Hva har de røyka i Dagbladet

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.407
Torget vurderinger
1
Hvilken verden er det journalistene i Dagbladet lever i ???
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/12/20/559108.html

Er disse 10 kandidatene det Norge har å by på, hvorfor ikke finne noen som virkelig har hvert et pluss for samfunnet i året som gikk. :-[

Ser at det skjærte seg i fjor og de er fremdels ute og kjører

Mvh Roald

G

Gjestemedlem

Gjest
Huff, to negre og en innvandrer på listen over årets medianavn. Hvor skal nå dette ende. Hva blir det neste? En muslim, eller kanskje en homo? :eek:

Står Norge for fall?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.407
Torget vurderinger
1
Her er listen ikke vær beskjeden legg gjerne til hva de har utmerket seg med, skulle jeg beskjært hadde det blitt sående halvannet navn

Marit Breivik
Per Petterson
Manuela Ramin-Osmundsen
Joralf Gjerstad (Snåsakallen)
Magnus Carlsen
The BlackSheeps
Jonas Gahr Støre
Sindre Egeness
Madcon
Kristin Halvorsen

Er det noen steder jeg har nevnt fargen på skinnet ?

Og det er vel årets navn og ikke årets medienavn og om så var tilfelle er det jo flere av disse som har fått mye overskrifter. En lett blanding av løgner, hestehandler og kamelspising, jo da en pris skulle de vel fått……..

Mvh Roald

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.686
Torget vurderinger
28
Hadde Jan Thomas vært med hadde det ikke vært noen konkurranse Tubesnake, han er utelatt for spenningens skyld må vite.

G

Gjestemedlem

Gjest
Grei oppsummering av en kar som kaller seg Josef i kommentarfeltet her:

http://www.dagbladet.no/aaretsnavn.index.html

"The Black Sheeps er nominert til årets navn fordi de vant MPG Jr?

Manuela Ramin Osmundsen er nominert fordi hun, eh, er farget?

MadCon er nominert fordi de lagde 1 hit?

Jonas Gahr Støre er nominert fordi han ble utsatt for et terrorangrep??? (jeg har ikke hørt noe om noe revitalisert utenriksdebatt)

Kristin Halvorsen har gått fra null peiling på økonomi til standard norsk finansministernivå..

Snåsakallen har fått skeptikere til å tvile (ok, det er jo ganske sterkt, da, men dog?)

Av de som faktisk har gjort litt, er vel heller ikke det mye å skryte av alltid

Magnus Carlsen var verdens beste sjakkspiller i 24 timer...(ok, det er stort)

Marit Breivik har vunnet OL-gull og EM-gull i en idrett hvor kun 2-3 land er gode...

...mens Per Petterson har fått norsk bokpris...

Den eneste helten på lista, som virkelig gjorde noe er jo Egeness. Samtidig gjorde han vel egentlig bare jobben sin...

Har vi virkelig så lite å vise til her i landet vårt, at dette er årets navn???"

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
jaja det var jo litt av en tulleliste. Hvorfor skal noen av disse kåres til årets navn?
Jeg stemmer for at en eller annen fattig jævel i Afrika som går ti mil hver dag bare for å hente vann til familien sin får litt heder og ære!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det man trenger for å bli årets navn er vel... øh... et fint navn? ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi er da ikke så tafatte her at vi ikke kan lage vår egen forbedrede versjon vel?

Jeg starter en forslagstråd.

Z

Zomby_Woof

Gjest
God idé, Deph! Forøvrig har jeg lest 'ut å stjæle hester'. Det er ei god bok, og Per Petterson ville fått min stemme hvis Dagbladets nominasjon ble stående.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.902
Sted
Østfold
Sjefredaktør Anne Aasheim skriver:

"Utvalget er subjektivt og er gjort av oss i redaksjonen i Dagbladet."

Med andre ord, disse navnene er kommet ut av en prosess som likner den mange alene legger til grunn for å velge hvilke hifikomponenter de skal brenne av en mill på ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.674
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Huff, to negre og en innvandrer på listen over årets medianavn. Hvor skal nå dette ende. Hva blir det neste? En muslim, eller kanskje en homo? :eek:

Står Norge for fall?
Hvor dette ender? Neste år finner Dagbla' en feministisk, homofil, innvandrende negermuslim. ;D

Topp Bunn