Hva er galt? Receiver - Main Sone on, Lyder kommer i autooppsett - ingen lyd i bruk

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.617
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Noen som har noen tips?

Har kjørt biamp-modus på de gamle HT, satte nå tilbake til stereo-mode og koblet til noen midlertidige høyttalere.
Ingen lyd uansett hvem kilde jeg setter på, og Main Sone er valgt.

Kjører jeg auto-oppsett så er det lyd i begge høyttalerne, men ingen lyd uansett hva jeg gjør fra verken tv-dekoder eller pc..

Noen tips?

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.617
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Og har selvfølgelig beholdt kablene fra Front L og R på receiveren til høyttalerne

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.617
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Har nå funnet ut av jeg kan få lyd hvis jeg velger at recieveren skal omgjøre stereosignalet fra hdmi til DTS NEO eller Dolby ProLogic,
men velger jeg Stereo eller Direct så forsvinner lyden....rare greier

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.617
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Har nå funnet ut av jeg kan få lyd hvis jeg velger at recieveren skal omgjøre stereosignalet fra hdmi til DTS NEO eller Dolby ProLogic,
men velger jeg Stereo eller Direct så forsvinner lyden....rare greier
Men lyden er jo dårlig i forhold til stereo/Direct, så må finne ut av dette :-/
Receiveren sier liksom klikk når den settes til Stereo eller Direct, et rele eller noe som slås av/på..
Veldig rart siden alt virker knirkefritt mens jeg hadde mine Dali 5005..

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.617
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Takker for den voldsomme tilgangen på innspill :p
Problemet med løst med en Factory-Reset av receiveren

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Antall liker
5.639
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
litt vanskelig å gi deg noen spesifike råd da jeg ikke kjenner reciveren din, og det er umulig for meg se innstillinger du har gjort før problemet oppsto!
Det hadde vel strengt tatt vært lurest å ta dette opp med selger om svarene ikke kommer fort nok her på forumet etter dine preferanser..........

Flott du løste det!

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.617
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
litt vanskelig å gi deg noen spesifike råd da jeg ikke kjenner reciveren din, og det er umulig for meg se innstillinger du har gjort før problemet oppsto!
Det hadde vel strengt tatt vært lurest å ta dette opp med selger om svarene ikke kommer fort nok her på forumet etter dine preferanser..........

Flott du løste det!
Tror nok ikke vi hadde funnet ut av det på annen måte. Hadde ikke gjort noen endringer i innstillinger annet enn å velge bort biamp og sette stereo-mode.
Så fikk vel bare noe rart for seg plutselig - men godt det løste seg så enkelt som å bare ta en reset :)

Topp Bunn