Hva mener dere om Hillestads siste utspill?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
- Å selge plata si fra første dag for 99 kroner er det samme som å si at dette er noe dritt.

Plateselskapene må vel snart innse at "folk flest" ikke er villige til å betale 200 kr for en cd mer.
Tror nok man må tilpasse seg markedet i istedet for syte i media, selv om jeg kan forstå frustrasjonen hans. At han også synes at en cd til en hundrelapp er verre en at jeg skulle laste den ned ulovlig forstår jeg heller ikke. Selv har jeg aldri kjøpt mer musikk en nå, men det går mest i vinyl (ny og brukt), cdbokser og re-utgivelser på cd. Det er fortsatt et marked for for musikk, og "galninger" som meg selv bruker +20K på musikk i året.

http://www.dagbladet.no/2010/12/23/kultur/sissel_kyrkjeb/bjorn_eidsvag/kurt_nilsen/erik_hillestad/14825341/

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Hillestad har stått frem i media med jevne mellomrom og klaget på at cder er for billige i over ti år nå. Selv da de fleste cdene kostet 150 -200 mente Hillestad at dette var for billig og at de burde ligge på nærmere 250-300 (på nivå med konsertbilletter).

S

Supertramp

Gjest
Hillestad er en alldeles utmerket produsent, men han er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen når det kommer til markedskrefter/markedsføring/prising.......

Hva skal en plate egentlig koste?

Blir omtrent som å si: Hvor lang skal en bro være? Eller hvor dypt skal et hull graves?
Man må ha up-to-date kunnskap om markedet som skal kjøpe platene/filene.......

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.037
Platebransjen har i lang tid pisset i buksa for å holde varmen. Og Eidsvåg er butikkmann, han vet at hans tid i bransjen går mot slutten, derfor melker han nå det han kan.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Det er jo nesten ikke vanlige platebutikker igjen, så at artistene prøver å være litt kreative ser jeg ikke noe galt i. Selv kjøper jeg ikke disse platene, men målgruppen er vel mer i Coop butikkene en i platebutikkene, så ideen er jo ikke så dum da. Og det er vel enda lov å tjene penger?

V

vredensgnag

Gjest
Oversatt Hillestad:

Jeg er blitt så dårlig til å drive business at jeg må beholde alle påslagene for å få ting til å gå rundt, selv om alle mellomleddene mellom artist og lytter er blitt borte.

S

Supertramp

Gjest
vredensgnag skrev:
Oversatt Hillestad:

Jeg er blitt så dårlig til å drive business at jeg må beholde alle påslagene for å få ting til å gå rundt, selv om alle mellomleddene mellom artist og lytter er blitt borte.
:) , bra sagt

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er pinlig av Hillestad. Musikken bør selges der folk ferdes, enten det er på Rimi eller Shell. Ellers blir det bare en elite som blir eksponert for nye utgivelser, de som har så spesiell interesse at de leser om musikk på nettet. Han bør jo skjønne at musikken ikke bare er for oss musikkfreaks.

En annen sak er at han skal holde kjeft om det meste fram til KKV gir ut sin beste plate på cd, Ankomst Utstein Kloster. Det er en stor skam at de enda ikke har relansert denne platen, som til nå kun er utgitt på vinyl og mc. Det irriterer meg noe voldsomt.

Betyr forresten hans utspill at vi nå kan laste ned torrents med god/bedre samvittighet?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Skal man selge CD-er i dag, så må de selges billig!

Personlig så har man handlet på nett (i utlandet) de siste 5 årene, og dette kun av prismessige årsaker!!!

Topp Bunn