn. Når en privat institusjon underminerer demokratiet på den måten kan en ikke ta ny konsesjon som selvfølge.

Her er forløpet dokumentert
http://video.google.com/videoplay?docid=5832390545689805144&q=televised&hl=en

Om det er for mye å forlange av deg har du en kort artikkel her:
http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?SectionID=45&ItemID=12922

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Akle skrev:
Tv kanalen som ved hjelp av en håndfull generaler og CIA kuppet den demokratisk valgte regjeringen og skapte unntakstilstand, hvorpå folket gjorde opprør og tok tilake makten etter et par dager, - og krevde å få utlevert sin rette president Chavez. Dette gjorde tvkanalen gjennom sterk bevisst manipulering og løgn. Når en privat institusjon underminerer demokratiet på den måten kan en ikke ta ny konsesjon som selvfølge.
Du fornekter deg ikke, alltid et litt spesielt syn på verden. Hva med å spørre de som bor der?

Aftenposten

Sensur har alltid vært sosialistenes løsning når folket ikke skjønner sitt eget beste.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Sensur har alltid vært sosialistenes løsning når folket ikke skjønner sitt eget beste.
Eller høye murer og piggtråd !

3

322_911

Gjest
oddgeir skrev:
Akle skrev:
Du fornekter deg ikke, alltid et litt spesielt syn på verden. Hva med å spørre de som bor der?

Aftenposten

Fullstendig klar over at de representerer en minoritet og at denne minoriteten mister sitt fremste talerør, noe som er trist - men selvforskylt. Det er åpenbart du som presenterer halve nyheter. Kom gjerne med ti stråmenn om de fæle sosialistene etterpå; så fint det må være i en verden hvor alt er absolutt/enten eller. Men derifra til å påstå at jeg har et snevert virkelighetssyn...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Akle skrev:
Fullstendig klar over at de representerer en minoritet og at denne minoriteten mister sitt fremste talerør, noe som er trist - men selvforskylt.
Jeg noterer at du mener det er trist, men selvforskyldt. Altså ingenting å skrike opp etter.

Jeg håper inderlig at du, med ditt syn på ytringsfrihet ALDRI kommer i maktposisjon.
Les mer om ytringsfrihet her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ytringsfrihet

Legg spesielt merke til følgende passus:
Ytringsfrihet er en avledning av tankefrihet, og er en rettighet som innebærer friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene.

3

322_911

Gjest
oddgeir skrev:
Akle skrev:
Fullstendig klar over at de representerer en minoritet og at denne minoriteten mister sitt fremste talerør, noe som er trist - men selvforskylt.
Jeg noterer at du mener det er trist, men selvforskyldt. Altså ingenting å skrike opp etter.

Jeg håper inderlig at du, med ditt syn på ytringsfrihet ALDRI kommer i maktposisjon.
Les mer om ytringsfrihet her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ytringsfrihet

Legg spesielt merke til følgende passus:
Ytringsfrihet er en avledning av tankefrihet, og er en rettighet som innebærer friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene.
Vi snakker om en kanal for underminering av demokratiet, som til og med var med på en hemmelig CIA-opperasjon: et statskupp. På bakgrunn av dette å bli nektet ny konsesjon er en konsekvens en må regne med så lenge en har nasjonalstater, historien viser at det ikke hadde utspillt seg annerledes i noe annet land. NS og landssvikerprosessen noen? Eller, hvordan hadde Bush slått ned på terrorister som hadde som plan å kuppe en demokratisk valgt regjering ved vold og manipulasjon?

Når det er sagt støtter jeg ikke nedleggelsen av stasjonen, men dekningen fra komersiell media er mildt sagt ensidig, og din videreformidling er svært mangelfull. Det er hva jeg kommenterer...

3

322_911

Gjest
Apropos sitater, hva med dette:

History will be kind to me for I intend to write it.
Winston Churchill

3

322_911

Gjest
Eller denne:
History is written by those whom can afford to write it.
M. Parenti

S

Slubbert

Gjest
Akle skrev:
Men derifra til å påstå at jeg har et snevert virkelighetssyn...
Kan ikke se at "snevert" ble ytret, men "spesielt" er det så avgjort. Hvis det var sannferdig ville verdens flyktningestrømmer gått motsatt vei av hva de gjør.

S

Slubbert

Gjest
Stråmann i forhold til hva? Innlegget hadde ingenting med metadebatten om Venezuela å gjøre.

Topp Bunn