Hva har skjedd med thecableco?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
har akkurat målt ferdig hvor lang subkabel jeg trenger og skulle til å slenge inn en bestilling hos thecableco, men siden deres er nede eller rettere sagt, man kommer til en server deafult page som sier: hosting for this domain is not configured or 2. there's no such domain registered in Plesk. Har noen her inne hørt noe om rykter om konkurs eller endring av konseptet?
Fikk en mail fra Steven Aug for litt over en uke siden med pristilbud på noen høyttalerkabler, det ble ikke nevnt noe om konkurs eller omstrukturering da. Thecableco har også annonse i siste tereophile. ???

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Fungerer fint ikveld. Handlet derfra denne uka uten problemer. Tut og kjør. Var vel bare noe DNS feil når du prøvde sist, wotg.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
LydMekk skrev:
Fungerer fint ikveld. Handlet derfra denne uka uten problemer. Tut og kjør. Var vel bare noe DNS feil når du prøvde sist, wotg.
De gjorde vist noe restrukturering på siden sin. Fått bestillt meg kabel derfra i kveld jeg også :) Genial side og superb service. drøyt 30% billigere enn klubben på Tara Labs.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Handler faktisk nesten alt fra utlandet p.t. Sparer endel kroner ja.

Snodig at ikke norske forhandlere/importører erkjenner at Internett er her for å bli og justerer sine priser for å være konkurransedyktig med internasjonale leverandører. Markedet kjenner ingen grenser idag. Levering fra andre verdensdeler går fortere enn en pakke fra Bergen til Trondheim med Posten.

Hvorfor skal man derfor ikke handle fra utlandet ?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
LydMekk skrev:
Handler faktisk nesten alt fra utlandet p.t. Sparer endel kroner ja.

Snodig at ikke norske forhandlere/importører erkjenner at Internett er her for å bli og justerer sine priser for å være konkurransedyktig med internasjonale leverandører. Markedet kjenner ingen grenser idag. Levering fra andre verdensdeler går fortere enn en pakke fra Bergen til Trondheim med Posten.

Hvorfor skal man derfor ikke handle fra utlandet ?
Helt enig med deg. Når det er så mye å spare, bedre service og utvalg så blir det vanskelig for Norske butikker å konkurrere. I mitt tilfelle har jeg allerede vert innom HFK å spurt om jeg kunne bestille 5stk Tara Labs RSC reference gen 2. Fikk da til svar at det var umulig. Ventetiden på 3 par ville også vere rundt to måneder. Hos thecableco var det ikke noe problem å bestille 2,5 par kabler, ventetiden var tre uker og jeg fikk i tillegg kvantumsrabatt.
Har også vert i kontakt med klubben ang. RSC Vector II høyttalerkabler, spesialbestillinger var visst mulig, men man måtte påberegne lang leveringstid og pristillegg. Hos thecableco så var dette ikke noe problem, fikk også pristilbud som var på under 50% av hva klubben ville ha.
Jeg ønsker selvfølgelig å støtte Norske bedrifter, men når det er så mye billigere å handle i USA eller diverse Europeiske land så bestemmer selvfølgelig lommeboka.
Jeg tror at hvis Norske hifibutikker vil overleve så må de nesten følge eksempelet til Lyric og hifihuset, der er importør og forhandler ett og samme ledd. Norge er for lite til at vi skal ha et firma som har agenturet for så å selge til forskjellige butikker som også skal ha avanse.

Topp Bunn