Frakt og sending Hva har skjedd med dhl?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sist kunne jeg hente DHL fra UK på min lokale Narvesen Holmlia, så foreslår de Skedsmokorset, og vil for F**** ikke vite av noe annet?

Om jeg må vente hjemme eller reise til føkkings Skedsmokorset, kollektivt eller på sykkel, for å hente ei pakke, så er det over og ut med netthandel som bruker dem fra UK.

Svein Arne

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.07.2013
Antall liker
8.384
Sted
På kanten.
Synes kvaliteten har sunket de siste årene. Tidligere prøvde dhl å levere flere ganger om jeg ikke var hjemme. Nå er det ett forsøk og så rett på Posten.
Det vil si, sist sending ringte sjåføren og siden jeg ikke var hjemme, så avtalte vi et sted å legge pakken. Det sparte meg for en ekstra tur.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har egentlig aldri hatt det bedre enn med dhl fra tyskland. Rett post i butikk på Rema noen hundre meter hjemmefra, åpent til 23, som jeg lett rekker uansett hva slags vakt jeg har. Samme fra UK av en eller annen grunn til Narvesen, litt mer kål med kortere åpningstid, men fortsatt helt OK. Men Skedsmokorset hvis jeg ikke kan sitte hjemme og pelle buser en hel dag. Det er kort og godt idiotisk. Heller til London og hente sjæl da. Tar ikke mye mer tid, koster ikke stort mer heller når det kommer til stykket. Dette er for F*** en sak for MdG.....

Sist redigert av en moderator:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.692
Merkelig med en klagetråd om DHL mens PostNord finnes.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Poeng for den. ;D

Skulle alt gå galt, hyttetur midt i uka og nattevakter i helga, og alt annet som skjer, så er jo det verste at pakka blir returnert. Med Postnord, så hadde den vel blitt gitt bort til en tilfeldig forbipasserende, etter først å blitt slag-, brann-, og vannskadet...

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.692
Jeg har brukt DHL en del ifm ebay.de. Går fort, koster lite. Som man forventer fra noe tysk. Ikke helt USA-standard, men ganske ok. Man kan si en del stygt om USA, men logistikk, det kan de.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.692
Ellers er det store transporttrikset å oppgi jobbadresse da levering normalt forsøkes utført i normal arbeidstid. Siden jeg bor i hus har stort sett "legg pakken i lekestua innerst i hagen" eller lignende funket greit, men bor man i blokk er det ikke så lett. Med litt flaks slipper man også mva lettere om man oppgir en åpenbar næringsadresse.

Z

Zomby_Woof

Gjest
DHL fra tyskland er jo fantastisk. Da kommer det til post i butikk på min egen Rema. Null stress, åpent til 23. Fra UK, derimot, inntil nylig Narvesen. Kortere åpningstid, men innafor. Nå ser det altså ut som de vil ha meg til å vente hjemme en dag eller hente på Skedsmokorset.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Levere på jobb er en stålport i Åkebergveien, og jeg får ikke ha med telefon inn på jobben....

Og jeg sykler....

Sist redigert av en moderator:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det viste seg at de fortsatt har pick up på Holmlia, men at "linken min hadde hengt seg opp", som de sa. Alt ordnet seg, altså. Og forhåpentligvis har de sorta ut dataproblemene til neste gang.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.692
Tror fil er i snaueste laget for porten til Zomby. Dynamitt eller skjærebrenner er mer hva som trengs.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Bare å prøve med fil. Tror til og med politiet er på plass før man kommer seg inn....

Nå er det forsåvidt en betjent port, men ikke ok om alle ansatte skulle ta imot private forsendelser. De har jo en jobb de som sitter der.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.514
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Filer skal vel helst leveres i bakverk basert på det jeg har lært.

