Hvem er høvdingen?

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Det har den siste tiden vært noen diskusjoner som går på enkeltpersoner og butikker i hifi-norge her på sentralen.

Noen av disse trådene har blitt moderert (sensurert) av høvdingen og andre ikke. Og mønstret er konsekvent, det virker som om det ikke alle lov å slenge dritt om enkelte, mens andre er nærmest fritt vilt.

Dette leder meg til å tro at Høvdingen er en aktør i bransjen selv, enten som amatør eller som proff?

Det er også et annet spørsmål som må stilles; dersom Høvdingen har økonomiske interesser i hva som skrives på forumet (hvilke produkter som snakkes stygt om osv...) er det riktig at en slik figur skal ha denne makten?

E

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Noen av disse trådene har blitt moderert (sensurert) av høvdingen og andre ikke. Og mønstret er konsekvent, det virker som om det ikke alle lov å slenge dritt om enkelte, mens andre er nærmest fritt vilt.
Det er nok noe tilfeldig. Reglene gjelder i utgangspunktet likt for alle. Det er derimot enkelte aktører som er mer aktive og mere kjent enn andre, og de blir da også mer utsatt for diskusjon enn andre.

Det foreligger ingen økonomiske interesser i hva som blir sagt, og det er brukerne som selv regulerer hvilke temaer som blir tatt opp.

Evnt. sensurering er kun blitt utført med bakgrunn i regelbrudd, men det vil alltid være enkelte innlegg som "slipper unna".

Mvh
Høvdingen

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er sant, eigaren er suveren....men heldigvis fungerer ein slik stad som dette også med internkritikk....
Eg tykkjer Høvdingen eventuelt bør signalisere sine kommersielle interesser (ikkje minst fordi vi andre prøver å gjere det)

U

utgatt60135

Gjest
Jostein driver denne sjappa;
http://www.audiosolution.no/index.html

Har aldri sett noen forhold mellom sensurering og hans firma så lenge jeg har vært her i allefall. Firmaet hans skulle heller vært mere kjent?

Men han er jo et mennseke som oss som har egne meninger og erfaringer slik at dette kan muligens påvirke sensureringer noe.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Selv om jeg kjenner Jostein og vet at det er han som tok initiativet til og startet HFS, som er et flott forum, så er jeg vel av den tro (uten faktisk å vite) at høvdingen er et fellesnavn som blir brukt av de forskjellige moderatorene som til enhver tid "har vakt"

La merke til at en i en tråd her nylig nevnte at "Høvdingen" etter 12 år med Avalon (ht) nå hadde gått til SF, dette bl.a. gjør det noe vanskelig for meg å tro at det dreier seg om den "høvdingen" som "grunnla" HFS.
Jeg tipper det er flere høvdinger , muligens med en "sjefshøvding" til å styre det hele ;) ::)

Vil bare legge til at "sjefshøvdingen" dersom det er det grunnleggeren fungerer som, har vært svææært forsiktig med å profilere egne produkter på HFS.
Sågar meget beskjeden etter min mening, slikt står det respekt av.

Mvh.KW (håper at mine meninger og betraktninger rundt dette i stor grad medfører riktighet, noe jeg mener og tror)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.729
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Siden det åpenbart er flere som vet hvem høvdingen er...synes jeg det hadde vært ryddig og oppgitt hvem som hadde moderatorrolle her på forumet - altså hvem som har tilgang til brukeren "høvdingen" - på denne måten fjerner man eventuelle spekulasjoner.

Mvh
OMF

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Jupp det er dette jeg vil belyse, at høvdingen er anonym. Hadde alle visst hvem han var hadde saken vært en helt annen.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
La merke til at en i en tråd her nylig nevnte at "Høvdingen" etter 12 år med Avalon (ht) nå hadde gått til SF
Det er nok ingen Høvding som har nevnt dette, for det har aldri fra noen Høvding vært snakket om eget utstyr.

Høvdingen har som rolle å passe på ro og orden, ikke blande seg inn i diskusjoner på et personlig plan.

Ved oppgradering til HFS2 så vil alle moderatorer stå med eget navn, og historikken bak "Høvdingen" vil bli klargjort på egen side slik at det ikke vil bli noen spekulasjoner.

Mvh
Høvdingen

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.729
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det er nok ingen Høvding som har nevnt dette, for det har aldri fra noen Høvding vært snakket om eget utstyr.

Høvdingen har som rolle å passe på ro og orden, ikke blande seg inn i diskusjoner på et personlig plan.

Ved oppgradering til HFS2 så vil alle moderatorer stå med eget navn, og historikken bak "Høvdingen" vil bli klargjort på egen side slik at det ikke vil bli noen spekulasjoner.

Mvh
Høvdingen
Det høres veldig bra ut!
Da benytter jeg også anledningen til å ønske ykke til med HFS2!

Mvh
OMF

U

utgatt60135

Gjest

Mvh
Høvdingen
Det er bra!

At det er flere høvdinger har ikke jeg visst og jeg synes det ikke er bra at du har holdt dette skjult Jostein! Godt det kom frem.

O

omholt

Gjest
Synes Høvdingen(e) har gjort en fortreffelig jobb så lenge jeg har vært her. Setter stor pris på friheten her. Uten å nevne navn så finnes det andre forum der pm meldinger blir overvåket og linker til andre forum blir slettet. Takk og pris for at det ikke er sånn her!

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Skjønner ikke helt at dette må vente til forumet blir oppdatert. Bør være klart hvem som er moderator. Selv om det er et privat forum bør det bli kommunisert hvem som er sjefen.

E

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Skjønner ikke helt at dette må vente til forumet blir oppdatert. Bør være klart hvem som er moderator. Selv om det er et privat forum bør det bli kommunisert hvem som er sjefen.

E
Fair enough. ;D

Trykk på "Om HFS" øverst på siden. Jeg har oppdatert med kort historikk angående Hifisentralen.

Mvh
Høvdingen "Thomas"

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Pussig at jeg aldri har trykket på det feltet eller er det forholdsvis nytt.
Fikk likevel denne opplysningen i dag fra annet hold.
Så det er deg ja ;D som er den nye høvdingen med størst hodefjærpynt og så har du også vært involvert i så mange år uten at jeg har hatt en anelse (luringen)
Måtte HFS bestå (og vokse) i mange år enda.
Den forrige har levert inn hodepynten og startet på bleieskiftkurs ;D
Mvh.KW

Topp Bunn