Trygve Hegnar sier at han aldri har møtt en lykkelig milliardær så da er D vel bare sånn da....?...
Han vet kanskje hva han snakker om?Trygve Hegnar sier at han aldri har møtt en lykkelig milliardær så da er D vel bare sånn da....?...
Jo men de færreste har pengene i bingen som onkel Skrue. De er for det meste investert i noe som kan være utsatt for alskens uforutsigbarhet som oljepriser, børs, valuta, markedskras, APeklanen, Gule påskeharer, mm så det er vel rimelig stort ansvar å forvalte slikt riktig - former jeg. Søvnløse netter. Sikkert noen som har sikret seg bedre enn andre. John Fredriksen varierer vel mellom rikest og fattigst, ikke sikkert han sover dårlig av den grunn, og så er D Kjoseren da - bare for å ha nevnt noen....Han vet kanskje hva han snakker om?Trygve Hegnar sier at han aldri har møtt en lykkelig milliardær så da er D vel bare sånn da....?...
Har bare møtt en av sorten og han var
Pkt 1. veldig hyggelig og omgjengelig.
Pkt 2. han så ut til å trives og ha det riktig så morsomt
Pkt 3. graden av lykke er det vanskelig å si så mye om, men han var 75år og hadde med seg en elskerinne ( reisehustru ) som var rundt 50. Og det virket nå som om de hadde det riktig så trivelig i hverandres selskap. Men selv om jeg ikke tror det så er det jo mulig at han gråt seg i søvn hver natt.
Derfor er leasing genialt.Hvis man eier fler enn 7 ting eier tingene deg.
(Kinesisk ordtak)
Nå tror jeg hun var "noe mer" enn bare et pent ansikt for gubben for å si det slik.50 var nå gammelt for en sugababe.
Ikke riktig det.............!Sykepleier??![]()
Det var jo slik det var i Øst Finnmark for noen år siden. Ymse "gammelungkarer" fikk seg russisk kjæreste som sørget for at han ble badet og kledde seg "som folk". Etter 3 år hadde de avtjent "verneplikten" sin og fikk opphold på egne vegne. Noen flyttet da til en ny fyr i mer passende alder, men noen ble faktisk boende og stellte sin "noe eldre" samboer.Eldreomsorg som det bør være.
Tja, de fleste er sikkert søte og snille, men ikke alle. Min bedre halvdel jobbet på Jusshjelpa i Tromsø da hun studerte, og hun hadde mange henvendelser fra menn som hadde problemer med russerdamene sine.Det var jo slik det var i Øst Finnmark for noen år siden. Ymse "gammelungkarer" fikk seg russisk kjæreste som sørget for at han ble badet og kledde seg "som folk". Etter 3 år hadde de avtjent "verneplikten" sin og fikk opphold på egne vegne. Noen flyttet da til en ny fyr i mer passende alder, men noen ble faktisk boende og stellte sin "noe eldre" samboer.Eldreomsorg som det bør være.
Den mest vellykede innvandrergruppen landet har sett. Arbeidssomme som fy, står på ofte med to eller tre jobber. Like lite glade i å betale skatt som oss andre, men oppfører seg greit lærer seg godt norsk og blir helt integrert i landet. Nå har det vel vært en såvidt stor veldstandøkning i Russland at dette ikke er like utbredt som før.
Og krisesentrene har selvsagt aldri hørt om motsatt situasjon. Neida.Tja, de fleste er sikkert søte og snille, men ikke alle. Min bedre halvdel jobbet på Jusshjelpa i Tromsø da hun studerte, og hun hadde mange henvendelser fra menn som hadde problemer med russerdamene sine.Det var jo slik det var i Øst Finnmark for noen år siden. Ymse "gammelungkarer" fikk seg russisk kjæreste som sørget for at han ble badet og kledde seg "som folk". Etter 3 år hadde de avtjent "verneplikten" sin og fikk opphold på egne vegne. Noen flyttet da til en ny fyr i mer passende alder, men noen ble faktisk boende og stellte sin "noe eldre" samboer.Eldreomsorg som det bør være.
