En norsk ansatt maler i firma krever 600 kkr pr år. polakk sier jatakk til 250 kkr. EnBx skrev:Vi forsøker å finne noen som kan fikse huset innvendig. Det dreier seg om overflatebehandling, anslagsvis 300 timer. Har fått et tilbud på 600 kr/time. Er det en fair pris?
Laaangt ifra.Sleiven skrev:Maleren jeg bruker tar forøvrig 430 kr pr time+ maling Det er på nivå med en gjennomsnittlig sivilingeniør i oljeindustrien,,,
Jeg jobber som nevnt i en annen tråd med rekruttering/utleie av ingeniør til oljeindustrien.ottone skrev:Laaangt ifra.Sleiven skrev:Maleren jeg bruker tar forøvrig 430 kr pr time+ maling Det er på nivå med en gjennomsnittlig sivilingeniør i oljeindustrien,,,
Selv små firma har vel utgifter til administrasjon, forsikring, transport og diverse avgifter.
Konsulenthonorar timepris for en sivilingeniør i oljeindustrien? Da trenger du flere siffer.
Maleren fortjener hver krone av de 430!
Jeg er litt usikker på hva du mener!ottone skrev:Det er stor forskjell på lønn som betales til en ansatt og betaling fra kunde til firma for en komplett tjeneste, Stor forskjell. En selvstendig næringsdrivende må ordne sin egen forsikring, betale for regnskap og administrasjon, transport, it, osv. osv.
Ikke sammenlikn betaling for en tjeneste med betalt lønn for en ansatt.
Etter å ha hørt den malerinnen der åpne kjeften så hadde hun ikke fått jobb hos meg. Muligens med å male stakittgjerdet, lengst bort i hagen.Spiralis skrev:Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
Og da hun er malerINNE kan hun antakelig ikke brukes utendørs heller?? ;D
Hun trenger jo ikke nødvendigvis prate om hun åpner munnen....Pink_Panther skrev:Etter å ha hørt den malerinnen der åpne kjeften så hadde hun ikke fått jobb hos meg. Muligens med å male stakittgjerdet, lengst bort i hagen.Spiralis skrev:Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
Uæhhh.....lars_erik skrev:Hun trenger jo ikke nødvendigvis prate om hun åpner munnen....Pink_Panther skrev:Etter å ha hørt den malerinnen der åpne kjeften så hadde hun ikke fått jobb hos meg. Muligens med å male stakittgjerdet, lengst bort i hagen.Spiralis skrev:Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
Beklager OT:lars_erik skrev:Hun trenger jo ikke nødvendigvis prate om hun åpner munnen....Pink_Panther skrev:Etter å ha hørt den malerinnen der åpne kjeften så hadde hun ikke fått jobb hos meg. Muligens med å male stakittgjerdet, lengst bort i hagen.Spiralis skrev:Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
Må vel være Marianne Aulie dette ;D.Spiralis skrev:Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
Ja, ser du ikke det da- eller er problemet at hun står med den berømte rompa si snudd bort.... ?oct skrev:Må vel være Marianne Aulie dette ;D.Spiralis skrev:Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
mvh
;D ;D ;D ;D ;D ;Demotikon skrev:Ja, ser du ikke det da- eller er problemet at hun står med den berømte rompa si snudd bort.... ?oct skrev:Må vel være Marianne Aulie dette ;D.Spiralis skrev:Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
mvh