Legg inn en bestilling hos Pascal med levering inkludert 1.april 2019 og se hvordan det mottas :)

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.219
Ellers er det store transporttrikset å oppgi jobbadresse da levering normalt forsøkes utført i normal arbeidstid. Siden jeg bor i hus har stort sett "legg pakken i lekestua innerst i hagen" eller lignende funket greit, men bor man i blokk er det ikke så lett. Med litt flaks slipper man også mva lettere om man oppgir en åpenbar næringsadresse.
Festlig hvordan en person som ønsker å legge om skattesystemet i retning mer skatt på forbruk og mindre på inntekt gjør sitt for å undergrave ønsket system.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.692
Festlig hvordan en person som ønsker å legge om skattesystemet i retning mer skatt på forbruk og mindre på inntekt gjør sitt for å undergrave ønsket system.
Tja jeg antar at jeg alltid blir belastet mva om jeg handler fra utlandet. De store ekspressfirmaene legger normalt ut for en, så da blir man uansett belastet. Men jeg driver ikke oppsøkende virksomhet om en pakke sklir gjennom uten å bli belastet eller om selger har merket med for lav verdi. Rent anekdotisk virker det som kontrollsystemet er mer effektivt, kan ikke huske sist det skjedde at det ikke tilkom mva, i gamle dager skjedde det langt oftere.

For øvrig mener jeg at det burde være mva fra første krone men et mye lavere gebyr for å få betale den. Hele konseptet med mva-fri import av småsaker til Norge er helt bonkers.

Enhver person som har vært på shoppingtur til utlandet er i praksis en smugler siden det kun er lov å ha med varer for 6k (eller 3k om borte under 24 timer). Jeg følger meg ikke spesielt slem av den grunn.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.219
Ikke dra alle under en kam, weld. Langt fra alle som shopper, shopper for mer enn 6000 kr. Og de som gjør, gjør seg selv smugler ved å gå på grønt når de vet at de skulle gått på rødt.

Momsfrie grensen er noe tull. Postens subdidiering av kina-post er enda større tull.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.692
Jeg er hellig overbevist om at det er maange som gjør seg selv til smugler når de kommer hjem fra en helgetur med intensiv shopping i en storby (og tror det eller ei, jeg er klar over at det er mulig å dra på stobyferie uten å shoppe). Eller har vært over grensa en tur for å laste bilen full av flesk og pepsi max.

Men dette har tilnærmet null prioritet fra tollvesenet selvsagt. Ellers kunne de jo bare sluset flyene fra New York, London, Paris osv inn på rødt for en kurant fangst ellers stoppet de fleste harryhandelbiler med kun en person i på grenseovergangen.

H

Hardingfele

Gjest
DHL har ulike prisstrukturer. Man kan betale for leveranse fra hånd-til-hånd, men det koster mer. Alle slike tjenester blir nå differensiert på innhold og pris og man skal vel egentlig være glad fordi det i det hele tatt fungerer. Som kjøper kan man påvirke hvilket prisnivå som brukes for forsendelsen.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.772
Torget vurderinger
1
For øvrig mener jeg at det burde være mva fra første krone men et mye lavere gebyr for å få betale den. Hele konseptet med mva-fri import av småsaker til Norge er helt bonkers..
Det som er bonkers er at man må betale et gebyr for å betale avgifter til staten. Hva er det neste? Gebyr for å få lov å betale skatt? Hva med momsgebyr på Rema 1000?

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.514
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Folk ser jo ut til å være vant med å betale gebyr for å melde seg inn på treningssenter, og synes tydeligvis det er helt ok. Så det er jo i gang allerede.
:rolleyes:

Men på den seriøse siden så er det jo ikke staten man betaler gebyret til. Man betaler et gebyr til DHL for at de skal ta jobben med å håndtere momsinnbetaling til staten.

Jeg har i mange år betalt en regnskapsfører til å fikse årsoppgjør og ligning for meg mens jeg var selvstendig næringsdrivende. Og det koster jo penger. Sånn sett betaler jeg jo gebyr for å betale skatt. Og det er jo faktisk sammenlignbart, dessverre.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.942
Torget vurderinger
8
Må huske DHL er det tyske postvesen.
Hvordan det sendes har noe å si.

Topp Bunn