Hva kan du om klassisk?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Da slo du jaggu meg med ett fattig poeng. Tretten av femten. Tror ikke jeg mister nattesøvn av det.

V

vredensgnag

Gjest
Det skal du ikke ta så tungt, Jøgga. Det er ikke mulig å få mer enn 14/15 på den testen.
Spørsmål 4 er feil - Brubeck angret på at han kalte stykket Blue Rondo a la Turk, og mente han skulle kalt det Blue Rondo, siden så mange ble forvirret av referansen til Turk, og trodde han var inspirert av Mozart.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.654
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
vredensgnag skrev:
Det skal du ikke ta så tungt, Jøgga. Det er ikke mulig å få mer enn 14/15 på den testen.
Spørsmål 4 er feil - Brubeck angret på at han kalte stykket Blue Rondo a la Turk, og mente han skulle kalt det Blue Rondo, siden så mange ble forvirret av referansen til Turk, og trodde han var inspirert av Mozart.
Da ble det 13/15, siden jeg bommet på feil spørsmål. Faktisk Beethovens symfonier, de burde jeg jo kjenne :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.084
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
13/15 inkludert riktig svar på feil spørsmål. Er visst ikke god på hverken Troldhaugen eller denne løytnanten. Oh, those Russians.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Første gang jeg hørte denne løytnanten så var det fra RCA Living Stereos klassiske Reiner-innspilling Jeg var solgt, flott musikk det der! Fins muligens på Classic Records fortsatt. Bommet forresten på feil spørsmål jeg også.

V

vredensgnag

Gjest
Jeg gjettet på at Grieg hadde de klaverkonsertene liggende, syns innrammet brev fra Schubert lød for sært.

Jeg feirer 15/15 (inkl. Aftenpostens Brubeck-blemme) med et lite utdrag fra den vidunderlige filmen Song of Norway, Hollywoods hyllest til Grieg. NSB har virkelig tapt seg, det ser vi her:

Ibsen ville bifalt at Bjørnstjerne ble blink i snøballkrig.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
et lite utdrag fra den vidunderlige filmen Song of Norway,
Takk vredensgnag for det klippet - helt fantastisk! Jeg har LP-platen med musikken (fra en større samling jeg fikk)og har vært nysgjerrig på hvordan filmen er. Jeg må si klippet fullt ut innfridde forventningene. :)

Forøvrig klare jeg bare 14 av 15 på quizen.

LPA

Topp Bunn