Hva i ******* er det DHL driver med?

R

Roysen

Gjest
Jeg sitter nå her og tripper og venter på å få levert min Goldmund Eidos Reference på døren fra DHL. Jeg har fått et tracking nummer og å følge denne pakken har vært både svært frustrerende og en komedie av de sjeldne.

Pakken ble først sendt fra Seoul til Brussel. OK - greit nok.
Så ble den sendt fra Brussel til Amsterdam. Hvorfor det tro?
Så ble den sendt fra Amesterdam til Paris. Hva i alle dager?
Så ble den sendt fra Paris til Brussel igjen. Du slette tid.
Så blen den sent fra Brussel til København. Jeg gir opp!

Kan noen sende DHL et verdens atlas? Det ser ikke ut som om de klarer å finne Norge. :mad:

Mvh
Roysen

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Dette er et resultat av et helt nytt EU-direktiv. Alle pakker skal innom absolutt alle EU-landene før den sendes ut av EU.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.404
Torget vurderinger
4
OT, tubesnake, avataren din er fra mitt favorittpunkt, både musikalsk og filmatisk, fra The Wall!

Roysen, København...da nærmer det seg jo... ::)

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
Slik var det med en pakke jeg fikk fra USA i fjor. Det tok nøyaktig 26 timer fra den ble levert speditør i Huston, til den var i Oslo. Men så startet moroa for min del. Pakken reiste fra Oslo til Mosjøen, så tilbake til Oslo, videre til Trondheim og tilbake til Oslo, så til Trondheim igjen, før den nok en gang havnet i Oslo, hvor den losjerte en hel uke på et transitt-lager, før den havnet på Gardermoen, hvor den så tok fly til Brønnøysund. Den ble så med fraktbil til Namsos, hvor den ble lastet over på en bil som tok den med til Trondheim, for å returneres til Oslo, men da fikk jeg tak i budbilsjåføren som satte igjen pakken på en Shell-stasjon hvor jeg egenhendig fikk hentet den. Jeg bor for tiden på Levanger(ca 50 min. kjøring fra Trondheim)Det tok litt over en måned totalt (inkludert de 26 timene fra USA til Norge) ....Så...DHL...ja, det er gutta med karakter særdeles i geografi det tenker jeg... ;D ;D ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Håper den ikke ser ut som denne når du får den.

En uheldig ebay'er.

Mine monoblokker skulle sendes fra Oslo til Haugesund. Den ene tok turen via Alta, den andre ikke.

R

Roysen

Gjest
DHL kan vente seg en telefon fra undertegnede i morgen og det skal ikke bli lett for de å forlange full pris nå.

Mvh
Roysen

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:

En uheldig ebay'er.

Mine monoblokker skulle sendes fra Oslo til Haugesund. Den ene tok turen via Alta, den andre ikke.
Du skulle sendt den til meg i Tromsø, og ikke Alta ;D -uansett: veeeeldig kjipt det der!!!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Tubesnake skrev:
Dette er et resultat av et helt nytt EU-direktiv. Alle pakker skal innom absolutt alle EU-landene før den sendes ut av EU.
Det såkalte pakkedirektivet mao. ;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.778
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
kjipe greier dette... Håper at Schenker er oppegående på geografi, da det ble sendt ut en 24" pc skjerm fra Irland før helgen. FORVENTER at den kommer kjapt og uskadd ;)

Du får holde oss oppdatert Roysen!

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
bambadoo skrev:
(bilde)
Det der er vel egentlig ikke noe problem.. samtlige av de rørene der er jo så jævlig billige uansett.

R

Roysen

Gjest
Aaaaah - nå er den da i hvert fall på Gardermoen! Så får vi som om denne også får seg noen runder i Norge også?

Mvh
Roysen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Roysen skrev:
Pakken ble først sendt fra Seoul til Brussel. OK - greit nok.
Så ble den sendt fra Brussel til Amsterdam. Hvorfor det tro?
Så ble den sendt fra Amesterdam til Paris. Hva i alle dager?
Så ble den sendt fra Paris til Brussel igjen. Du slette tid.
Så blen den sent fra Brussel til København.
Såpass må de da prestere når de skal konkurrere med posten.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.240
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Fedex ser derimot ut til å ha kontroll på geografien - nå blir det morsomt å se om posten er like effektiv

Vedlegg

K

kbwh

Gjest
Det er nok spedisjon jeg skulle bedrevet. Practical jokes er bare så gøy!

Egentlig er det litt rart at Goldmunden ikke fikk en tur innom hjemlandet, men det er vel slik at om noe er kommet inn i EU får det ikke komme ut sånn uten videre. Norge er jo langt mer nestenmedlem enn Sveits!

Det blir spennende å se reiseruta fra Gardermoen, Roysen.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.601
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Hvorfor ikke hente den på Gardermoen?

Det har jeg gjort tidligere.