Hva med et subforum til Data-hjørnet?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Hva med et Data - Off Topic underforum?
Jeg blir ganske irritert og resignert av å lese de stadig vekk OT-trådene som burde heller vært postet på forumet til Hardware.no. Folk er åpenbart *for* komfortable her, og det tas ikke hensyn til at størstedelen av dem som er interessert i PC-Audio ikke er interessert i:

Ny multifunksjonsskriver
Batteri til Squeezebox duet L-LU18
Fire høyttalere med to kanaler?
ASUS N73SV - er dette noe å ha?
Trenger hjelp til maskin fra tidlig steinalder. (Drivreim til diskstasjon)
Viftestyring
Problemer med PC, trolig kjøp av ny. Velge hva?
Trenger ny trådløs router, tips?
Får ikke macmini til å funke

Og dette er bare fra side 1.
Om det hadde vært en eller to av slike tråder av iblant, så hadde ikke det et stort problem. Men slik det er nå, vil jeg kalle det for forurensing av forumet.
Ved å opprette et nytt underforum, vil man slå to fluer i et smekk: Det blir lett for alle som vil hjelpe til/trenger hjelp til med hardware- og andre relaterte dataproblemer å klikke seg inn på et egnet forum, samt at det blir lett for oss som ikke har interesse av dette å holde seg unna. Man slipper dermed å mentalt anstrenge seg for å ignorere disse trådene, og kan gå en gladere hverdag i møte.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Du er nok inne på noe her. Skal se litt på det.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Enig! Datahjørnet er vel egentlig ment til diskusjon om datamaskiner til musikkavspilling, og ikke generell EDB-diskusjon. Kanskje et navnebytte hadde hjulpet?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Flott Høvdingen!
Meget fint for meg som holder meg mest til datahjørnet. Jeg har forøvrig ikke noe imot å hjelpe til med generelle dataproblemer, og jeg skjønner jo godt at folk poster her som man kjenner hverandre bedre, enn å være en anonym dråpe i havet på f.eks Hardware.no. Men da skal det helst være på mine premisser og ikke pådyttet meg i et forum som primært omhandler lyd.

Topp Bunn