Hva koster en maler i dag?

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.872
Vi forsøker å finne noen som kan fikse huset innvendig. Det dreier seg om overflatebehandling, anslagsvis 300 timer. Har fått et tilbud på 600 kr/time. Er det en fair pris?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg regner med at momsen er inkludert, men du ligger nok likevel i den øvre delen av prisskalaen.

Della

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2010
Antall liker
68
Sted
Vigrestad, Sør på Jæren
Jeg hadde en veldig dyktig og ærekjær maler på besøk nettopp for å male /tapensere, han tok 500kr for maling, og 600 for tapensering. Han estimerte antall timer i forkant og ga meg en fastpris utfra hvor mange timer han antok det kom til å ta.

Har jobbet på yme plattformen så jeg liker ikke å betale pr time, uten et tak ;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.940
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Jeg syntes det hørtes mye ut.....

Dette er jo i grunn arbeid man har veldig godt betalt for å gjøre selv. Etter skatt så tilsvarerer så sitter man vel igjen med omtrent det samme i timelønn som å gå på jobb med 2 mil i inntekt!

Mvh
OMF

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.960
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er relativt store prisforskjeller avhengig av pressområder og geografi. 600 kr/t hørtes ekstremt ut. Svoger er maler. Han tar rundt 450 kr/t mener jeg. Det er på timesbasis

Når det er sagt så er omlag 30% av oppdragene å "rette opp etter" dårlig utførte oppdrag etter mer useriøse aktører. Oftest med østeurpeere.

Gjerne større aktører med mange i stallen.

N

nb

Gjest
Jeg gav 450 + mva hos et av Oslos veletablerte malerfirmaer. Det var en liten jobb, så timeprisen var egentlig ikke så nøye.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Gjelder dette Oslo? I såfall, vet jeg om en en dyktig kar. Er vel ikke lov å gi ut navn & nr. her inne. En-manns foretak, dyktig & rimelig kar :).

mvh

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
En god fagmann er meget mye raskere med kosten enn hvermansen er hvertfall min erfaring.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Bx skrev:
Vi forsøker å finne noen som kan fikse huset innvendig. Det dreier seg om overflatebehandling, anslagsvis 300 timer. Har fått et tilbud på 600 kr/time. Er det en fair pris?
En norsk ansatt maler i firma krever 600 kkr pr år. polakk sier jatakk til 250 kkr. En
histiroe fra virkeligheten:
En norsk maler tar 60 000 for å male et hus,mens en polakk godtar 25000.

Polakken maler med feil maling under for kald temperatur og med gal forbeheandling, og etter noen uker flasser hele huset.

Maleren jeg bruker tar forøvrig 430 kr pr time+ maling Det er på nivå med en gjennomsnittlig sivilingeniør i oljeindustrien,,,

Sørg for fler tilbud og fastpris

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.083
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sleiven skrev:
Maleren jeg bruker tar forøvrig 430 kr pr time+ maling Det er på nivå med en gjennomsnittlig sivilingeniør i oljeindustrien,,,
Laaangt ifra.
Selv små firma har vel utgifter til administrasjon, forsikring, transport og diverse avgifter.
Konsulenthonorar timepris for en sivilingeniør i oljeindustrien? Da trenger du flere siffer.

Maleren fortjener hver krone av de 430!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.940
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
ottone skrev:
Sleiven skrev:
Laaangt ifra.
Selv små firma har vel utgifter til administrasjon, forsikring, transport og diverse avgifter.
Konsulenthonorar timepris for en sivilingeniør i oljeindustrien? Da trenger du flere siffer.

Maleren fortjener hver krone av de 430!
Jeg jobber som nevnt i en annen tråd med rekruttering/utleie av ingeniør til oljeindustrien.
Nyutdannende sivilingeniører ligger nok på ca 430,-/timen. (+ mva), mens man i løpet av en 5 års periode (altså erfaring) begynner å nærme seg 600,-/time. Dette er rater ut til kunde.

Mvh
OMF

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.083
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det er stor forskjell på lønn som betales til en ansatt og betaling fra kunde til firma for en komplett tjeneste, Stor forskjell. En selvstendig næringsdrivende må ordne sin egen forsikring, betale for regnskap og administrasjon, transport, it, osv. osv.
Ikke sammenlikn betaling for en tjeneste med betalt lønn for en ansatt.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.940
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
ottone skrev:
Det er stor forskjell på lønn som betales til en ansatt og betaling fra kunde til firma for en komplett tjeneste, Stor forskjell. En selvstendig næringsdrivende må ordne sin egen forsikring, betale for regnskap og administrasjon, transport, it, osv. osv.
Ikke sammenlikn betaling for en tjeneste med betalt lønn for en ansatt.
Jeg er litt usikker på hva du mener!
En nyutdannet sivilingeniør kan du i dag leie inn som konsulent for ca 430,-/time. + moms.
Dette vil jeg anse som en relativt gjengs rate i oljebransjen i dag. Dette er timepris ut til kunde. Konsulentselskapet dekker selvsat forsikringer, pensjonssparing, fakture og alle andre kostnader!

Nå skal det selvsagt legges til at dette er oppdrag av lang varighet!

Mvh
OMF

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
Og da hun er malerINNE kan hun antakelig ikke brukes utendørs heller?? ;D

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.986
Spiralis skrev:
Denne malerinne koster nok noe mer enn 450,- + moms pr time skulle jeg tro......... :-\
Etter å ha hørt den malerinnen der åpne kjeften så hadde hun ikke fått jobb hos meg. Muligens med å male stakittgjerdet, lengst bort i hagen.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.388
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Spiralis skrev:
Etter å ha hørt den malerinnen der åpne kjeften så hadde hun ikke fått jobb hos meg. Muligens med å male stakittgjerdet, lengst bort i hagen.
Hun trenger jo ikke nødvendigvis prate om hun åpner munnen....

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.986
lars_erik skrev:
Pink_Panther skrev:
Spiralis skrev:
Uæhhh.....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Pink_Panther skrev:
Spiralis skrev:
Beklager OT:
Hos meg skulle hun fått male rundt nederst på veggene, mens jeg "fulgte etter for å sjekke arbeidet".....

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Spiralis skrev:
Må vel være Marianne Aulie dette ;D.

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
oct skrev:
Spiralis skrev:

mvh
Ja, ser du ikke det da- eller er problemet at hun står med den berømte rompa si snudd bort.... ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
emotikon skrev:
oct skrev:
Spiralis skrev:

mvh
Ja, ser du ikke det da- eller er problemet at hun står med den berømte rompa si snudd bort.... ?
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn