Husvask

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Forhåpentligvis nærmer våren seg og jeg må til med husvask. Har et hvitt hus som er blitt utrolig møkkete på de 3 åra siden jeg beisa det(ny panel).

Er det noen her som har konkrete tips på vaskemidler som er godt egna? Tilføyer at huset skal beises igjen, så vaskemidlet kan godt ha "mattende" effekt.

Ha prøvd kraftvask, husvask,klorin og salmiakk, men uten å lykkes noe større. Finnes msse å velge i der ute, så jeg setter pris på tips selv om jeg egentlig ikke ser fram i mot å beise igjen :-/

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Fungerte ikke kraftvask i det hele tatt? Du påførte via høyttrykkspyler antar jeg?

Hva i all verden er det du har fått på veggene dine?

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Vel, kraftvaska tar noe av det, men langt ifra alt. Den tar fint svartsopp og slikt, men ikke det andre svarte som antagelig er fra sur nedbør o.l.
Nå prøvde ikke jeg vaska fra Jotun, men et billigmerke, og det kan selvfølgelig utgjøre en forskjell.

Ser at det er mange hus bortover som ser ut til å ha de samme plagene, så jeg tror ikke det er et problem bare her hos meg.

Jeg prøver å unngå å bruke HT-spyler.....Bruker kost og hageslange.

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Har hatt stor suksess med Jotun Pingo, både husvask og kraftvask. Påført fra sprøyteflaske og spylt av med høytrykk, fra en viss avstand da....

Mvh

K

kathrine

Gjest
Vel, kraftvaska tar noe av det, men langt ifra alt. Den tar fint svartsopp og slikt, men ikke det andre svarte som antagelig er fra sur nedbør o.l.
Nå prøvde ikke jeg vaska fra Jotun, men et billigmerke, og det kan selvfølgelig utgjøre en forskjell.

Ser at det er mange hus bortover som ser ut til å ha de samme plagene, så jeg tror ikke det er et problem bare her hos meg.

Jeg prøver å unngå å bruke HT-spyler.....Bruker kost og hageslange.
Hei!

Helt riktig å prøve å unngå HTS, da denne lett gir inntregning av vann på steder du ikke vil ha æ vann!

Hva med å kontakte et firma som driver med dette for og få et tips?
Vh
S

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Da skal jeg teste Pingo...

Joda, kan jo selvfølgelig høre med noen som driver med dette, men er det noen som kun driver med husvask da? En maler burde vel ha noen ideer om hva som funker kanskje?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Kjøp litt kobberkalk hos Felleskjøpet, og bland i malingen. Det holder soppen unna. Kobberkalk brukes for å verne grønnsaksavlingen, og det er svært giftig. Det er merkelig nok lov som plantevernmiddel, men ikke som tilsetning i maling...

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Ship Shape har jeg faktisk hørt om før. På TV, tror jeg. Skal se nærmere på den. Ser den er brukenes til masse ting som f.eks terrassebord.

Takker også for tipset om kobberkalk. Skal se om jeg får fatt på litt hos FK i nær fremtid.

Topp Bunn