På tur og reise Hotell i Berlin?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.307
Antall liker
3.109
Torget vurderinger
4
Noen som kan anbefale et greit og rimelig hotell i Berlin? Planlegger en ukes tur i november.

-Minutten

(La inn en tilsvarende tråd tidligere i dag, men den ser ut til å ha forsvunnet?)
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Bodde her i vår: http://hamptoninn.hilton.com/en/hp/...ionid=JDDVHUVVHLT2WCSGBIY222Q?ctyhocn=TXLBCHX

Hampton by Hilton. Litt enklere standard enn vanlig Hilton hotell og det merkes først og fremst på frokosten. Helt greit, men langt fra vanlig Hilton 5-stjerners standard. Nytt, rent, effektivt og rimelig hotell. Bra wifi, ok terningsrom Sentralt i gamle vest-Berlin ved Savigny platz. Kort vei til Kurfürstendamm etc.

Neste uke skal jeg bo her: http://www.hotelh10berlinkudamm.com/en/index.html

Begge hotellene ligger på topp 25 Berlin-hotell på tripadvisor-ratingen, 4-stjerner, relativt rimelige og med sentral beliggenheten i gamle Vest-Berlin.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.307
Antall liker
3.109
Torget vurderinger
4
Takk for svar. Hadde vel tenk meg litt "enklere" hotell. Håper jo håpet å være minst mulig på hotellet. Kravet er vel: Rent, bad og internett, dersom det er sentralt er ikke frokost viktig.

Tok et søk på travel link og det er mange alternativer på rundt kr.3000 ink. direkte fly fra Sola.
Siden jeg er fleksibel på reise dager så er det flyreiser til under kr.1000 tur/retur tilgjengelig fra Sola, men da må jeg finne hotell selv.

http://www.travellink.no/main?type=Flow&name=FGPackageSearch
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.185
Antall liker
6.905
Torget vurderinger
4
Jeg har bodd på Swissotel Berlin de siste gangene jeg har vært der. Samme gata som Wergeland skal bo neste uke, men helt på hjørnet mot KuDamm og adresse Ausburger str.

God service, moderne, lyse og fine rom, rent og pent....swiss perfection ;D

Betalte ikke mer enn 90 euro per natt nå sist sommer, hvilket er en hyggelig pris for et så sentralt hotell av slik kvalitet.

Har aldri spiste der. Man reiser jo for å nyte byen, ikke hotellet.

 
G

Gjestemedlem

Gjest
Sjekk ut airbnb.com

Her finner du lett et rom til 25 euro for natten, eller hele leiligheter til 40-50. Sikkert og praktisk når det går gjennom Airbnb. Har selv leiet leilighet både i Lisboa og Berlin med stort hell.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Jeg har bodd på Swissotel Berlin de siste gangene jeg har vært der. Samme gata som Wergeland skal bo neste uke, men helt på hjørnet mot KuDamm og adresse Ausburger str.

God service, moderne, lyse og fine rom, rent og pent....swiss perfection ;D

Betalte ikke mer enn 90 euro per natt nå sist sommer, hvilket er en hyggelig pris for et så sentralt hotell av slik kvalitet.

Har aldri spiste der. Man reiser jo for å nyte byen, ikke hotellet.
Hvor spiser frokost/lunsj i området Trane?
 
C

Cyber

Gjest
Ahh, Berlin. Skulle gjerne hatt en tur dit nå i høstmørket - liker meg svært godt der.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Høstmørket? Det er 16 grader, knallblå himmel og SOL!
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.185
Antall liker
6.905
Torget vurderinger
4
Wergeland skrev:
Hvor spiser frokost/lunsj i området Trane?
Det er massevis av steder å få frokost i området, men selv vil jeg oftest ha det unnagjort fort & solid så man kan bruke tiden på å se byen...og drikke øl ;D

Har prøvd et par steder som er kjent for frokostmenyene, men det tar fort litt tid og koster med enn det smaker. Husker ikke navn eller adresse i farten.

Raskt & solid i nærheten pleier gjerne å bli rett over gata for Swissotel, i krysset KuDamm og Joachimstaler Str, hvor du finner et ganske stort og traust serveringssted, litt brun sportsbar, alltid folk der tidlig og sent. Det er nær hotellet, det serveres raskt, det er grei pris, de har egg&bacon (!). Straks man begynner å lete etter ett fristende og sjarmerende sted for dagens frokost har man brkt en time av dagen. Her får du det unna på 20-30 min.

Eller om du likevel skal ta banen fra fx. Savigny plass så er det mange passende steder der.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.188
Antall liker
2.712
Bestilte meg en 4-dagers førjulstur til Berlin i desember. Booket meg inn på et 4-stjerners hotell sentralt i byen.
Sorry, can't tell... ;)
 
Topp Bunn