Hva vil dere velge?

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Har et spørsmål. Hvilken av disse platespillerene ville dere valgt: Roksan Radius, Thorens TD 166mk2 med SME arm.Evt Rega p3/24.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Basert på at jeg ikke har hørt Thorens spillern , og ut fra at jeg har hørtde to andre , under ulike settinger , ville jeg helt klart ha valgt Roksan.

En spennede spiller , fåes vel både i tre og acryl......har mest trua på den i treverk , men smaken kan være ulik....det er du som skal bli fornøyd....Bra finish på disse.

Mvh Espen

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.377
Torget vurderinger
1
«Hummer» eller «kanari» ... det viktigtse for valget er hva du vektlegger. Hvilke prioriteringer har du? Det mest utpregede distinksjonen er kansje rytmiske kvaliteteter («livlige hopp og sprett» vs «Ro og kontroll»), foruten visuelle og mekaniske kvaliteteter. Som andre innlegg andtyder bør du også ta hensyn til evt «nødvendige» tiltak for å få den aktuelle snurreren til å fungere «optimalt»; Rega er kanskje mest følsom for omgivelsene med Roksan på 2. plass og Thorens som #3 (det er ikke dermed sagt at ikke alle sammen profiterer på tiltak vedr. underlag og omgivelser). Et annet aspekt er at TD166 evt. krever litt mer mht justering av oppheng o.l. (+ muligheter for «tweaking»). Ulike armer har også ulike «frihetsgrader» og behov mht matching med PU.

mvh
KJ

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Takker for respons. Ser ut til at det blir Roksan spilleren, da med en Benz Glider pu.
prøver denne.

Jan Erik

S

Stereo_Mono

Gjest
Radius 5 har jeg tidligere hatt i nærmere i 3 år. Er en flott spiller, men jeg ble lettere nevrotisk over at armen hele tiden må justeres for at den skal låte optimalt på den. Fikk aldri Jubilee til å synge like bra som P5 på den.
Rega er mere plug and play og du slipper og dille mere med den. Radius 5 er forøvrig på P5 nivå pris og ytelsemessigt. Syns forøvrig at P5 med TT-PSU låter hakket bedre også, men det er jo en smakssak og avhengig av PU du skal bruke. RB700 armen til Rega er nydelig med Jubilee. Blir en P9 på meg snart :)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Har i utgangspunktet en kjempe god spiller i Sony PS-x9, med Benz LP pu.Dette er en studio/radiospiller.Men bruker denne så lite at jeg vil ha noe som ikke tar opp så mye kr, som igjen kan brukes på noe jeg trenger mere ;)

Vedlegg

Topp Bunn