HVA ØNSKER DU DEG TIL JUL?

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
42.695
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Varm god genser og 3 par trysil sokken ;)
Godt i dag med under minus 30 ;D

gismo

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
bjornh skrev:
Fred på jord. Og snille barn.
Har ønsket det samme i maaaange år...og har fått det siste ønsket oppfylt. Ikke så verst, det.. ;D

Ellers ble det ting jeg ønsker meg, men aldri kjøper - varme tursokker, boxer og superundertøy - Og jaggu kom ikke ongene med dagspassbiletter for fruen og meg til Norwegian Wood / Eric Clapton!!!! Så da gjenstår bare flybiletter og hotellrom, så er ei langhelg i Oslo sikra..

mvh. VilhelmW

C

Cyber

Gjest
Super skrev:
Jeg fikk 5 ferdig skrapede Flax-lodd uten gevinst av hustruen. Hun fikk som tradisjonen tilsier gummihansker, Jif og vaskebøtte av meg. (Bøtta hadde selvsagt annen farge enn den hun fikk i fjor). Ungene fikk en boks joika-kaker på deling. ;D
Virker som dere har et edruelig syn på julegaver :)

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.328
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
roger skrev:
Som lektor på videregående skole ønsker jeg meg en rettekoffert. En slik som jeg bare kan legge prøvebunkene i, og la de ligge der et par dager, og vips så tar du bunken ut ferdig rettet.
Jeg får se om nissen mener jeg har vært snill nok.
Mvh Roger
Det heter vurdering ;)
Ønsker meg en tweaka variant.

Håvard

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.150
cybervision_ skrev:
Super skrev:
Jeg fikk 5 ferdig skrapede Flax-lodd uten gevinst av hustruen. Hun fikk som tradisjonen tilsier gummihansker, Jif og vaskebøtte av meg. (Bøtta hadde selvsagt annen farge enn den hun fikk i fjor). Ungene fikk en boks joika-kaker på deling. ;D
Virker som dere har et edruelig syn på julegaver :)
Joda, vi har et edruelig syn på gaver generelt. Men i jula koster vi på oss litt ekstra og tar'n helt ut ! :)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.093
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Reinsdyrskinn til lyttestolen. Helt riktig.

Og digital fotoramme til å ha på kontoret.
Den skal lastes med bilder av de deiligste fiskeelver, i tillegg til kone og barn.

Isaac Waltons The Compleat Angler blir stående på ønskelista til neste runde.

G

Gjestemedlem

Gjest
Gull, røkelse og myrrah så klart.

Men tror du noen husket røkelsen... :-\

C

Cyber

Gjest
Ikke småtteri, er vel noe av det mer eksklusive som finnes på planeten, har du vært så snill deph?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.073
Sted
Holmestrand
Karma skrev:
Enda høyere levestandard,.........samt en løsning på jordens miljøproblemer.. ::)
Jeg også .... men litt usikker på om det er en kombinasjon som trekker samme vei?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
En overraskende overraskende julegavehøst i år. På julaften dukket det opp endel sedvanlige saker, som godlukt fra Burberry. Svært praktisk er sannsynligvis to-i-en-støvsugeren som opphavet hadde klart å plassere under treet. Kjekke ekstrastøvsuger som dobler som dustbuster fra Bosch. Har tro på den der, men først må jeg hjem og teste den på de bergenske gulv før jeg avsier en dom.

Musikken ble besørget av den yngre. Han har lagt inn et godt bud for å unngå å bli arveløs ved å kjøpe Prince The Hits/The B-sides. Purpurdvergens store låter samlet på tre skinnende sølvskiver. Slettes ikke verst, for det er faktisk noe av det jeg trenger mest i samlingen akkurat nå. Kjærligheten bare vokser av slike små detaljer. :)

Men overraskelsene dukket opp med dagens gjester. Min storebror gav meg noen tøfler/teser med telemarkrose-mønster og teddyfor. Deilig og varmt når jeg vil høre på Grieg eller Bull, eventuelt skrive på sentralen med Morricone i bakgrunnen fra tv-apparatet. En flaske Underberger var av en eller annen grunn stukket inn i den ene av dem. Samme bror skjenket meg også en T-skjorte fra et besøk til Nasa.

Den voksne niesen min dukket opp sammen med sin far, med denne T-skjorten pakket sirlig inn til onkel. Absolutt godkjent, både overraskende og særdeles brukenes med et treffende budskap.

Min nevø dukket ikke opp, men han hadde sendt gaven i forveien. Også han kjenner sine gamle onkler godt, for den svært lette pakken viste seg å inneholde en såkalt vinyl-bolle. Det har vært linket til noe slik i en annen tråd, så dere vet vel alle at det dreier seg om en vinylplate som er varmet opp og formet som en Aalto-bolle/vase. Også godt innenfor det som kan klassifiseres som en god gave til en voksen mann uten forhåpninger om noe spesielt spennende under treet.

Litt rart at halvparten av musikken jeg fikk ikke er mulig å avspille med noen som helst kildeavspiller, men ut fra låttitlene så har jeg neppe gått glipp av noe stort. Alle tre brødrene (nevøens far, lillebror og meg) fikk hver sin, og etiketten viser at innholdet har vært av typen traurig, "moderne" og norsk musikk fra Tabernaklet.

Topp Bunn