Hvem er størst?

Hvem synes du er størst?

• Stenmark

Stemmer: 0 0.0%
  • Bjørndalen

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Ole Einar Bjørndalen har nå slått Ingemar Stenmarks 20 år gamle rekord i antall verdenscup-seiere. Svenskene synes likevel Stenmark fortsatt er størst, kanskje ikke uventet. Hva synes vi?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.983
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Synes de får telle på samme måte før de begynner å hevde at Bjørndalen er størst....

mvh
OMF

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Nå er jeg ikke verdens mest sportsinteresserte, men jeg vet hvem Stenmark er, og han der Bjørndalen husker jeg ikke hvordan ser ut engang.

R

Roysen

Gjest
Jeg vil nå også si at det er litt begrenset hvor mange folk det finnes i verden som løper rundt med ski på bena og et våpen på ryggen i forhold til antallet slalominteresserte. Å hevde seg i slalom sammenlignet med skiskyting blir som å sammenligne hvem som er størst idrettsmann av verdensmesteren i konebæring og verdensmesteren på 100m fridrett.

Hvor mange verdenscupseire har forresten den regjerende verdensmesteren i konebæring? Kanskje han er større enn både Stenmark og Bjørndalen?

Mvh
Roysen

G

Gjestemedlem

Gjest
Roysen skrev:
Hvor mange verdenscupseire har forresten den regjerende verdensmesteren i konebæring? Kanskje han er større enn både Stenmark og Bjørndalen?
Han som har vunnet flest VM i konebæring er Margo Uusorg fra Estland. Han har vunnet 7/12 ganger. Denne suverene gullmedaljestatistikken gjør ham vel til en verdig kandidat?

Vedlegg

R

Roysen

Gjest
7 VM-gull er da mer en Stenmark i hvert fall.

Mvh
Roysen

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Stenmark har 2 OL-gull, 3 VM-gull, 3 sammenlagtgull i verdenscupen, 40 verdenscup-seiere i slalom og 46 i storslalom.

Bjørndalgen har 5 OL-gull, 13 VM-gull, 5 sammenlagtgull i verdenscupen, 86 verdenscup-seiere i skiskyting og 1 i langrenn.

R

Roysen

Gjest
BT du glemmer Stenmarks titler i Verdenscupen i Slalom og i Verdenscupen i Storslalom.

Mvh
Roysen

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Spørsmålet kunne nesten like gjerne vært - Er du norsk eller er du svensk? Dette handler om "nasjonalisme".

Når det er sagt så er alpint en større idrett, med flere deltakernasjoner og høyere status, enn skiskyting.

Jeg stemte på Stenmark.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Stenmark er den største alpinisten og bjørndalen den største skiskytteren

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Er alpint en veldig stor idrett? De jeg kjenner som driver aktivt med alpint er helt avhengige av foreldre som har råd til å sende dem verden rundt for å trene og konkurrere, med andre ord en snobbeidrett. Men der kan jeg naturligvis ta helt feil.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Ny idrett - alpin skiskyting!? Innlagt skyting under utforrenn, eventuelt at alpinistene blir beskutt under kjøring. Ikke sikkert at noen man hadde fått så mange verdenscupseire i den siste varianten ::).

R

Roysen

Gjest
BT skrev:
Er alpint en veldig stor idrett? De jeg kjenner som driver aktivt med alpint er helt avhengige av foreldre som har råd til å sende dem verden rundt for å trene og konkurrere, med andre ord en snobbeidrett. Men der kan jeg naturligvis ta helt feil.
Dersom vi i stedet for å se på de som konkurrerer aktivt ser på antallet som kjører slalom som en hobby, fritidsaktivitet eller idrett sammenlignet med de som bedriver skiskyting som hobby, fritidsaktivitet eller idrett tror jeg nok at tallene blir nokså ulike?

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
Birdman skrev:
Ny idrett - alpin skiskyting!? Innlagt skyting under utforrenn, eventuelt at alpinistene blir beskutt under kjøring. Ikke sikkert at noen man hadde fått så mange verdenscupseire i den siste varianten ::).
Eller hva med alpin konebæring skyting? Man kjærer alpint samtidig som man bærer kona - hun skyter på blink.

Mvh
Roysen

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.983
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Er ikke sikker på at Alpint er så mye større en Skiskyting - sistnevnte er ikke en ubetydelig idrett i blant annnet Tyskland...De eksepsjonelle norske resultatene i Alpint tyder vel også på sporten ikke er så stor...

En annen sak ......inkluderer ikke de 86 verdenscupseirene til Bjørndalen en del OL/VM gull - noe de ikke gjør for Stenmark...?

Mvh
OMF

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
BT skrev:
Det er flere som bedriver alpint som hobby enn de som innimellom tar med børsa på søndagstur. Elitesatsingen er også tyngre innen alpint enn i skyskiting.

Jeg drev forresten aktivt med alpint ta jeg var ung. Noen var snobber, andre var ikke, som i svært mange idretter.

Birdman

R

Roysen

Gjest
OMF skrev:
Er ikke sikker på at Alpint er så mye større en Skiskyting - sistnevnte er ikke en ubetydelig idrett i blant annnet Tyskland...De eksepsjonelle norske resultatene i Alpint tyder vel også på sporten ikke er så stor...

Mvh
OMF
Dette mener du vel ikke? Hvor mange par slalomski tror du det selges i Tyskland hvert år?

Mvh
Roysen

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.983
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Roysen skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF
Dette mener du vel ikke? Hvor mange par slalomski tror du det selges i Tyskland hvert år?

Mvh
Roysen
Nå tenker jeg på konkurranseidrett...ikke som fritidssyssel...

Mvh
OMF

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Tror vi sliter med sammenligningen her. Hvor mange har f.eks vært innom skiskyting i forsvaret? Mener jeg har en pokal et eller annet sted, i form av en tomhylse av en eller annen kanon-ammunisjon med innskripsjon. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
gikk en 6-7 skiskytingsrenn i forsvaret de årene jeg jobbet der. har tilgode å treffe blink. en endeløs rekke med strafferunder :(

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
65finger skrev:
gikk en 6-7 skiskytingsrenn i forsvaret de årene jeg jobbet der. har tilgode å treffe blink. en endeløs rekke med strafferunder :(
;D
Livet er full av strafferunder, men også mye slalom...

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.130
Denne burde vært lagt ut under kabelhjørnet slik at man kunne fått diskusjonen på rett spor: Stenmark vs Bjørndalen; - hvem måler best?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Eldstesønnen min var fast bestemt på å bli skiskytter da han ble stor. Men i et barneskirenn måtte han gå mot en som var to år eldre, og ble fragått. Da han kom i mål var han helt knust, og kom med denne uttalelsen: -Jeg er sikker på at når jeg blir skiskytter blir jeg like dårlig som Egil Gjelland. Dette fortalte jeg Hallvard Hanevold en gang jeg pratet med ham, og han lo så han holdt på å falle av stolen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
BT skrev:
Eldstesønnen min var fast bestemt på å bli skiskytter da han ble stor. Men i et barneskirenn måtte han gå mot en som var to år eldre, og ble fragått. Da han kom i mål var han helt knust, og kom med denne uttalelsen: -Jeg er sikker på at når jeg blir skiskytter blir jeg like dårlig som Egil Gjelland. Dette fortalte jeg Hallvard Hanevold en gang jeg pratet med ham, og han lo så han holdt på å falle av stolen.
;D ;D ;D

Topp Bunn