Den mest vellykede innvandrergruppen landet har sett. Arbeidssomme som fy, står på ofte med to eller tre jobber. Like lite glade i å betale skatt som oss andre, men oppfører seg greit lærer seg godt norsk og blir helt integrert i landet. Nå har det vel vært en såvidt stor veldstandøkning i Russland at dette ikke er like utbredt som før.
Tror ikke jeg antydet noe i den retning, men...Og krisesentrene har selvsagt aldri hørt om motsatt situasjon. Neida.Tja, de fleste er sikkert søte og snille, men ikke alle. Min bedre halvdel jobbet på Jusshjelpa i Tromsø da hun studerte, og hun hadde mange henvendelser fra menn som hadde problemer med russerdamene sine.Det var jo slik det var i Øst Finnmark for noen år siden. Ymse "gammelungkarer" fikk seg russisk kjæreste som sørget for at han ble badet og kledde seg "som folk". Etter 3 år hadde de avtjent "verneplikten" sin og fikk opphold på egne vegne. Noen flyttet da til en ny fyr i mer passende alder, men noen ble faktisk boende og stellte sin "noe eldre" samboer.Eldreomsorg som det bør være.
Ja, vi er jo på OT-forumet.Litt OT nå ?
Men på onsdag kaster de loss. Mye som kan fikses mens man går - ikke alle som trenger å stå til rors...Var omtale av båten i dagens Tidens Krav siden den ligger til kai på Vestbase, selv gulvflisene har sprukket.
Da er det vel bare et tidsspørsmål om når det kommer beskyldninger om å kjøpe seg fri for en slikk og ingenting, - "3 mill, er det alt ?"Viking Cruises gir milliongaver etter nestenhavariet
https://e24.no/naeringsliv/torstein...million-kroner-til-redningsselskapet/24594948
Det har allerede kommet på FB.Da er det vel bare et tidsspørsmål om når det kommer beskyldninger om å kjøpe seg fri for en slikk og ingenting, - "3 mill, er det alt ?"Viking Cruises gir milliongaver etter nestenhavariet
https://e24.no/naeringsliv/torstein...million-kroner-til-redningsselskapet/24594948
Jeg synes nå at Torstein Hagen har stått med rak rygg gjennom denne saken.
Burde ikke da arbeidsgiveren til losene i så fall betale regressen? Som tilfeldigvis er staten...Får de ikke regress fra staten når de tar sjansen på en tur der hurtigruta velge å bli liggende. Er du fjellklatrer og utlending og må reddes må du gjerne betale, burde vel gjelde her og ?
Nei, det må du ikke.Er du fjellklatrer og utlending og må reddes må du gjerne betale
Ja, det er svært mye frivillighet. Min barndomsnabo har vært oppe i ymse fjellvegger noen ganger for å hjelpe folk ned for eksempel - han var medlem av en lokal alpin redningsgruppe og en svært god fjellklatrer.Har dere tenkt gjennom hvor mye av norsk redningstjeneste som faktisk er basert på frivillig arbeid, innsamlede midler og lotteri?
Røde Kors, Norsk Folkehjelp, div alpine redningsgrupper, store deler av Redningsselskapet osv osv....
Problemet er at det mange tror er offentlig drevet redningsarbeid i Norge faktisk ikke er drevet av det offentlige, men av ymse frivillige/ideelle organisasjoner. Man kunne lett tro at Norsk Luftambulanse er statlig gitt navnet den har, men det er det ikke (det er en stiftelse). Redningsselskapet er heller ikke offentlig (men mottar riktig nok en betydelig mengde penger fra Samferdsesldepartementet).Det problemet har jeg ikke fått med meg??
Sånn i forhold til saken far Hustadvika så deltok ikke Redningsselskapet. De måtte gjøre vendreis fordi båtene ikke tålte været.Jeg betaler et merkbart beløp til Redningsselskapet årlig, og liker dårlig at Moxnes ønsker å ta æren for dette.