Hva er lov, hvor går grensen?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.862
Sted
Østfold
Jeg startet for ikke så lenge siden en tråd som omhandler en ny teknikk for spredningskontroll. Teknikken er et resultat av arbeid i retning av å lage en ny høyttaler med spredningskontroll.

I neste runde skal det utvikles en ny coaxialdriver. Det er veldig mange ting som skal taes stilling til, vurderes osv under veis i en slik prosess. Dette er imidlertid et konkret produkt som vil bli tilgjengelig både for DIY og som ferdig høyttaler.

Det jeg nå lurer på er:
- Tråder omhandlende produktutvikling, får de lov til å omhandle konkrete kommersielle produkter?

Det er jo, slik jeg ser det, i hovedsak to parametre ved dette. Den ene er reklameverdien. Den andre er den faglige interessen. De havner så vidt jeg kan se på hver sin side av vektskålen, og etter at kategorien DIY skiftet navn har jeg ikke helt klart for meg hva som er intensjonen.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Tråder under utvikling (DIY hjørnet) er det fullstendig lov til å diskutere. Det kan være greit å unngå kommentarer som at "verdens beste" høyttaler skal konstrueres o.l., men i slike tråder er fabrikanter/utviklere hjertlig velkommen.

Hvis tråden omhandler salg av produktet så fanges det opp av bransjereglene. Med andre ord så er det helt sikkert enkelte som vil forespørre om muligheter for å kjøpe, og her kan det være greit å gi den som spør et svar om hvor du kan kontaktes osv., men ikke selge høyttalerne på selve forumet.

Høres dette greit ut? Jeg vet at dette med bransjereglene er vanskelig, og det finnes tusenvis av vinkler som vil forekomme i tvilsoner, men under Bransjehjørnet, Hifi Generelt inkludert bransjeaktører og DIY, så er tanken at bransjeaktører skal kunne delta uten veldig mange begrensninger. Direkte salg er kun tillatt under selve bransjehjørnet.

Mvh
Høvdingen

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.622
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Når skal jeg finne fram popcorngryta, Snickers?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.862
Sted
Østfold
Jeg synes det høres veldig greit ut, og det er definitivt mye mer "romslig" enn jeg hadde ventet i lyset av tidligere debatter om bransjeaktører vs regelverk.

Topp Bunn