- Ble medlem
- 07.06.2004
- Antall liker
- 4.414
I manualen til mine jbl k2 står det anbefalt kabler ikke mindre enn "16 gauge". Forstår at det har noe med tversnitt å gjøre, men hva tilsvarer dette i vår del av verden?.
Svaret du er ute etter er naturligvis 100 gram, men er du sikker på at engelskmennene tar utgangspunkt i enheten kilogram?Vidar P skrev:AWG er vel en slags US standardisering. En annen interessant standardisering er (den engelske?) angivelsen av kaliber i haglegevær.
Kal 12 er større enn kal 16, som igjen er større enn kal 20 f.eks.
Bakgrunn? Når du støper rundkuler av en kilo bly, så får du 12 kuler med kaliber 12. Lager du de litt mindre, dvs 1/16-dels kilo hver, så får du altså 16 kuler i.... you've guessed it;
kal 16
Da blir mitt lille forsommerspørsmål; hvor mye veier en rundkule av bly i kaliber 10?
Mvh Vidar P
Jeg satt med akkurat samme tanken!oddgeir skrev:Svaret du er ute etter er naturligvis 100 gram, men er du sikker på at engelskmennene tar utgangspunkt i enheten kilogram?Vidar P skrev:AWG er vel en slags US standardisering. En annen interessant standardisering er (den engelske?) angivelsen av kaliber i haglegevær.
Kal 12 er større enn kal 16, som igjen er større enn kal 20 f.eks.
Bakgrunn? Når du støper rundkuler av en kilo bly, så får du 12 kuler med kaliber 12. Lager du de litt mindre, dvs 1/16-dels kilo hver, så får du altså 16 kuler i.... you've guessed it;
kal 16
Da blir mitt lille forsommerspørsmål; hvor mye veier en rundkule av bly i kaliber 10?
Mvh Vidar P
tipper det var pund for kilo og ounces for gram.Vidar P skrev:Sa jeg gram.... mente vel pund
Mvh Vidar P