Hva betaler dere for strøm?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.735
Torget vurderinger
12
Ca-pris en snau kr pr kWh reelt alt inkl.
Drit i strømprisene, se på årskostnader for å bo.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Jan_I skrev:
Hei
Bor her oppe i NordNorge hvor en MÅ fyre nærmest hele året
Da synes jeg de "nye" strømprisene virker mildt sagt MEGET PROVOSERENDE :mad: :mad: :mad: :(
http://www.dagbladet.no/2010/01/07/nyheter/innenriks/strompris/9818496/

Enda en spiker i kisten for å flytte sørover

Forresten hva betaler dere rundt i landet for kwen?

Mvh Jan I
Det var jo Høyre som i sin tid (94-95) avskaffet den "sosiale markedsprisen" for strøm, og inførte markedspris slik vi har det nå. Synes at de som stemmer Høyre kan tvangsflyttes til indre Kautokeino i vinterhalvåret.
Nå var dette desverre ikke et svar på spørsmålet ditt. Om du da ikke stemte Høyre på midten av nittitallet - da kan du jo ha det så godt.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.959
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Må man betale 10 000,-/mnd for å leie 50m2 i Kautokeino...?

Eller er det bare strømprisen som skal være lik...?

Mvh
OMF

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Da er det jo ekstra bittert å bo på et sted hvor det regner mellom 2500 og 3000 mm i året samtidig som magasinene tappes ned for å selge billig kraft til utlandet i sommerhalvåret.

Elektron

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Nå er det vel ikke mange private som betaler spotpris?
P.d.d. er variabel kraftpris fra min leverandør 37,35 øre/kwt for sør og midt Norge.
Mens for nord Norge er den 29,88 øre/kwt!

Dette har irritert meg i flere år når jeg stadig vekk får e-post med oppjustert kraftpris fra leverandøren.
Nederst står det bestandig: Prisen gjelder ikke Nord Norge idet de ikke skal betale mva på strøm.

Var det noen som nevnte mindre skatt også?

Slutt å syt.

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
172
Sted
Nes Romerike
At pris skal differensieres i landsdeler pga transport osv er forsåvidt greit for varer som man egentlig ikke trenger for livets opphold. Hvor grensa skal gå for livets opphold ting burde man klare å bli enige om, kanskje. Uansett, vann, strøm, melk og brød burde f... hakke meg vært likt priset over hele landet og til en pris som selv den med lavest inntekt ikke burde ha noe som helst problem med å betale. Når det gjelder disse ting så er staten min fiende og helt enig med trådstarter. Det er bare sååå provoserende. Det er ikke en jævla ting i dette landet som...., nei slutter her. Jeg har det veldig bra jeg.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.959
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tja...vi burde kanskje begynne med liek priser på bolig da....

Mvh
OMF

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Hei
Takker for gode innspill
Har vel selv egentlig ikke noe å klage for ,så lenge en har tak over hodet og har det varmt og godt.(og klarer å betale for dette)
Måtte bare få ut noe frustrasjon over dette. med høye strømpriser.
Vet ikke prisene på hus i indre finnmark, men i Hammerfest er prisene blitt nesten på oslo/stavangerpriser.
Selv bor jeg i Hammerfest kommune ,men ute på en øy. Her er prisene på hus meget lave MEN en får heller ikke igjen prisen hvis en fixer opp husene.(noe som også blir meget dyrt da alt må fraktes med båt)
Å ha samme pris på bolig blir vel vanskelig da jo de fleste bor i forskjellige boliger (størrelses og "luxusmessig" )
Men det som kunne vært likt er bl.a strømpriser, oljepriser og mat bare for å ta noen exempler.
Har aldri stemt Høyre så her kan jeg ikke uttale meg .
Mvh Jan I

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Må vel legge til at gjennomsnittelig lønn for samme jobb også er høyere på Østlandet.
Krøp til korset og investerte i ny vedovn i dag, greit med en som er moderne og effektiv som supplement til varmepumpa.
Bor i midt-norge selv, hadde vært greit med lik strømpris i hele landet, men......
Jeg prøver å følge med så godt jeg kan og bruke fordeler gjennom fagforeninger o.l for å få så billig strøm som mulig, dette hjelper litt hvertfall.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jan_I skrev:
Forresten hva betaler dere rundt i landet for kwen?
u.mva ink.mva
F.o.m. 13.01.10 27,31 34,14
F.o.m. 20.01.10 28,08 35,10

