Hurra for nytt anlegg med Rega som erstatter Michell

KebabHill

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.04.2021
Antall liker
100
Sted
Vestby
Å jul med din glede og hurra for 17. mai med samtidig bursdag også... føles slik ut... Fått meg nytt platespiller anlegg! Det jeg hadde før var en Michel Gyro Se med Lyra Delos pickup og ASR Mini Basis MKIII Riia. Det nye jeg kjøpte meg var en flunka ny Rega Planar 10 med Apheta 3 pickup + Rega Aura Riia trinn. Høytalere og forsterker er som før - Hegel H590 forsterker og Monitor Audio Platinum 200 MkII høytalere.

Og du og du! Dette låt overaskende mye bedre - og hverdagen er også lettere med Rega oppsettet enn det gamle. :) Ikke det at det andre låt dårlig, tvert om... Men Rega oppsettet mitt låter bare godt bedre altså! Ut av esken var det også mye lettere enn da jeg skulle sette opp Michel´n. Dette var stort sett PlugnPlay! Og låt bra fra første låt også! :)

Kanskje ikke så informativt innlegg kanskje... ei heller noe som jeg trenger besvart akkurat - akkurat nå har jeg bare nytt fantastisk musikk på et fantastisk anlegg en par dager. Måtte bare "få det ut" :D

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.596
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
God stemning :cool: Gøy med nye ting og særlig når det klaffer så bra.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.609
Torget vurderinger
2
Beltene på de nye Regaene er fantastisk , det betyr veldig my mht stabil hastighet, og det høres. En Michell Gyro er krevende å sette opp for optimal drift.
Jeg kan godt skjønne det er bedre å lytte på en Rega med topp belte teknologi og lav wow enn en uoptimal Gyro med høy wow.
Bortsett fra jevn hastighet er det pickup som gir mest av lyden, ikke platespilleren

KebabHill

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.04.2021
Antall liker
100
Sted
Vestby
Beltene på de nye Regaene er fantastisk , det betyr veldig my mht stabil hastighet, og det høres. En Michell Gyro er krevende å sette opp for optimal drift.
Jeg kan godt skjønne det er bedre å lytte på en Rega med topp belte teknologi og lav wow enn en uoptimal Gyro med høy wow.
Bortsett fra jevn hastighet er det pickup som gir mest av lyden, ikke platespilleren

Beltene er nok fantastiske ja :) Michellen tok litt tid å sette opp, ja. Men da det var gjort var det gjort. Hvorfor tror du det var noe uoptimalt med Gyro'n min? Vel vel. Den var ikke lett, det er sant. Men da den stod der så stod den der. Så sammenligningen min her hjemme har nok ikke kun med det å gjøre. Totalpakken jeg har nå låter bedre. Easy peasy.

Men, det blir likevel urettferdig sammenligning fordi jeg kjøpte nytt Riia trinn også, i tillegg til platespiller og pickup. Jeg har hatt ørti platespillere siden min første i 1982, og bytta rundt på pickuper, armer, Riia trinn, forsterkere og gud vet hva. Min platespillerverden har vært litt mer komplisert enn at det kommer bare ned på pickupen. Jevn hastighet? Ja selvsagt.

Vel vel... oj, men du - det er ikke noe "lav wow" med dette Rega oppsettet :) Ser lekkert ut som bare fy :D

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.609
Torget vurderinger
2
B4D66533-CE20-4EEA-8B80-4AFD4241F96A.jpeg

Hadde en Rega sett slik ut kunne jeg vurdert den, men jeg er så jålete at utseende teller.Klarer ikke skille meg fra den og den er endelig satt bra opp ( høyde , vatering, beltestramhet, motorpososjon, fjærjustering, ikke plug&play nei)

Men P10 er ganske kul den og da. :giggle:
4154EE27-D3A6-4B4A-9FF7-67E3C405EA1B.jpeg

KebabHill

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.04.2021
Antall liker
100
Sted
Vestby
Vis vedlegget 807857
Hadde en Rega sett slik ut kunne jeg vurdert den, men jeg er så jålete at utseende teller.Klarer ikke skille meg fra den og den er endelig satt bra opp ( høyde , vatering, beltestramhet, motorpososjon, fjærjustering, ikke plug&play nei)

Men P10 er ganske kul den og da. :giggle:
Vis vedlegget 807858
Klart utseendet teller! :) Det der var jo griselekkert! Og, min Michell Gyro SE med Orbe platter kit flytter start opp til hytta :) Så har ikke hjerte å kvitte meg med den.Og vurderer ny motor til det oppsettet-

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Det Regasettet der er en livstidsrigg..hverken mer eller mindre. Det verket takler en ORTOFON WINDFELD TITANIUM også..

Topp Bunn