+ linjeleie

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Dette er en ekstremsituasjon – nettet nord for Dovre har vært nær ved å bryte sammen – høye priser må til for at alle bedrifter som bruker mye strøm og ikke er særlig lønnsomme legger ned noen dager, så dere som bor i nord har strøm til å varme bolig og koke kaffe.

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Wright skrev:
Dette er en ekstremsituasjon – nettet nord for Dovre har vært nær ved å bryte sammen – høye priser må til for at alle bedrifter som bruker mye strøm og ikke er særlig lønnsomme legger ned noen dager, så dere som bor i nord har strøm til å varme bolig og koke kaffe.
Det er imo vanvittig at fokus ligger på å bygge kraftledninger til utlandet framfor å bygge tilstrekkelig med linjer mellom nord og sør redundans.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Akkurat nå:

NOK 50,65

Har spotpris fra Gudbrandsdal Energi.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.822
Torget vurderinger
4
Aner ikke. Jeg bare betaler.....

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Det er dyrest å varme med ved, om man skal betale for den....

Sleiven

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Fredag 8. januar var gj.sn. spotpris i Nord-Norge kr. 2,45 pr. kw-time. for øst- og vestlandet var prisen 41 øre...OG så hyles det fra sør om momsfritak på strøm på lik linje med det vi stakkars nordlendinga har...??? Noen nevner boligpriser, men ingen nevner med et ord hva man får igjen når man engang skal selge..Ingen nevner eksistensen av kollektive transportmidler til en relativt rimelig pris, mulighet for billig, billig svenskehandel, billige sydenturer osv. osv. Hvem syter???

Strømprisene er ikke SÅ gale i Norge, men når Statnett eller hva det nå heter skal bytte ut linjenettet, antar jeg at nettleia fyker i taket. Og hvor har det blitt av alle avsetningene som skulle gått til fornyelse av nettet, nyinvesteringer osv.??? Jeg er enig med vedkommende her på forumet som trekker fram Høyres privatisering og salg av statlig eidde kraftselskaper - det var virkelig en genistrek!

mvh. VilhelmW

vta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
6
VilhelmW skrev:
Noen nevner boligpriser, men ingen nevner med et ord hva man får igjen når man engang skal selge..
Dette må jo settes opp mot innkjøpspris, på samme måte som her i sør.
VilhelmW skrev:
Ingen nevner eksistensen av kollektive transportmidler til en relativt rimelig pris
Kollektive transportmidler fungerer ikke alltid som vi ønsker her heller, og da spiller det jo ingen rolle hvilken pris de har.
VilhelmW skrev:
Imulighet for billig, billig svenskehandel
Nå ja, det er da ikke alle som er bosatt i østfold.
VilhelmW skrev:
billige sydenturer osv. osv.
Uinteressant, fullstendig ødelagt av Harryfolket, det er nesten så man foretrekker å sitte å hutre her i nord fremfor å kave seg frem mellom horder av tullinger som ikke klarer å styre seg når alkohol plutselig kan nytes til den prisen den egentlig skulle ha. Med andre ord så er dette ikke uten videre et gode.
VilhelmW skrev:
Høyres privatisering og salg av statlig eidde kraftselskaper - det var virkelig en genistrek!
Der er vi enige til Dovre faller. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
OMF skrev:
Tja...vi burde kanskje begynne med liek priser på bolig da....

Mvh
OMF

NEI IKKE FAN....!!!!! Du er en ordentlig "hæstpeisfaen" som kommer med et slik forslag!

Jeg vurderer å flytte sørover og her i Sør Varanger får jeg ca 750.000 mer for huset mitt enn det jeg må betale for tilsvarende i sørnorge. Så hold dine dustete ideer for deg selv, jeg ønsker å benytte diferansen til å "bytte opp" i størrelse og beliggenhet! :p

Topp Bunn